- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Diverse kuren, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
- ronk
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
8 maanden 2 weken geleden - 8 maanden 2 weken geleden #54787
door ronk
Diverse kuren, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting werd gestart door ronk
Beste,
Wij zijn bezitter van de Hyundai i40, bouwjaar 2013 geïmporteerd vanuit Duitsland in 2018.
Helaas heeft onze auto wel al diverse kuren gehad maar sommige kuren spelen helaas nog steeds.
Hoewel wij blij zijn met hoe de auto rijdt en hoeveel ruimte hij heeft, balen wij uiteraard wel van de vele kuren.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen bij het achterhalen van bepaalde problemen zodat wij weer kunnen genieten van deze mooie auto.
Hieronder een opsomming van de kuren.
Wij zijn bezitter van de Hyundai i40, bouwjaar 2013 geïmporteerd vanuit Duitsland in 2018.
Helaas heeft onze auto wel al diverse kuren gehad maar sommige kuren spelen helaas nog steeds.
Hoewel wij blij zijn met hoe de auto rijdt en hoeveel ruimte hij heeft, balen wij uiteraard wel van de vele kuren.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen bij het achterhalen van bepaalde problemen zodat wij weer kunnen genieten van deze mooie auto.
Hieronder een opsomming van de kuren.
- Kapotte parkeersensoren (de twee voorste in het midden werken nog steeds niet, blijft knipperen)
- Slecht beeld op de achteruitrij camera camera (inmiddels opnieuw het probleem, camera is nu pas 5 jaar oud)
- Trillend stuur (probleem opgelost, was een kapotte rubber)
- Problemen met verschillende versnellingen in de schakelbak (probleem opgelost)
- Na een goede regenbui komt er water uit de achterklep
- De auto hold functie werkt niet meer. Het lampje op het dashboard blijft alleen maar wit branden, maar wordt niet meer groen bij stilstand en bij het intrappen van de rem zoals voorheen.
- De knipperlichten gaan niet meer aan bij het vergrendelen van de auto, wel bij het ontgrendelen van de auto.
- De auto wordt niet meer automatisch vergrendeld.
- De interieur verlichting gaat niet meer automatisch uit. En knipperen soms als ze aan staan en ik in de buurt kom met mijn vinger bij de schakelaar.
- En tot slot probeerde mijn vrouw zojuist de hellingproef in de parkeergarage uit, aangezien de auto hold functie meer werkt moet ze deze handmatig doen. Maar naar eigen zeggen kon ze niet gassen toen ze stil stond. Uiteindelijk heeft ze de auto achteruit laten rollen en opnieuw de helling opgereden. Vanavond zal ik zelf de hellingproof uitproberen om het probleem na te kijken.
Na wat lezen op het forum zag ik dat het probleem van de interieurverlichting wellicht kan liggen aan een vies deurcontact, zou dit ook het probleem met de auto hold functie kunnen veroorzaken en wellicht ook dat de knipperlichten niet meer werken bij het vergrendelen van de auto? Het probleem met de interieur verlichting is echter wel al veel langer.
Laatst bewerkt 8 maanden 2 weken geleden door ronk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tucson V60
- Moderator
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 934
8 maanden 2 weken geleden #54789
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Diverse kuren 40, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
Als ik het verhaal lees zijn de meeste zaken elektrische problemen.
De deur contacten schakelen naar massa(denk bij de i40 ook) en je zult even moeten onderzoeken welke er slecht contact maakt. Ook de binnen verlichting reageert hier op. Deuren, motorklep en achterklep en deze kan in het slot zitten. Uitsluiten, meten is weten. Deur contacten zijn snel te controleren en te testen. Ik zou ze er even uit halen en meten met ohm meter.
Motorklep (mits aanwezig) kan vervuild zijn, check mits zichtbaar ook massa punt op corrosie. Achterklep slot is meestal vervuiling(mits inwendig in slot) en uit elkaar halen is meer werk maar niet geschoten is altijd mis.
Camera is in de meeste gevallen vocht en hier door geoxideerde contanten en printbaantjes. Demontage, schoonmaken (voorzichtig) en anders vervangen voor andere. Afhankelijk van uitvoering kan een Ali-E versie flink schelen in de knip!
Vocht achterin is in veel gevallen lekkage via de rubbers maar kan ook erger. Droog maken en kijken met water waar het lekt. Overige heb ik zo geen antwoord op.
De deur contacten schakelen naar massa(denk bij de i40 ook) en je zult even moeten onderzoeken welke er slecht contact maakt. Ook de binnen verlichting reageert hier op. Deuren, motorklep en achterklep en deze kan in het slot zitten. Uitsluiten, meten is weten. Deur contacten zijn snel te controleren en te testen. Ik zou ze er even uit halen en meten met ohm meter.
Motorklep (mits aanwezig) kan vervuild zijn, check mits zichtbaar ook massa punt op corrosie. Achterklep slot is meestal vervuiling(mits inwendig in slot) en uit elkaar halen is meer werk maar niet geschoten is altijd mis.
Camera is in de meeste gevallen vocht en hier door geoxideerde contanten en printbaantjes. Demontage, schoonmaken (voorzichtig) en anders vervangen voor andere. Afhankelijk van uitvoering kan een Ali-E versie flink schelen in de knip!
Vocht achterin is in veel gevallen lekkage via de rubbers maar kan ook erger. Droog maken en kijken met water waar het lekt. Overige heb ik zo geen antwoord op.
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ronk
- ronk
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 1 week geleden #54898
door ronk
Beantwoord door ronk in topic Diverse kuren 40, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
Bedankt voor je reactie! De auto gaat volgende week naar de garage, jouw opmerkingen heb ik aan hen doorgegeven om dit te onderzoeken.
Hopelijk kunnen zij ook de andere problemen achterhalen.
Mocht iemand anders een vermoeden hebben dan hoor ik dit uiteraard graag zodat ik dit ook mee kan geven aan de garage.
Hopelijk kunnen zij ook de andere problemen achterhalen.
Mocht iemand anders een vermoeden hebben dan hoor ik dit uiteraard graag zodat ik dit ook mee kan geven aan de garage.
- MarcelJ
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 1 week geleden #54927
door MarcelJ
Beantwoord door MarcelJ in topic Diverse kuren, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
Beste Ronk,
Natuurlijk heeft iedere auto zo wel zijn kuren... wij hebben nu het bekende stadsverlichting defect. Dealer kan het niet repareren en moet een hele nieuwe originele verlichtingsunit bestellen. Kosten € 1700,-. Dat heb ik nog maar even on-hold gezet.
Onze achterklep heeft ook problemen als het veel geregend heeft. Lekt niet direct maar pas als je de klep open doet dan stroomt het de kofferbak binnen. Ik weet nog niet waar het probleem zit. Soms laat ik de klep eerst even half open zodat het toch naar buiten drupt i.p.v. in de auto.
Gr,
Marcel
Natuurlijk heeft iedere auto zo wel zijn kuren... wij hebben nu het bekende stadsverlichting defect. Dealer kan het niet repareren en moet een hele nieuwe originele verlichtingsunit bestellen. Kosten € 1700,-. Dat heb ik nog maar even on-hold gezet.
Onze achterklep heeft ook problemen als het veel geregend heeft. Lekt niet direct maar pas als je de klep open doet dan stroomt het de kofferbak binnen. Ik weet nog niet waar het probleem zit. Soms laat ik de klep eerst even half open zodat het toch naar buiten drupt i.p.v. in de auto.
Gr,
Marcel
- ronk
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 6 dagen geleden #54964
door ronk
Beantwoord door ronk in topic Diverse kuren, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
Bedankt voor je reactie, wij hebben inderdaad hetzelfde. Zodra de klep open gaat lekt hij.
Dus laten we meestal de klep ook voor de helft open staan zodat hij kan uitlekken.
Hier gelukkig geen problemen met de stadsverlichting maar dus wel met de binnen verlichting. Hopelijk kunnen ze dit probleem aanstaande vrijdag achterhalen!
Dus laten we meestal de klep ook voor de helft open staan zodat hij kan uitlekken.
Hier gelukkig geen problemen met de stadsverlichting maar dus wel met de binnen verlichting. Hopelijk kunnen ze dit probleem aanstaande vrijdag achterhalen!
- I40
- Junior Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 18
7 maanden 4 weken geleden #55066
door I40
Beantwoord door I40 in topic Diverse kuren, geen werkende auto hold, vergrendeling & interieur verlichting
Het lekken van de achterklep is wat hij moet doen, dit is je afwatering vanuit onderkant kofferklep. Is een ontwerp fout naar mijn mening. Inderdaad eerst half open zetten en dan verder. Wanneer het water uit je klepjes komt waar je de achterlichten kunt vervangen, dan moet je de achterlichten even los draaien en rubber seal goed zetten en weer goed vast draaien.
De achteruitrijcamera is makkelijk zelf te vervangen en deze koop je gemakkelijk zelf bij ali voor 40 euro oid.
De achteruitrijcamera is makkelijk zelf te vervangen en deze koop je gemakkelijk zelf bij ali voor 40 euro oid.