Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Opgelost. Achteruitrij systeem werkt niet

Opgelost. Achteruitrij systeem werkt niet 04 apr 2020 22:08 #40748

Even een schetsing van de situatie.

Paar weken terug een trekhaak geplaatst met een e-set van ECS.
Na 2 dagen ofzo ging het lichtje van de tractie paar keer aan en uit op de autostrade en daarna nooit meer.
Het volume van de radio ging soms 1 of 2 punten omlaag of omhoog voor een paar dagen.
Daarna waren er een week geen problemen meer.
Dan is het volgende probleem opgedoken.
Als ik de auto in achteruit zet springt de achteruitrijcamera niet meer op en de sensoren. Later ben ik er achter gekomen dat de lichten ook niet opspringen.
Eerst was het met vertraging, daarna niet meer.
Soms doet hij het nog wel. Maar de laatste week helemaal niet meer.
Vandaag tijd gehad om wat te zoeken waarom.
Ik had wat zekeringen eruit getrokken, die trekhaak module losgetrokken, de sensor overbrugt. Maar niks hielp.
Dan wou ik een stukje rijde naar iemand die een uitlees apparaat heeft en dan werkte die ineens weer 2x en dan niet meer.
Eens daar aangekomen en zien of we fouten vonden met de uitlees kast en niks vonden wou ik terug door rijde maar was de batterij plat.
Gestart met een batterij en start kabels en dan werkte het ineens weer. 5x in achteruit gezet zonder probleem.
Dan tijdens het achteruit rijden viel die ineens de achteruitrij camera enzo weer uit.
Thuis gekomen batterij losgekoppeld, sensor op de versnellingsbak nog door gemeten maar kreeg geen positief resultaat.

Dus kort samen gevat:
Trekhaak gestoken daarna problemen met het achteruitrij systeem. ik weet niet of het verband houd of toevallig is.
Geen camera, sensoren springen niet op en de achteruitrijlichten ook niet.
sensor op de versnellingsbak werkt.

Iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Tiniduske. Reden: fixed

Achteruitrij systeem werkt niet 08 apr 2020 22:48 #40791

Opgelost!

er is blijkbaar een schakelaar voor achteruit en 1 voor dat hij in versnelling staat.
door uit te lezen zagen we dat er daarvoor een schakelaar was, en dus verder gegraven en bovenop de boit sta er nog een dezelfde schakelaar. Die omgewisseld en alles werkt weer.
Nieuwe schakelaar bestellen se en dan is alles weer in orde. Dus de trekhaak had geen invloed op alles, het was puur toeval.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.