• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

water lekkage passagierskant onder handschoenkastje

Lees meer
11 maanden 3 dagen geleden #55061 door Bart Bever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 4 weken geleden #55159 door Bart Bever
Gisterenavond droog buiten gaan slapen en vanmorgen water op de rubber mat.
Het lijkt dus echt wel hemelwater te zijn...

Paravan, gootjes en drains allemaal gekuist en nagekeken.
Morgen maar eens langsgaan bij de locale autoglass clinic en advies vragen.

Niet meer leuk zo want binnenkort is alles doorweekt.
Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 3 weken geleden - 10 maanden 3 weken geleden #55182 door Bart Bever
Update die misschien nog iemand kan verder helpen...

Vanmorgen langs gegaan bij de glasboer en daar was volgens de man niets abnormaal te zien aan raam en rubbers. Dus verder naar de lokale garage waar ik het laatste  jaar al meermaals met de Santa Fe ben te gast geweest..
Alles weer vrijgemaakt binnen en buitenkant en dan op zoektocht... en gevonden.

De voorruit steunt op 2 witte plastic houdertjes om de ruit vast te houden tijdens montage. Wanneer er met een gietertje water over loopt, loopt het door het HOLLE vierkante pinnetje dat in het chassis zit in een flinke straal rechtstreeks door naar binnen, direct in de blower om vervolgens op te hopen in het onderste beschermpaneel. Wanneer deze vol zit gutst het water tijdens het draaien van links naar rechts op de matten en op de zijwanden... Je kan het zo gek niet bedenken. Ik heb het niet kunnen filmen maar ik heb wel de fotos kunnen maken.
Je kan deze steuntjes niet vervangen zonder de ruit eruit te halen maar de garagist zei dat de ruit vastgeplakt zit en deze wel kan verwijderd worden om het gaatje toe te maken.
Dus thuis even wezen klussen en friemelen en nu klaar, vannacht de grote finale....

Als ik nieuwe lekken zie morgen kom ik terug voor een update.
Alvast bedankt allen om mee te denken!

Groeten,
Bart
 
Laatst bewerkt 10 maanden 3 weken geleden door Bart Bever. Reden: edit
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan61

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 3 weken geleden #55192 door Arnold
Jeetje Bart, hopen dat dit het is en dat het hiermee dus opgelost is.

Nice and smooth.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 3 weken geleden #55214 door Tucson V60
Blower motor verwijderen als dit lukt, water wil je niet in de motor hebben. Vermoed dat dit via de inlaat buitenlucht naar binnen komt, ruitenwisser afdekking zoek het in die richting.

2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 3 weken geleden #55228 door Bart Bever
Update...Gisteren droge dag en alles ok. Ik had dus goede hoop. Vandaag weer alles nat en hele dag lichte regen dus ideaal om weer te gaan speuren.
Ik post morgen wat fotos en heb zelfs een clipje gemaakt...

Dus: aan de linkerkant kan je achter en boven de blower kijken, richting schutbord. Daar zit een actuator om de verse buitenlucht klep te bedienen. Die actuator is nat en het leek van die hoogte afkomstig te zijn maar dan over de hele breedte zover ik kon zien en voelen.
Tegen het schutbord zit een dikke geelachtige dempingsmat met aan de voorkant een rubber afwerking, met pins vastgemaakt. Deze gele demping is kletsnat en het water loopt er gewoon uit door de verzadiging en dit over bijna de hele breedte vanaf de passagierskant.
Terug naar de buitenkant en de paravan weerom verwijderd en als je goed kijkt zie je wateraftekening rond het gat waar je rechtstreeks de interieurfilter kan zien. Vlak onder dit gat is het ook een samenkomst van verschillende dunne chassisplaten die gepuntlast zijn en de afvoergoot zijn. Wel, bij het volgieten en klutsen van het water schiet dit water door tot achter het schutbord via de aan elkaar gelaste platen die wel overlappen maar dus niet (meer) waterdicht zijn. Eenmaal daar voorbij hoopt het water op, ook na een half uurtje regenen, en loopt het zo binnen tegen de achterkant van het schutbord.
Bij het rijden (en draaien) klutst het water dan van links naar rechts, wat dan weer verklaart waarom het en links en rechts van onder het dashboardkastje plenst...

Ik denk dus zo snel mogelijk de paravan terug te verwijderen en de naden over heel de goot in te smeren met motip carroserie nadenkit en zo de boel terug dicht te krijgen. Indien niet genoeg zal het dieper onder de paravan goot ook moeten leeggehaald worden maar ik denk dat er kans is dat het enkel de platen in de goot zijn die niet meer dicht zijn.

Wordt vervolgd, ik probeer een paar fotootjes te maken en kom er mee terug wanneer ik meer weet.

Spijtig dat de Santa altijd goed geweest is voor ons, en wij voor hem maar ik bereid me stilletjes aan voor op het afscheid. Als dit de oplossing blijkt valt me dat toch wel wat tegen. Ik heb deze nieuw gekocht en de auto is 100% ongeval vrij.

We zien wat het wordt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.