• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Veloster uit het Nederlandse assortiment verdwenen

  • Pjork
  • Onderwerp Auteur
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #6647 door Pjork
Ik was op de site van Hyundai en het viel mij op de Veloster daar niet meer tussen staat.
Even zoeken en op de facebook pagina van Hyundai kwam ik het tegen;

Hyundai Nederland Dat klopt. De Hyundai Veloster is niet meer in het gamma opgenomen. Er zijn nog enkele versies beschikbaar bij diverse dealers in het land. Mocht je interesse hebben, stuur dan een email naar socialmedia@greenibcar.nl en wij zoeken het graag voor je uit.
Bron: Facebook pagina Hyundai

Dus het zal bij 330 stuks blijven in Nederland, jammer, de kans om tzt een Veloster turbo te kopen is dan wel erg klein geworden.
En de waarde van de Veloster zal hierdoor ook niet positief worden beïnvloed,... :dry:

Maar Genesis eruit, Veloster eruit, :S weinig sportiefs meer te kiezen, dus tzt op zoek naar een ander merk,...

In afwachting van de krachtige Hyundai N, rij ik in een BMW Z4.
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door Pjork.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #6657 door Frank
In Vlaanderen kan je al die modellen wel nog kopen. Dus... naar hier komen, en hier zijn de auto's ook nog goedkoper dan in NL denk ik.


www.hyundai.be/nl/
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door Frank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

[location]
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #6660 door
Ik blijf in mijn veloster cruisen. De veloster turbo is natuurlijk sportiefer, maar ik zou hem er niet voor inruilen. Ik zie het voordeel er niet in met zo'n turbo. Drinkt meer benzine voor dezelfde kick.

Ik ben erg tevreden met mijn veloster. Jammer dat het model uit productie gaat. Het blijft een aparte auto om te zien :silly: .
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #6662 door dagoberd
dat gaat dus net als de TTT maar dan blijft hij nog aparter ik heb trouwens nog steeds geen tweede veloster in het verkeer gezien ene hij bevalt me nog steeds prima dat beetje dat ik er in rond rij ik wil hem nog wel een aantal jaren rijden dus kan ik op mijn gemak alvast rond kijken naar weer iets aparts.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #6667 door Quentin
Het is idd erg jammer dat de Genesis en de Veloster eruit gaan. De Genesis is nog wel begrijpelijk cq verklaarbaar. De Veloster vind ik een vreemd verhaal. De Veloster leunt sterk op de i30 qua techniek, dus veel extra kosten hoeven niet gemaakt te worden door Hyundai NL en de dealers (qua bijvoorbeeld opleiding).
Uiteraard moet er verdiend worden en helaas verkoopt het model ronduit slecht :( .
Is dit te verklaren.....? Ik denk het wel.

Mijn redenatie;
Hyundai is nog een relatief jong merk en heeft pas een aantal jaren auto's in het assortiment die het 'grote' publiek aanspreken, en dan nog is het lastig. Met andere woorden, het is pas kort een serieuze speler. Wanneer iemand 5 jaar geleden tegen mij gezegd zou hebben dat ik in 2013 een Hyundai zou kopen, zou ik hard gelachen hebben!! Dan ben ik ruimdenkend qua auto's en wil absoluut geen VW of iets dergelijks.
De acceptatie van Hyundai als modern merk is nog vrij laag. Hoe vaak moet je jezelf niet verdedigen dat je een Hyundai rijdt en bijvoorbeeld geen A3 of V40.....? Het verkopen van een niche model dan ook erg moeilijk. Mensen die zo'n auto's kunnen/willen betalen hebben vaak de ruimte nodig van een station. Mensen die zo'n auto wel leuk vinden (zeg voornamelijk de 'jeugd'), kunnen geen nieuwe betalen en kopen een gebruikte Coupe of een 3e hands Audi TT..... :ohmy: .
Zijn we 10 jaar verder en Hyundai is meer en meer geaccepteerd bij het grote publiek, dan is er een betere positie om bepaalde niche modellen te verkopen. De meerderheid van autorijdend Nederland wil zich niet te hoeven verdedigen waarom men in en bepaald merk rijdt, het moet dus normaal worden om een Hyundai te rijden. En dat gaat gebeuren, dit kost alleen tijd. Vergeet niet dat Hyundai/Kia als een van de weinige fabrikanten in staat zijn EN de wil/middelen hebben om op korte termijn het kwaliteitsniveau van Audi/BMW/MB te halen. Dan voornamelijk qua interieur afwerking en de afstand tussen bijvoorbeeld de plaatwerknaden (bron: Autovisie).
Daarnaast moet Hyundai zich de komende jaren gaan richten op de uitstoot van diverse motoren die nu in de nieuwe Genesis zitten en de auto in veel Europese landen te/onnodig duur maakt.....

Just my 2 cents :) .

Daarnaast denk ik dat diverse dealers zeer welwillend zijn om voor jou een nieuwe/jong gebruikte Veloster Turbo(!!) uit Duitsland te halen (Herwers Apeldoorn eo wil/doet dit bijvoorbeeld wel!). Ik geloof niet dat het verdwijnen van het model invloed heeft op de prijs, zowel positief als negatief. Zeker niet binnen de Hyundai dealers ;) .

Carpe Diem
__________________
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pjork

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pjork
  • Onderwerp Auteur
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #6670 door Pjork
Je hebt gelijk, ik kan altijd nog een jonge Turbo importeren,..dat ik dat zelf niet heb bedacht :ohmy:
Voordeel is dan ook dat je niet vast zit aan de witte en matte variant, alle kleuropties zijn te vinden.
Moet er alleen nog wel een regeling worden bedacht voor de garantie, want ondanks 1 Europa, werkt dit bij Hyundia wat moeizaam.

Ik ben nu aan het sparen en wil mijn Veloster doorrijden tot de zomer van 2015, dan inruilen, dus heb nog wel even tijd,..

In afwachting van de krachtige Hyundai N, rij ik in een BMW Z4.
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door Pjork. Reden: aanvulling,...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.