• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Ervaringen

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #41418 door SanderPeter
Beantwoord door SanderPeter in topic Ervaringen
Ik heb twee maal een I40 gehad, allebei de diesel. Technisch een prima auto maar.....

Bij beide had ik na een jaar roestproblemen boven de voorruit en de motorkap. Steenslag leidt gelijk tot roest, je ziet gewoon dat het staal van mindere kwaliteit is. Verder denk ik dat de gebruikte lak erg hard is oid. Voor mij was dit reden om de auto's snel weg te doen.

Ik rij nu een Tucson en die wordt volgens mij ergens anders in elkaar geschroefd. Ook hier zaten onlangs wat steenslag op maar dit leidde niet tot roest.

Dus, I40 prima auto, kijk altijd op de randen van de motorkap en boven de voorruit. Ik heb dit issue bij meerdere I40's gezien!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

[location]
3 jaren 9 maanden geleden #41419 door
Beantwoord door in topic Ervaringen
Nergens last van gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #41424 door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic Ervaringen
Steenslag op de motorkap is mooit tot roesten gekomen (sinds 2011) , remedie ....in de wax spray zetten (1 euro) na iedere handmatige wasbeurt, is voor mij de standaard oplossing
De enige roest is in het motorcompartiment, dat zijn de motorsteunen ed die zijn van een slecht soort ijzer of staal gemaakt dus oppervlakkig roestig maar nooit afkeur apk oid
Viel me al op bij aanschaf toen ie 5 jaar was

Zo zie je maar ....er zijn verschillen

:whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #41828 door Rob-duijn
Beantwoord door Rob-duijn in topic Ervaringen
Voor mij ook een I40 2.0 2011. Helaas voor mij meedere problemen de afgelopen 2,5 jr.
* Bij 90000km motor vervangen ivm 1l olie op 400km
* Daarna 2 bobine's defect
* Vlak daarna de injectors
* achter uitrijcamera defect
* Nu laatst de NV-unit vervangen defect touchscreen
* Oja tussen door ook nog een sleutel die het niet meer deed.

Gelukkig zijn er ook mensen die minder problemen hebben. Maar als hij rijd, rijd hij wel lekker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #41837 door i40Fan
Beantwoord door i40Fan in topic Ervaringen
Ik heb nu de i40 Wagon 1.6 GDi (benzine) bijna 7 jaar, 2e hands gekocht.
toen op de teller: ca. 70.000km
Nu op de teller: ca.225.000km
Ik heb die anderhalve ton met veel plezier gereden en ga op naar de 3 ton :--)) .
Weinig problemen gehad. In garantie is in het eerste jaar netjes kostenloos een voorwiellager vernieuwd.
Een keer achterremklauwen/schijven vernieuwd en een keertje voor hetzelfde (vooral achter stevig aan de prijs ivm de handremservo's........)
Weinig roest, alleen boven het voorraam een plekje net als anderen.

De achteruitcamera heeft vanaf vorig jaar een blauw scherm gekregen, Hyundai garage wilde daar EU450,- voor hebben (webcam van een tientje....) Uiteindelijk zelf een hele mooie camera bij Amazon besteld en met een paar uurtjes knutselen (incl. connectors solderen) uitgewisseld. Uitstekend beeld weer terug incl. de stuurlijnen!

Al met al een van de fijnste auto's die ik gehad heb (en zit op de miljoen km's gok ik), zelfs beter dan mijn Mazda6 Wagon!

Alleen jammer dat de 5e deur water sproeit bij opening als t geregend heeft, maar dat is een ontwerpfoutje.....

@Willie Wortel: je nep-bougies durf ik nog niet aan, hoewel ik het absurd vind om bijna EU100 uit te geven voor 4 nieuwe!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.