• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Winterbanden Veloster

  • Pjork
  • Onderwerp Auteur
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #5385 door Pjork
Winterbanden Veloster werd gestart door Pjork
Na lang wikken en wegen heb ik deze week bij de Hyundaidealer maar een set winterbanden voor onder de Veloster besteld.
Ik rij iedere week (vanaf 1 december) 600 kilometer woonwerk verkeer en gezien de winters in het recente verleden, is waard veilig de weg op te kunnen.

Door het formaat 18" wisten veel universeel dealers te vertellen dat er geen staal onder kon, het alternatief was vaak 17"lichtmetaal, uiteindelijk bleek bij de Hyundaidealer dat het wel kon.
Er komt dus 16"staal onder met Kumho winterbanden. :blush:

Niet zo fraai als de normale velgen, maar de prijs (€ 740,00) is erg netjes en voor we het weten is het weer april.
Voor de 740,00 worden de wielen gemonteerd, mijn zomerbanden(velgen) schoongemaakt en opgeslagen.

In afwachting van de krachtige Hyundai N, rij ik in een BMW Z4.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #5405 door Quentin
Beantwoord door Quentin in topic Winterbanden Veloster
Met alle respect, maar ik vind dat en hoop geld/duur....!
Zeker ook gezien het merk winterband wat ze eronder leggen :S ?

Kan je er nog vanaf? Doen! Zijn goedkopere en met name betere alternatieven........ Neem aan dat je van een winterband ook verwacht wat een winterband moet gaan doen......?

Carpe Diem
__________________

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #5407 door dagoberd
Beantwoord door dagoberd in topic Winterbanden Veloster
goed gedaan ik doe dat maar niet onder mijn veloster ik rij nog geen 50 km per week

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pjork
  • Onderwerp Auteur
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #5410 door Pjork
Beantwoord door Pjork in topic Winterbanden Veloster
Ik zit er zowel juridisch als ook gevoelsmatig aan vast.
De banden en velgen zijn voor mij besteld en lagen niet bij de dealer op voorraad.
Ik heb her en der prijzen opgevraagd maar als het minder was, was het tientjes werk dus niet enorm.
Ik ga met de auto geeen enorm spannende dingen doen, eigenlijk de A12 op en neer.
Mogelijk even in februari richting Zuid-Duitsland om een rondje in de sneeuw te wandelen.

Maar ik dacht dat Kuhmo wel eeen redelijke band is?
Probleem is ook dat alle testen die er zijn elkaar tegenspreken,...dus voor een leek is het dan al snel niet te volgen.

Maar om het even, ik ga het ermee doen,...

In afwachting van de krachtige Hyundai N, rij ik in een BMW Z4.
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden door Pjork.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #5414 door Quentin
Beantwoord door Quentin in topic Winterbanden Veloster
Kuhmo is (net als Hankook) veel beter dan wat het ooit geweest is :) .
Ik heb voor het eerst Hankook zomerbanden in de maat 18". Bevallen goed, komt denk ik ook doordat Michelin voor 50% eigenaar van Hankook is.

Aan winterbanden stel ik persoonlijk vrij hoge eisen. Ik merk wel degelijk verschil tussen de verschillende merken. Heb al veel A merken gehad (Vredenstein, Michelin, Conti, Dunlop, Good Year) met allemaal hun voor en nadelen. Wat je schrijft mbt de testen geef ik je helemaal gelijk. Ik rijdt nu al ruim 20 jaar met winterbanden op de auto en best wel wat ervaring. Rijdt je idd 'alleen' de A12 op en neer is een ander verhaal dan 25.000km in het buitenland wat ik zo'n beetje doe.
Rijdt je veel/alleen in Nederland dan ben je het beste af met een band die op nat erg goed presteert. Het is hier vaker nat dan sneeuw :cheer: . Rijdt je dagelijks op sneeuw (bv Scandinavië ga dan voor bv Nokian, zeer goed op sneeuw, matig op nat). Enzovoort. Daarnaast vind ik slijtage (of juist het niet snel slijten) erg belangrijk....En natuurlijk de prijs........waar ik op reageerde. Maar hier is niets meer aan te doen begrijp ik :( .

Ben wel erg benieuwd naar jou ervaring met deze band, met name straks naar Zuid Duitsland met misschien een bak sneeuw onderweg :cheer: .
Blijf het wel jammer vinden dat het geen lichtmetaal is ;) ;) !

Carpe Diem
__________________

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

[location]
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #5423 door
Beantwoord door in topic Winterbanden Veloster
Pjork,

Als je inderdaad 600 km per week rijdt is het wel fijn om een setje winterbanden erbij te nemen. In zuid duitsland kan er een hoop sneeuw vallen. Duitsland is ook verplicht om met winterbanden te rijden. Als jij een aanrijding veroorzaakt in Duitsland zonder winterbanden onder je auto in ben je altijd de pineut. Ook buiten je eigen schuld kan leiden tot aansprakelijkheid. De verzekering kan dan ook moeilijk doen. Het een goede keuze om winterbanden aan te schaffen.

Ik hou het dit jaar op mijn hankooks zomerbanden omdat ik niet zoveel rijd per week en geen vakantie plannen hebt.
Kumho's is een goede band en zeker geen verkeerde keuze.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring op de weg.
Ps vergeet je sneeuwkettingen niet.

Groet.
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden door .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.