• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Klak geluid bij draaien stuur

  • koenm
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #45056 door koenm
Hallo,

Ik heb bij het draaien van het stuur steeds een "klak" geluid :-). Vooral bij het stilstaan valt het op en er lijkt speling op het stuur. Na wat opzoekwerk lijkt het het "coupler" tandwiel te kunnen zijn in het stuurhuis. (youtu.be/Y5BnVlfSVug).

Heeft iemand ervaring met het vervangen, laten vervangen van dit tandwieltje? Het tandwieltje kost slechts een paar euro, maar bij een dealer zal dit waarschijnlijk wel x20 zijn. Er kruipt wel wat werk in. Wat is de Nederlandse benaming van die "coupler"?

Bedankt
Laatst bewerkt 2 jaren 8 maanden geleden door koenm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #45304 door I40
Beantwoord door I40 in topic Klak geluid bij draaien stuur
Ik heb dit onlangs ook gehad en laten maken bij de universele garage waar ik altijd heen ga. Onderdeeltje uit China gehaald en voor € 150,- laten vervangen. Ik kan dit namelijk niet zelf. De dealer er ook naar gevraagd, echter deze zegt dat hele stuurkolom vervangen moet worden....

Bij mij was de coupler heel week geworden, maar niet kapot oid. Nadat de nieuwe erin zat en veel stugger was is het probleem verholpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: i40Fan, ARHE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 7 maanden geleden #49391 door Sentoxic
Beantwoord door Sentoxic in topic Klak geluid bij draaien stuur
Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk de steering coupler.
Ik heb hem bij mij ook vervangen.
Onderdeel bij de hyundai garage kost dacht ik 1,50 en ze wisten gelijk wat ik bedoelde.
En 2 uurtjes sleutelen als je alles voorzichtig zelf doet.

op de stoel de nieuwe coupler en ter hoogte van gaspedaal de stuurmotor waar hij tussen moet.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ARHE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden #51232 door Familie Eeckhout
Wij hebben dinsdag 14 februari een APK keuring gehad op onze auto, tot onze verbazing kwam deze helaas niet door de keuring ivm met het LED - dagrijverlichting (LEDBOOG) en speling in het stuurhuis................., de kosten hiervoor waren schrikbarend hoog!!!! 1600 euro voor een nieuwe koplamp en 3200 voor een vervanging van het stuurkolom kwam samen op een offerte van E 4800,- !

Wij schrokken enorm van dit bedrag en ook dat we geen weg op konden met de koplamp, nummer 2 zit er uiteraard ook aan te komen na 11 jaar. wij zijn op Marktplaats gaan kijken voor een 2de hands die niet te vinden zijn voor een schappelijke prijs........, wel kwamen we uit bij A&C uit Beverwijk/ Heemskerk op MP die revisies uitvoert van de koplampen van de i40, Kia en i30.

Wij hebben contact gezocht en legde ons probleem/ mankementen voor en werden binnen enkele dagen geholpen ivm verlopen APK door deze vriendelijke heren. wij hebben gekozen om beide ledbogen te reviseren en het stuurhuis / kolom te laten reparen voor een zeer scherpe prijs en waren nog geen 25% kwijt vd oorspronkelelijke offerte en daarbij werd onze auto keurig en schoon afgeleverd. 

Wij hebben hier onzettend veel geld mee bespaard en het allerbelangrijkste uiteraard dat we weer veilig op weg kunnen in deze heerlijk rijdende auto!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 maanden 2 weken geleden #52250 door ARHE
Beantwoord door ARHE in topic Klak geluid bij draaien stuur
Bij welke garage kon je dit laten vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 maanden 2 weken geleden #52251 door marvelde
Beantwoord door marvelde in topic Klak geluid bij draaien stuur

Bij welke garage kon je dit laten vervangen?

Beste ARHE, niet vervelend bedoeld maar ik heb hem binnen 1 minuut gevonden op google.:--))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.