• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Achteruitrijlampen blijven branden bij nieuwe schakelaar

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #45281 door Hennie2611
Hallo,
ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Atos die afgekeurd is omdat de achteruitrijlampen niet aan gingen.
Ik heb een nieuwe schakelaar gekocht en getest aan het kabeltje.
Als het pinnetje naar buiten staat (niet ingedrukt): lampen aan
Als het pinnetje ingedrukt is: lampen uit

So far so good.
Maar ik heb de schakelaar in de versnellingsbak gedraaid en nu blijven de lampen branden, zowel in de achteruit als in alle andere versnellingen.
Wie weet wat het probleem is? De auto had al gekeurd moeten zijn, dus ik hoop dat ik snel antwoord krijg.
Alvast bedankt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #45286 door Tucson V60
Het lijkt er op dat de schakelaar geactiveerd is. Is het dezelfde schakelaar, positie misschien iets verdraaien en anders is 'meten is weten'. Volgende ronde ff voorstellen ;) .

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hennie2611

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #45293 door Hennie2611
Nog even een toevoeging op het probleem van mijn achteruitrijlampen. Ik heb op kenteken van de Atos de nieuwe achteruitrijschakelaar
gekocht. Het zou kunnen dat er ooit een andere versnellingsbak in deze auto is gezet, want de schakelaar die ik heb gekocht past weliswaar
in de bak maar het lijkt erop dat er iets niet klopt.
Als ik in het gat kijk waar de schakelaar in gedraaid moet worden, zie ik een plaatje verschijnen zodra hij in de achteruit wordt gezet. Wanneer
ik hem uit de achteruitversnelling haal, verdwijnt het plaatje. Als ik de diepte van het gat en de lengte van de schakelaar meet, blijkt dat het plaatje
dat ik zie verschijnen nooit bij het pinnetje van de schakelaar kan komen. En daarbij, stel dat het pinnetje lang genoeg zou zijn, dan zou het plaatje
het pinnetje indrukken, wat betekent dat de lampen uit zouden gaan. Maar de bedoeling is natuurlijk dat de lampen aangaan zodra hij in de achteruit
gezet wordt.
Dus mijn conclusie:
- Of ik mis iets, wat eruit is gevallen nadat ik de oude schakelaar verwijderd heb (ik heb alles afgezocht maar niets gevonden)
- Of ik heb niet de juiste schakelaar (maar deze is gekocht op kenteken). Zijn er verschillende soorten schakelaars voor de Atos?

Wie o wie kan me helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden - 2 jaren 6 maanden geleden #45301 door Tucson V60
Heeft de schakelaar misschien een wissel contakt vb. ingedrukt aan ~ andere verbroken en andersom. Als dit het geval is zou het met om steken van 1 draad voldoende moeten zijn om het goed te laten werken. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met onderstaand. Heb je maar 2 aansluitingen op de schakelaar lijkt het mij dat je verkeerde hebt en een schakelaar moet hebben die andersom werkt.

NO = normaly open (t.ov. de C)....(in rust)
C = midden................................(in rust) (Geactiveerd)
NC = normaly close (t.o.v. de C)...............(Geactiveerd)

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)
Laatst bewerkt 2 jaren 6 maanden geleden door Tucson V60.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hennie2611

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #45353 door Hennie2611
Bedankt voor je reactie.
Ik had de Hyundai dealer gebeld, maar die zei dat er maar 1 soort schakelaar is voor de Atos. Dus de enige conclusie die ik heb, is dat er, wanneer het klepje
verschijnt als je hem in de achteruit zet, het iets omhoog duwt dat uit de bak hoort te komen (als je begrijpt wat ik bedoel).
In de achteruit: klepje verschijnt en duwt iets weg, waardoor het pinnetje omhoog gaat en de lampen aan.
In alle andere versnellingen: klepje gaat weg en iets komt omlaag waardoor het pinnetje ingedrukt wordt en de lampen gaan uit.
Ik heb de Atos naar mijn monteur gebracht, die snapte het niet. Dus ik heb de garage gebeld waar hij afgekeurd is en de auto daar naartoe gebracht.
Die hebben het ook niet kunnen fixen, die zeiden dat er iets niet goed in de bak is.
Dus het zou mooi zijn geweest als iemand gereageerd had die weet hoe de versnellingsbak werkt. Misschien weet jij iemand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #45359 door Tucson V60
Mijn vorige antwoord was een elektrische uitleg maar als de garage aangeeft dat er iets ontbreekt in de bak dan kan het maar zo zijn dat deze er onder uit moet en dat hoop ik niet. Voordeel is wel dat als je het doet je meteen de koppeling plaat/drukgrope kunt vervangen(mits nodig).
Ga eens bellen met de mannen van 'van Deijne' in Volkel misschien dat hun een oplossing hebben of misschien een bak die het wel doet. Ik kan het niet beoordelen vanaf hier en als de garage er ook naar gekeken heeft..............

Succes.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.