• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Moeilijk schakelen

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #48640 door Dennis79
Moeilijk schakelen werd gestart door Dennis79
Hi, mijn i40 uit 2011 (benzine, 1.6) schakelt zeer regelmatig erg moeilijk en hardhandig in 1/2 en achteruit. Het is niet altijd maar wel regelmatig, en dan gaat het heel lastig en hakerig. Eenmaal rijdend gaat het goed. Garage gaf al aan dat de koppeling eraan zit te komen maar kan dat alles zijn? Ben bang voor de versnellingsbak, maar wat zou je dan merken?
Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door Dennis79.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #48643 door Arnold
Beantwoord door Arnold in topic Re:Moeilijk schakelen
Beste Dennis,

Verdwijnen de klachten naarmate de versnellingsbak olie warmer wordt? ( Na een km of 10/15)?

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #48645 door Dennis79
Beantwoord door Dennis79 in topic Re:Moeilijk schakelen
Niet altijd. Reed vandaag bv een file in, na paar honderd km rijden em dat ging heel moeizaam, haal hakerig en grof en soms bijna niet. Vraag me af of dat door de versleten koppeling kan komen. Op de snelweg van 3 naar 4, 5, 6 en terug naar 5, 4 etc gaat prima. Km stand is 150.000 trouwens.
Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door Dennis79.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #48662 door M_25
Beantwoord door M_25 in topic Moeilijk schakelen
Hallo,

Bij een slecht of inconsistent schakelgedrag is meestal de koppeling de boosdoener. De drukgroep is versleten of de koppelingsplaat blijft hangen en komt niet vrij. Is dit nog de originele koppeling?

Je kunt even proberen te ontluchten, dit is relatief simpel. Misschien dat dit helpt. Controleer de beide koppelingscilinders op zichtbare lekkage. Controleer ook of er genoeg olie in de bak zit. Deze zou ik sowieso vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #48699 door Dennis79
Beantwoord door Dennis79 in topic Moeilijk schakelen
Volgens diverse garages in NL (telefonisch, want zit Italie) en een garage hier is het de koppeling of de drukkamer van het hydraulisch systeem. Een garage begon over de ‘Gearbox synchronizer’ maar dat past niet bij de klachten volgens alle andere monteurs.
Nog steeds rijdt de auto, vaal dus heel erg moeilijk in 1, achteruit en soms 2. Eenmaal rijdend geen klachen. Koppeling trapt heel vlak en heel diep in, dieper dan vroeger voor gevoel. Hamvraag is een beetje of ik hier moet repareren (erg lastig, half Toscane is dicht en onderdelen voor deze auto moeilijk) of dat ik hier nog een weekje rondrijd en dan de 1400km naar Utrecht aandurf. Enig advies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #48700 door Warmentuuter
Beantwoord door Warmentuuter in topic Moeilijk schakelen
Kijk ook even naar je koppelingsvloeistof of dat nog voldoende is.
Misschien ontluchten.
Daar laten repareren zou ik niet graag laten doen of het moet echt niet anders kunnen.
Mijn ervaring is dat de type Hyundai's net even anders zijn dan hier in Nederland.
Heb toen heel veel problemen gehad voor een paar simpele kabels die een marter had door gevreten.
Ze stonden alleen met een hoop kabaal en handgebaren om die auto heen te springen maar er gebeurde 14 dagen lang niets.
Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door Warmentuuter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.