- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Kachel aanjager/ventilator werkt niet
- fluffyboy
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden - 3 jaren 5 maanden geleden #45781
door fluffyboy
Kachel aanjager/ventilator werkt niet werd gestart door fluffyboy
Hallo Allemaal,
Ik heb een Atos bouwjaar 2000.
Ik zit met een technisch probleem waar ik niet uit kom. Het gaat om het volgende de kachel aanjager werkt nergens op van stand 1 tot stand 3 niet ik heb het volgende uitgevoerd:
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en niks is er stuk.
Ik heb een nieuwe kachelweerstand erin gedaan het werkt nog steeds niet.
Ik heb verschillende soorten kachelaanjager draaiknoppen geprobeerd werkt ook nog steeds niet
Ik heb met een multimeter de stroomkabel van de kachelaanjager doorgemeten geeft gewoon 12v door, met een draaiende motor 14v.
Ik heb de kachelmotor eruit gehaald en zo met plus en min aangesloten op de accu en die werkt gewoon.
Ik heb de relais doorgemeten en die zijn niet stuk en je hoort ze ook klikken als je aan de draaiknoppen draait.
Aangezien ik de stroomkabel van de kachelaanjager had doorgemeten waardoor er gewoon 12v door heen gaat en met een draaiende motor 14v.
Nou heb 1 rechtstreekse plus kabel vanaf de accu op de plus draad gezet met de connector in de kachelmotor en verrek alles werkt met de draaiknoppen op alle 3 de standen,
maar als ik deze bypass ertussen uit haal dan werkt niks meer en als ik dan de connector weer doormeet zegt de multimeter dat er gewoon 12v door heen komt.
Ik sta voor een raadsel en weet echt niet wat dit kan zijn ik ben benieuwd wie dit raadsel voor mij kan oplossen?.
Ik heb een Atos bouwjaar 2000.
Ik zit met een technisch probleem waar ik niet uit kom. Het gaat om het volgende de kachel aanjager werkt nergens op van stand 1 tot stand 3 niet ik heb het volgende uitgevoerd:
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en niks is er stuk.
Ik heb een nieuwe kachelweerstand erin gedaan het werkt nog steeds niet.
Ik heb verschillende soorten kachelaanjager draaiknoppen geprobeerd werkt ook nog steeds niet
Ik heb met een multimeter de stroomkabel van de kachelaanjager doorgemeten geeft gewoon 12v door, met een draaiende motor 14v.
Ik heb de kachelmotor eruit gehaald en zo met plus en min aangesloten op de accu en die werkt gewoon.
Ik heb de relais doorgemeten en die zijn niet stuk en je hoort ze ook klikken als je aan de draaiknoppen draait.
Aangezien ik de stroomkabel van de kachelaanjager had doorgemeten waardoor er gewoon 12v door heen gaat en met een draaiende motor 14v.
Nou heb 1 rechtstreekse plus kabel vanaf de accu op de plus draad gezet met de connector in de kachelmotor en verrek alles werkt met de draaiknoppen op alle 3 de standen,
maar als ik deze bypass ertussen uit haal dan werkt niks meer en als ik dan de connector weer doormeet zegt de multimeter dat er gewoon 12v door heen komt.
Ik sta voor een raadsel en weet echt niet wat dit kan zijn ik ben benieuwd wie dit raadsel voor mij kan oplossen?.
Laatst bewerkt 3 jaren 5 maanden geleden door fluffyboy.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eagle120664
-
- Senior Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 13
3 jaren 5 maanden geleden #45784
door Eagle120664
Eagle
Beantwoord door Eagle120664 in topic Kachel aanjager/ventilator werkt niet
Hoi boy
Dat is zekker vreemd je hebt alles doorgemeten en gekontroleerd .
En met een bypass werkt alles wel. Zou bijna zeggen laat de bypass lekker zitten met een zekering er tussen.
Heb je de kabbels ook al door gemeten misschien dat je een kabelbreuk hebt. En anders heeft iemand anders nog wel een idee.
Succes met het verder zoeken.
Dat is zekker vreemd je hebt alles doorgemeten en gekontroleerd .
En met een bypass werkt alles wel. Zou bijna zeggen laat de bypass lekker zitten met een zekering er tussen.
Heb je de kabbels ook al door gemeten misschien dat je een kabelbreuk hebt. En anders heeft iemand anders nog wel een idee.
Succes met het verder zoeken.
Eagle
- ikton
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
3 jaren 4 maanden geleden #46062
door ikton
Beantwoord door ikton in topic Kachel aanjager/ventilator werkt niet
Hoe is dit probleem opgelost groet Ton
- Gerrit I30
-
- ++ Special member ++
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 515
3 jaren 4 maanden geleden #46065
door Gerrit I30
Beantwoord door Gerrit I30 in topic Kachel aanjager/ventilator werkt niet
Hallo fluffyboy welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de Atos.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van HCH en show je de Atos.
Je zegt de zekering is goed maar heb je ook eens geprobeerd om er een nieuwe zekering in te doen. Succes.
:hlogo: :ear:
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van HCH en show je de Atos.
Je zegt de zekering is goed maar heb je ook eens geprobeerd om er een nieuwe zekering in te doen. Succes.
:hlogo: :ear:
- ikton
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
3 jaren 3 maanden geleden #46357
door ikton
Beantwoord door ikton in topic Kachel aanjager/ventilator werkt niet
Ik had het zelfde probleem.
Kachel motor uit elkaar gehaald en schoon gemaakt .
Zekeringen nagekeken.
Er blijk achteraf dat het de relais is ,deze klikte wel bij contact maar was toch defect
Kachel motor uit elkaar gehaald en schoon gemaakt .
Zekeringen nagekeken.
Er blijk achteraf dat het de relais is ,deze klikte wel bij contact maar was toch defect