• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Nieuwe eigenaar coupe 2.0 GK uit 2002

Lees meer
6 maanden 1 week geleden #54585 door TuscaniTim
Helaas heeft de auto toch een groot probleem gekregen. Na er 2 weken mee te hebben kunnen rijden stopten de dimlichten en ging willekeurig het alarm af. De accu getest en was niet goed meer. Nieuwe accu in gezet maar sindsdien reageert de auto niet meer op de sleutel.
De deuren gaan niet meer met de handzender open en bij handmatig de deur openen werkt de centrale vergrendeling niet en gaat het alarm af.

Het grootste probleem is dat de auto ook niet meer start, startmotor gaat wel rond maar starten doet hij niet. Ook de lampen, elektrische ramen, knipperlichten en alarmlichten doen het niet. Sommige dingen zoals het elektrisch zonnedak en de radio doen het wel. Ik heb de auto uitgelezen en kreeg de foutcode P1610 - (Immobilizer Smartra Error) & P1805 (EPROM Error/VIN Mismatch). Blijkbaar is er dus een immobiliser probleem waarbij de sleutel niet meer herkent wordt. Ik heb al alle zekeringen doorgemeten om dat uit te sluiten.

Ik ben zelf wel enigzins handig (heb ook een motor waar ik zelf onderhoud aan doe) maar dit probleem gaat mijn pet iets te boven. heb de Hyundai dealer in Hoofddorp (waar de auto staat) gebeld maar die hebben pas in mei/juni tijd. Een andere Hyundai garage waarschuwde dat het probleem traceren dagen kan duren en zo ruim duizend euro kan gaan kosten daardoor...Is er wellicht iemand op dit forum die met een probleem als dit ervaring heeft en hier enige hulp in kan bieden (tegen betaling)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 maanden 1 week geleden #54596 door Andreetje
Heb ongeveer dezelfde problemen gehad na een batterij wissel van de sleutels . U kunt de sleutels opnieuw inlezen door allebei de sleutels mee te nemen naat de auto . 1 sleutel in het contactslot steken en draaien tot de dashboard lampjes gaan branden . De  andere sleutel in het deurslot te steken aan de bestuurderskant en naar rechts draaien en vasthouden . Terwijl u hem vasthoudt naar rechts enige keren op het knopje van de vergrendeling drukken . Op deze manier leest de sleutel zich opnieuw in . Dit moet u ook omgedraaid met de andere sleutel doen . Zo nodig enige keren herhalen . Als het goed is doet de sleutel het dan weer . 

Lees meer
6 maanden 1 week geleden #54605 door Arnold

Helaas heeft de auto toch een groot probleem gekregen. Na er 2 weken mee te hebben kunnen rijden stopten de dimlichten en ging willekeurig het alarm af. De accu getest en was niet goed meer. Nieuwe accu in gezet maar sindsdien reageert de auto niet meer op de sleutel.
De deuren gaan niet meer met de handzender open en bij handmatig de deur openen werkt de centrale vergrendeling niet en gaat het alarm af.

Het grootste probleem is dat de auto ook niet meer start, startmotor gaat wel rond maar starten doet hij niet. Ook de lampen, elektrische ramen, knipperlichten en alarmlichten doen het niet. Sommige dingen zoals het elektrisch zonnedak en de radio doen het wel. Ik heb de auto uitgelezen en kreeg de foutcode P1610 - (Immobilizer Smartra Error) & P1805 (EPROM Error/VIN Mismatch). Blijkbaar is er dus een immobiliser probleem waarbij de sleutel niet meer herkent wordt. Ik heb al alle zekeringen doorgemeten om dat uit te sluiten.

Ik ben zelf wel enigzins handig (heb ook een motor waar ik zelf onderhoud aan doe) maar dit probleem gaat mijn pet iets te boven. heb de Hyundai dealer in Hoofddorp (waar de auto staat) gebeld maar die hebben pas in mei/juni tijd. Een andere Hyundai garage waarschuwde dat het probleem traceren dagen kan duren en zo ruim duizend euro kan gaan kosten daardoor...Is er wellicht iemand op dit forum die met een probleem als dit ervaring heeft en hier enige hulp in kan bieden (tegen betaling)?

Vreemd dat de auto ook niet start.
Dat de auto niet vergrendeld/ontgrendeld mt de knopjes is te verhelpen(zie mijn bericht hieronder) maar dan zou deze nadat het alarm uit gegaan is nog wel moeten starten met de sleutel. Dan lijkt er inderdaad iets aan de hand met de immobilizer.

Wat als je de accu ontkoppeld, het rempedaal 10 seconden ingedrukt houdt en daarna de accu weer aansluit?

Onderstaande oplossing heb ik ooit eens op het forum geschreven om de afstandsbediening te activeren:

Bij de Coupe gaat het als volgt:

-open de deur met de sleutel en stap in de auto.
-Het alarm gaat af, maar sluit de deur
- het alarm uit laten gaan (duurt ongeveer een minuut)
- zet het contact op ACC (stand 1 zeg maar, niet dat de dashboard lampjes gaan branden)
- klik op de AB knop " lock" (de knipperlichten horen nu op te lichten) en daarna direct op de " unlock" knop.
- sleutel uit contact
- uitstappen en proberen

Hopen dat het bij jou ook werkt.

Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TuscaniTim

Lees meer
6 maanden 1 week geleden #54622 door TuscaniTim
Dankjewel, ik zal het eens proberen om de accu af te koppelen en dan de rem 10 seconden ingedrukt houden. Hoe zou dat het euvel verhelpen?

De afstandsbediening koppelen had ik al geprobeerd, dat lukt helaas niet. Het lijkt wel of the antenne in de auto die het sleutel signaal (zowel van de handzender alsde sleutel) op moet pikken geen contact meer maakt met de BCM of geen stroom meer krijgt. De led ring om het contactslot brand ook niet meer.

Lees meer
6 maanden 1 week geleden #54624 door Andreetje
Misschien de mogelijkheid dat er geen benzine komt . Zit een zekering voor bij de motor van 15 A F/ pomp die als hij er uit ligt de benzine blokkeert . Draait hij wel rond maar slaat niet aan . Moeite van het proberen waard .