Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

storingscode P062E 25 sept 2022 12:10 #49419

• Bruce
  • Bruce's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • I40
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik rij namelijk al sinds Februari rond met problemen en de Hyundai dealer komt er ook niet uit, ondanks de auto er meerdere malen voor onderzoek heeft gestaan.

Het probleem:

Als ik in een wat scherpe bocht naar rechts zit en gas geef gaat de auto stotteren of valt er een injector helemaal uit.
Motormanagement lampje gaat knipperen en heeft foutcode P062E, P0300, P0302, P0303.
Als ik mijn gas constant houd gebeurt het niet evenals ik nog in de bocht naar rechts zit maar al terugstuur naar links en gas geef.
Gewoon rechtuit rijden of een bocht naar links geeft nooit problemen.
(kilometerstand 215.000)

De garage heeft de bougies vervangen en de bobines onderling uitgewisseld maar zonder resultaat.
Nu zegt de dealer dat ik de injectoren maar moet vervangen a 800 Euro.
Ik zelf denk dat het meer bij de ecu moet worden gezocht en weet ook niet of de stuurhoeksensor de boosdoener zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

storingscode P062E 25 sept 2022 13:43 #49421

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838
Beste Bruce,
Wij stellen ons altijd eerst even voor alvorens meteen los te gaan ;) .

Injectoren worden aangestuurd door de ECU maar daar gaat wel het e.e.a. aan vooraf. Het naar één kant overhellen lijkt mij eerder een elektrisch ding zoals een los contact/connector/centrale massa maar kan ook je luchtmassa meter zijn die na het luchtfilter zit. Deze laatste is mee bepalend voor de aansturing van de injectoren.
Maar is er ook gekeken of er genoeg brandstof druk is vanuit de tank of is er daar iets niet in orde is?
Controleer het brandstof relais dat je waarschijnlijk vind bij de centrale zekering kast bij de motor. Ervaring heeft geleerd dat elektrisch er problemen kunnen zijn en mijn Tucson viel destijds spontaan uit, alles dood. Contact uit en weer aan en het ging weer.

De foutcodes hebben met de injectoren te maken en 215k kan een reden zijn om ze te laten controleren of schoonmaken. Wings injectiereiniger helpt als toevoeging bij de benzine.

Storing zoeken is uitsluiten.
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

storingscode P062E 25 sept 2022 16:56 #49424

• Bruce
  • Bruce's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • I40
  • Ontvangen bedankjes 1
Ja je hebt helemaal gelijk wat voorstellen betreft, zal dat zo gelijk even doen in de juiste off-topic.

Er is nog niet gekeken naar de brandstofdruk en het brandstof relais. Het kijken naar de centrale massa is inderdaad ook wel een goeie, aangezien ik in het verleden ook het probleem had dat mijn multimediazekering eruit klapte tijdens het starten.

Injector reiniger heb ik al 2x toegevoegd met 0 resultaat.
Dat met deze km stand het geen kwaad kan om de injectoren te laten controleren wil ik ook geloven, maar de dealer zegt dat ik ze maar moet laten vervangen. En omdat de storing puur en alleen naar rechts is heb ik er eigenlijk een hard hoofd in dat daarmee ook het probleem is verholpen.

Re:storingscode P062E 25 sept 2022 18:34 #49428

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 1019
Zelf zou ik aangeven eerst brandstofpomp en brandstoffilter na te laten kijken voor dat de injectoren te vervangen.

Zoals ik je verhaal lees hebben ze niet een duidelijke diagnose gesteld.

Dan beginnen bij de bron. Brandstofdruk koet ergens vandaan komen, dus eerst het filter en de pomp checken:-)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Nice and smooth.

storingscode P062E 26 sept 2022 13:21 #49444

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838

Ja je hebt helemaal gelijk wat voorstellen betreft, zal dat zo gelijk even doen in de juiste off-topic.

Er is nog niet gekeken naar de brandstofdruk en het brandstof relais. Het kijken naar de centrale massa is inderdaad ook wel een goeie, aangezien ik in het verleden ook het probleem had dat mijn multimediazekering eruit klapte tijdens het starten.

Injector reiniger heb ik al 2x toegevoegd met 0 resultaat.
Dat met deze km stand het geen kwaad kan om de injectoren te laten controleren wil ik ook geloven, maar de dealer zegt dat ik ze maar moet laten vervangen. En omdat de storing puur en alleen naar rechts is heb ik er eigenlijk een hard hoofd in dat daarmee ook het probleem is verholpen.

Als de brandstof druk goed is maakt het niet in welke stand de wagen staat(tenzij een veiligheid is ingebouwd bij kantelen of een over de kop gaan), het gaat om de aangeleverde druk vanuit de pomp en de injectoren staan normaliter onder druk en die injecteren pas als het commando wordt gegeven. Voor controle injectoren zullen ze er toch echt uit moeten en op een testbank moeten kijken of deze nog juist de brandstof spuit en de hoeveelheid. Domweg injectoren gaan vervangen kan kostbaar zijn zonder goede diagnose en ik vermoed dat het elektrisch zit. Maar als je twijfelt kun je refurbished injectoren krijgen vanuit het oosten en dit kan heel veel schelen.
Dit is een kl,te storing maar het moet te vinden zijn.
Ook alle stekkers onder de relaiskast controleren en zo nodig (opnieuw) aandrukken.
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.