Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 28 mrt 2021 20:19 #43803

• Mochi
  • Mochi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • coupe
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal!

Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een Hyundai Coupe uit '96. Hij heeft zo'n 150000 km gereden, heeft 2 maanden geleden een nieuwe APK en groot onderhoudsbeurt gehad. De vorige eigenaar heeft er daarnaast flink aan laten sleutelen (oa nieuw sportfilter, nwe bougies, nwe remblokken, alle vloeistoffen en filters vervangen). Bij de aankoopkeuring kwam eruit dat de brandstoffilter lekte (heb deze laten vervangen), er lekte ook olie (leidingen laten vervangen). Daarnaast was er een motorstoring door losse stekker bij luchtfilter, maar dit zou geen probleem vormen.

Ik heb de afgelopen weken elke dag gereden (500 km) en sinds gister merkte ik bij het parkeren op dat hij opeens begon te schokken en ik alleen hortend en stotend vooruit kwam....De garage waar ik de aankoopkeuring heb laten doen zit helaas op 2 uur rijafstand. De ANWB monteur kon geen oorzaak vinden helaas....Weet iemand een goede techneut in NH?

Alvast veel dank! M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Mochi.

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 28 mrt 2021 20:47 #43807

• Birma
  • Birma's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Matrix
  • Ontvangen bedankjes 9

Mochi schreef : Hallo allemaal!

Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een Hyundai Coupe uit '96. Hij heeft zo'n 150000 km gereden, heeft 2 maanden geleden een nieuwe APK en groot onderhoudsbeurt gehad. De vorige eigenaar heeft er daarnaast flink aan laten sleutelen (oa nieuw sportfilter, nwe bougies, nwe remblokken, alle vloeistoffen en filters vervangen). Bij de aankoopkeuring kwam eruit dat de brandstoffilter lekte (heb deze laten vervangen), er lekte ook olie (leidingen laten vervangen). Daarnaast was er een motorstoring door losse stekker bij luchtfilter, maar dit zou geen probleem vormen.

Ik heb de afgelopen weken elke dag gereden (500 km) en sinds gister merkte ik bij het parkeren op dat hij opeens begon te schokken en ik alleen hortend en stotend vooruit kwam....De garage waar ik de aankoopkeuring heb laten doen zit helaas op 2 uur rijafstand. De ANWB monteur kon geen oorzaak vinden helaas....Weet iemand een goede techneut in NH?

Alvast veel dank! M

Kan ook vacuüm zijn van de benzinetank! Even de dop losdraaien en dan hoor je een zuigend geluid. En een tip tank super plus benzine! Maar kan nog veel meer zijn denk ik..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mochi

Re:Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 29 mrt 2021 07:58 #43809

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 858
Eerste gedachte:

Bougies (maar zijn recent vervangen gaf je aan)
Bougiekabels
Bobines

Even bovenste kapje er af van de motor (waar de bougie kabels onder lopen.
En als het donker is even met de plantenspuit wat water er op.
Kijk of er vonkjes zijn.(motor moet draaien)

Ook kan je de doppen even lostrekken. Kijk oo de steel die de motor in gaat of er "brandplekken" te zien zijn. Zo ja dan slaat hij daar over op het blok voor de stroom bij de bougie is.
Last but not least. Als de motor draait 1 dop er af luister of er verandering optreed . Doo weer terug en de volgende dop.

Als er niets veranderd oo het toerental als een dop los is heb je de probleem dop gevonden.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Mochi

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 29 mrt 2021 09:56 #43817

• Mochi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • coupe
  • Ontvangen bedankjes 0
Top! Dank voor alle tips @Arnold & @Birma! Laat ik checken!

In alle stress de bevindingen vd Anwb monteur te vermelden bij mijn orginele vraag...
- hij kon hem niet uitlezen
- carterventilatie laten checken
- gasklep schoonmaken
- bougieskabel 4e cylinder had wat aanslag
- orgineel luchtfilter terugplaatsen ivm temperatuurmeter

Hij gaf me het advies om naar een garage te rijden om een diagnose te laten stellen.
Is het verstandig om er uberhaubt nog in te rijden? Ik had laatst een goede ervaring met
garage Erdi uit Zuid Oost (zij hebben de olielekkage verholpen/leidingen vervangen voor 60,-). Ik kon via google en dit
forum geen Hyundai garage vinden in NH, hebben jullie tips? Groet! M

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 29 mrt 2021 10:17 #43818

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
De RD is met sommige apparatuur moeilijk uit te lezen.

Gasklep, tja dan zou ik eerder de bypass reinigen.
Maar stel dat die vervuild zou zijn dan heb je eerder last van schommelende toeren in de zin van , gaat omhoog alsof iemand gas geeft, valt daarna weer terug naar bijna uitvallen, wordt weer ges gegeven, valt weer terug etc. Dat is niet echt schokken/trillen zoals je omschrijft.
(rood omcirkelt)

Je hebt geen storingslapmpje?

ANWB geeft het ook al aan, cilinder 4 kabel heeft aanslag. Als jij zegt schokken en onregelmatig lopen/trillen. Zou ik die toch wel verdacht vinden.

Je hebt geen origineel luchtfilter meer? Is de hele originele bak weg?
Zit er nu een K&N tussen?
Kan je eens een foto maken van je motorruimte?
Je hebt een 2.0? of een 1.6?

Wanneer je een K&N er tussen hebt en je luchtmassameter vervuild van de olie die meegenomen wordt vanaf het K&N filter kan je ook onregelmatig lopende auto krijgen.

De Coupe RD is qua techniek zo simpel dat ik hem lekker naar een universele garage zou brengen. Dealer is veel te duur.
Nice and smooth.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 29 mrt 2021 16:53 #43823

• Mochi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • coupe
  • Ontvangen bedankjes 0
@Arnold: Thnx voor je uitgebreide reply!

- Bypass: Ik heb idd geen last van schommelende toeren
- Geen storingslamp
- Er zit nu een sportfilter in (door de vorige eigenaar gedaan). Volgens de Anwb monteur was de hele orginele bak weg
- 2.0

Ik heb hem haar net naar de garage gebracht. Ze reed ok, niet meer dat hele heftige bokkende (horten/stoten) bij een laag toerental. Bij het optrekken (heb een automaat) hoorde ik wel iets afwijkends. Een flinke tik of knal onder de wagen....

Nou fingers crossed..hoop niets ernstigs....

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 29 mrt 2021 16:57 #43824

• Mochi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • coupe
  • Ontvangen bedankjes 0
Hierbij een foto

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 30 mrt 2021 08:56 #43828

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
Als de auto in Neutraal staat, trilt de auto dan erg? zie je de toerenteller onregelmatig bewegen?

Het kan natuurlijk ook je automaat zijn.
Zit er wel voldoende automaatbak olie in? (beetje dom van mij maar ging er van uit dat je een handbak had)
Automaatbak olie meten gaat als volgt.

Auto goed warm rijden, op een vlakke ondergrond neerzetten, motor laten draaien, Automaat in Neutraal zetten. Kijken of er genoeg olie op de peilstok zit
Nice and smooth.

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 30 mrt 2021 21:42 #43834

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 691
Storing zoeken is uitsluiten. Aantal antwoorden zijn al gegeven en ook ik denk eerst aan goede bougie kabels die goed aangedrukt zijn op de bougie en bobine. Let op met trekken van de bestaande kabels die dan kunnen sneuvelen.
Maak de wagen eerst origineel dus ook het luchtfilter. Dit filter krijgt alleen maar warme lucht en ik kan alleen iets zien vanaf '99 waar een temperatuur sensor op zit op deze geen luchtmassa sensor.alleen
Als elektrisch dit in orde is kan een volgende stap zijn de injectoren en ook de bedrading waar een breuk in kan zitten.
Controleer de massa aansluiting aan het chassis, dit mag niet geoxideerd zijn en is dit het wel dan schoonmaken en opnieuw bevestigen.

Bonken van een automaat kan ook aan de olie liggen. Wanneer is deze voor het laatst geflusht? Wat is de kleur van de automaat olie, is deze bruin dan vervangen. Deze is goed als de kleur rood is.
Als je uit sluit heb je er zeker voor gezorgd dat alle het mogelijke voor zover nieuw of vers is. Als het dan nog niet goed is dan kun je ook een diepe diagnose uit voeren. De enige die o.a. Hyundai doet is Micheal Lips in Oud Beyerland.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Laast bewerkt: door TucsonV6.

Help! Hyundai Coupe uit '96 rijdt hortend en stotend bij laag toerental... 31 mrt 2021 12:14 #43841

• Mochi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • coupe
  • Ontvangen bedankjes 0
@Arnold: In neutraal neemt het juist af! Automaatbakolie is recent ververst (door de garage gecheckt).
(ik realiseerde me pas later dat ik vergeten was te vermelden dat het een automaat was) (echt wennen zo'n automaat trouwens)

@TusconV6: Precies dat zei de garagehouder ook...kwestie van uitsluiten. Ze hebben gister een set nieuwe bougieskabels besteld. Dus alle kabels worden vervangen. (prijsopgave 80/90 euro)
Terug naar orgineel heeft ook mijn voorkeur, maar geen id waar/hoe/kosten. Is dat iets waar ik Michael Lips voor kan benaderen?

Ik ben iedereen die heeft gereageerd ontzettend dankbaar. Ik ben a-technisch, maar heb nu wel wat meer inzicht.

Groet! M

• Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.