• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Moeilijk schakelen

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48752 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Moeilijk schakelen
Komt mij bekend voor, ook gehad met mijn vorige i30 aan eveneens 150 000 km. Uw koppelingsset is wellicht aan vervanging toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dennis79

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48805 door Raybvg
Beantwoord door Raybvg in topic Moeilijk schakelen
Herkenbaar probleem. Ik heb eenzelfde versie uit 2011.

Ik heb het idee naarmate de motor warmer wordt, het schakelen ook lastiger gaat. En dan vooral de 1,5 en achteruit.
De auto schakelt altijd wel wat lastiger. Zeker in vergelijking met mijn vorige auto (V50). Maar na de laatste rit naar Kroatië is het wel erger geworden.

Is dat ontluchten eenvoudig zelf te doen op de camping zonder verder gereedschap?
Zelf zit ik nu in Istrië en we rijden maandag terug. Ik gok er op dat ik veilig naar huis kan rijden om naar mijn dealer te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48807 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Moeilijk schakelen

Herkenbaar probleem. Ik heb eenzelfde versie uit 2011.

Ik heb het idee naarmate de motor warmer wordt, het schakelen ook lastiger gaat. En dan vooral de 1,5 en achteruit.
De auto schakelt altijd wel wat lastiger. Zeker in vergelijking met mijn vorige auto (V50). Maar na de laatste rit naar Kroatië is het wel erger geworden.

Is dat ontluchten eenvoudig zelf te doen op de camping zonder verder gereedschap?
Zelf zit ik nu in Istrië en we rijden maandag terug. Ik gok er op dat ik veilig naar huis kan rijden om naar mijn dealer te gaan.

Nee zonder gereedschap en kennis zeker niet aan gaan rommelen. Ik zou de gok nemen om terug te rijden en mocht je stranden onderweg kun je altijd nog de ANWB bellen of jouw partij waar je verzekerd bent.
Één ding is zeker je moet het bij de koppeling zoeken. Overweeg ook (weet niet wat de wagen heeft gelopen) om de koppelingsplaat, drukgroep en lager ook meteen te laten vervangen en dat zal bij de dealer even slikken zijn.
Fijne rit terug en sterkte.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48808 door Raybvg
Beantwoord door Raybvg in topic Moeilijk schakelen
Bedankt voor je snelle reactie.

Dan gaan we maandag de rit aan en hopen dat we zonder problemen thuis komen.
De wagen staat nu op 163000km. Is wel altijd dealer onderhouden geweest, maar ik kan niet zien wat er in het verleden vervangen is.
De wagen heb ik zelf sinds oktober 2021 bij de dealer in Enschede gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48809 door Raybvg
Beantwoord door Raybvg in topic Moeilijk schakelen
Dennis,

Inmiddels probleemloos thuisgekomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 8 maanden geleden #48875 door Dennis79
Beantwoord door Dennis79 in topic Moeilijk schakelen
Hoi allemaal, mijn garage in NL heeft uiteindelijk de koppelingsset en een hulpkoppelling (?) opgestuurd en deze zijn gemonteerd in Italie. Ik kreeg de auto bijna niet meer in 2 en achteruit namelijk. Mbv een collega van me die daar woont en kon tolken is het geregeld. Terug naar NL rijden ging goed nu. Ik heb wel het idee dat de koppeling nog steeds heel ‘plat’ is, het pedaal bedoel ik dan. Ik had een Citroen C3 als huurauto en dat was echt een ‘verend’ pedaal. Misschien omdat die splinternieuw was en mijn i40 toch uit 2011? Schakelen gaat nu meestal goed maar zo af en toe nog steeds stroer naar 1 en achteruit, een enkele keer is dat. Ik weet niet of dat ouderdom is, Hyundai eigen of dat er aanvullend nog een probleem met de auto kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.