- Berichten: 1
- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Problemen met 7 traps DSG automaat
- TripleRichard
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #52796
door TripleRichard
Problemen met 7 traps DSG automaat werd gestart door TripleRichard
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Richard de Vries en sinds 7 maand eigenaar van een I40 1.7 CDI uit 2017.
Auto zit super en is voorzien van vele opties waaronder een dsg automaat met 7 versnellingen
Echter, ervaar ik de laatste tijd het probleem dat optrekken vanuit de 2de versnelling gepaard gaat met een klak of ratel, alsof de tanden van de versnelling niet goed in elkaar vallen.
Ook begint de auto te trillen en licht te stotteren wanneer ik boven de 100 klm rijd. Verder vaak schokkend optrekken alsof er vierkante wielen onder zitten.
Auto is bij een garage geweest en er bleek nog maar 1 liter olie in de versnellingsbak te zitten. Oorzaak defecte keerringen van de aandrijfassen.
Deze zijn inmiddels vervangen en de olie in de bak blijft nu netjes op pijl (2 liter)
Echter, de problemen zijn helaas niet verdwenen, ze lijken zelfs wel erger te worden. Mijn garage heeft verder geen idee meer.
Geen foutcode in de automaat. Koppelingsplaten voor even en oneven versnellingen zitten rond de 42% (uitgelezen).
Iemand enig idee waar we nog naar kunnen kijken? Zat er zelf aan te denken om de koppelingsplaten te vervangen maar wil toch eerst jullie raadplegen.
De codes op de versellingsbak zijn 43115-2D100, D7UF1.
met vriendelijke groet,
Richard de Vries
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Richard de Vries en sinds 7 maand eigenaar van een I40 1.7 CDI uit 2017.
Auto zit super en is voorzien van vele opties waaronder een dsg automaat met 7 versnellingen
Echter, ervaar ik de laatste tijd het probleem dat optrekken vanuit de 2de versnelling gepaard gaat met een klak of ratel, alsof de tanden van de versnelling niet goed in elkaar vallen.
Ook begint de auto te trillen en licht te stotteren wanneer ik boven de 100 klm rijd. Verder vaak schokkend optrekken alsof er vierkante wielen onder zitten.
Auto is bij een garage geweest en er bleek nog maar 1 liter olie in de versnellingsbak te zitten. Oorzaak defecte keerringen van de aandrijfassen.
Deze zijn inmiddels vervangen en de olie in de bak blijft nu netjes op pijl (2 liter)
Echter, de problemen zijn helaas niet verdwenen, ze lijken zelfs wel erger te worden. Mijn garage heeft verder geen idee meer.
Geen foutcode in de automaat. Koppelingsplaten voor even en oneven versnellingen zitten rond de 42% (uitgelezen).
Iemand enig idee waar we nog naar kunnen kijken? Zat er zelf aan te denken om de koppelingsplaten te vervangen maar wil toch eerst jullie raadplegen.
De codes op de versellingsbak zijn 43115-2D100, D7UF1.
met vriendelijke groet,
Richard de Vries
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- galaxis
- Platinum Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 495
- Ontvangen bedankjes 152
1 jaar 4 maanden geleden #52806
door galaxis
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
Beantwoord door galaxis in topic Problemen met 7 traps DSG automaat
Persoonlijk zou ik voor de problemen met je DCT bak langs een specialist gaan voor een 2e diagnose. Nooit op een paard wedden. En zonder echte diagnose je koppelingsplaten vervangen is ook een wilde gok.
Er zijn behoorlijk wat automaat bak specialisten in het land. Ik weet niet waar je vandaag komt, maar bijvoorbeeld autrans of shmtransmissie.
Er zijn behoorlijk wat automaat bak specialisten in het land. Ik weet niet waar je vandaag komt, maar bijvoorbeeld autrans of shmtransmissie.
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tucson V60
- Moderator
Minder
Lees meer
- Berichten: 3190
- Ontvangen bedankjes 935
1 jaar 4 maanden geleden #52815
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Problemen met 7 traps DSG automaat
Welkom TripleRichard,
Als er zo weinig olie in de automaat heeft gezeten hoop ik niet dat de schade permanent is. Ik denk wat je rest is uitsluiten wat er is en als je garantie hebt de verkoper het laten oplossen en als dit geld kost is dat jammer voor hem.
Ze zullen er niet blij mee zijn want dit kan een pittige rekening zijn. Als je geen garantie meer hebt zou ik beginnen deze te laten flushen en te laten voorzien van de voorgeschreven olie, de automaat een reset laten geven en dan opnieuw gaat rijden minimaal 1000-1500km.
Ik weet niet hoe gevoelig de juiste olie ligt bij jouw wagen maar bij mijn Zweed mag dit maar 1 type zijn.
Je zult ook extra allert zijn op alles wat je voelt en noteer dit incl omstandigheden. Er zijn diverse bedrijven die de DSG kunnen maken mocht dit nodig zijn en ik zeer tevreden berichten over de mannen van StarTrans in Renswoude.
Wens je heel veel succes.
Als er zo weinig olie in de automaat heeft gezeten hoop ik niet dat de schade permanent is. Ik denk wat je rest is uitsluiten wat er is en als je garantie hebt de verkoper het laten oplossen en als dit geld kost is dat jammer voor hem.
Ze zullen er niet blij mee zijn want dit kan een pittige rekening zijn. Als je geen garantie meer hebt zou ik beginnen deze te laten flushen en te laten voorzien van de voorgeschreven olie, de automaat een reset laten geven en dan opnieuw gaat rijden minimaal 1000-1500km.
Ik weet niet hoe gevoelig de juiste olie ligt bij jouw wagen maar bij mijn Zweed mag dit maar 1 type zijn.
Je zult ook extra allert zijn op alles wat je voelt en noteer dit incl omstandigheden. Er zijn diverse bedrijven die de DSG kunnen maken mocht dit nodig zijn en ik zeer tevreden berichten over de mannen van StarTrans in Renswoude.
Wens je heel veel succes.
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Culemborg4106!
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 1
- Ontvangen bedankjes 0
9 maanden 4 dagen geleden #55001
door Culemborg4106!
Beantwoord door Culemborg4106! in topic Problemen met 7 traps DSG automaat
Hi all,
Heb ook problemen met de DSG 7 zelfs resulterend in ophalen vanuit Frankrijk van mijn i20 mild hybrid tijdens mijn vakantie. Symptomen hortend en stotend rijden t/m foutmelding motormanagement.
Om een lang verhaal kort te maken, Volgens de dealer was het euvel mijn eigen schuld. Ik had bij stilstaan de auto in N of P moeten zetten. Was mij niet bekend en is bij aanschaf niet door dealer gemeld. Gevolg oververhitting van het koppelingssysteem en daardoor vervorming vliegwiel.
Alles is gereset door dealer en de auto is vrijgegeven als "zonder problemen". Wat de auto nog steeds doet is wegrijden met "vierkante wielen". Dit verdwijnt na een paar honderd meter en komt dan niet eerder terug dan na een nacht te hebben stilgestaan.
De dealer heeft aangeboden de boel open te halen om te verhelpen maar geeft aan dat dit buiten de garantie valt. Zou een reparatie kunnen worden van enkele duizenden euro's.
Gelet op het feit dat het probleem na 3/4 jaar zich alleen nog bij het koud wegrijden voordoet laat ik de reparatie zitten.
Wel vreemd blijft dat in N of P zetten bij stilstaan niet door de dealer is gemeld terwijl dat blijkbaar cruciaal is.
Groet, Kees
Heb ook problemen met de DSG 7 zelfs resulterend in ophalen vanuit Frankrijk van mijn i20 mild hybrid tijdens mijn vakantie. Symptomen hortend en stotend rijden t/m foutmelding motormanagement.
Om een lang verhaal kort te maken, Volgens de dealer was het euvel mijn eigen schuld. Ik had bij stilstaan de auto in N of P moeten zetten. Was mij niet bekend en is bij aanschaf niet door dealer gemeld. Gevolg oververhitting van het koppelingssysteem en daardoor vervorming vliegwiel.
Alles is gereset door dealer en de auto is vrijgegeven als "zonder problemen". Wat de auto nog steeds doet is wegrijden met "vierkante wielen". Dit verdwijnt na een paar honderd meter en komt dan niet eerder terug dan na een nacht te hebben stilgestaan.
De dealer heeft aangeboden de boel open te halen om te verhelpen maar geeft aan dat dit buiten de garantie valt. Zou een reparatie kunnen worden van enkele duizenden euro's.
Gelet op het feit dat het probleem na 3/4 jaar zich alleen nog bij het koud wegrijden voordoet laat ik de reparatie zitten.
Wel vreemd blijft dat in N of P zetten bij stilstaan niet door de dealer is gemeld terwijl dat blijkbaar cruciaal is.
Groet, Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.