• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Moeizame koude start getz 1.1

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36283 door Robje007
Hallo,

Sinds het weer relatief koud weer is slaat mijn Getz 1.1 uit 2008 moeizaam aan bij een koude start. Bij het aanslaan stijgt het toerental naar rond de 1000 en zakt dan naar ongeveer 500 rpm en blijft daar even staan (waardoor het lijkt alsof hij af wil slaan) en schiet dan opeens weer omhoog naar het toerental waarvaan je het zou mogen verwachten bij een koude motor. Prik op de accu is er genoeg. Maar nu zou ik voor de rest niet weten waar ik verder naar moet kijken. Als je de auto start terwijl het blokje al warm is slaat hij normaal aan.

Ik hoor graag suggesties

Met vriendelijke groet,

Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36286 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Moeizame koude start getz 1.1
Koelvloeistoftemperatuursensor geeft de juiste waarde aan de ECM bij lagere temperatuur (dashboard en ecu zijn 2 verschillende draden)
Stationaire omloopklep werkt goed, niet vervuild waardoor deze blijft plakken

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Robje007

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36320 door Robje007
Beantwoord door Robje007 in topic Moeizame koude start getz 1.1
Reset van de ECU lijkt te hebben geholpen. Ik zal het de komende week uitvoerig testen en houd jouw suggesties in mijn achterhoofd bij het eventueel niet verholpen zijn van het probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 3 maanden geleden #36497 door Robje007
Beantwoord door Robje007 in topic Moeizame koude start getz 1.1
Afgelopen week bougies vervangen (waardoor hij ook echt meer power heeft gekregen), maar het probleem is nog niet opgelost. Temperatuur sensor van de koelvloeistof heb ik gecontroleerd doormiddel van een OBD2 scannertje bij een koude motor. De waarde klopt. Bougiekabels zagen er wel wat broos uit dus ik zit er aan te denken om die te vervangen. En ik betwijfel of het de stationair regelaar is, want zou hij dan ook normaal stationair niet slechter lopen dan? (Ik weet het niet, ik ben geen geen expert).

Voor de rest heeft de auto 34.000 gemaakt in 10 jaar door de vorige eigenaar (ook 1ste eigenaar), nu staan er 41.000 kilometers op.

Ik heb een filmpje bijgevoegd voor meer duidelijkheid over het probleem, dit is in het beste geval eigenlijk nog, afgelopen week een keer gehad dat de motor uitviel, omdat hij niet goed op toeren kwam

Link:


Zijn er nog meer suggesties? Of gewoon even die stationair regelaar schoonmaken/en of bougiekabels ?

Met vriendelijke groet,

Robin
Bijlagen:

    VID_201812...4611.mp4

Laatst bewerkt 5 jaren 3 maanden geleden door Robje007.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #36499 door Andy Getz
Beantwoord door Andy Getz in topic Moeizame koude start getz 1.1
Ik weet niet of dit van toepassing is op de Getz, maar bij een VW had ik een soortgelijk probleem opgelost met het schoonmaken van de gasklephuis. (die had het wel nodig).
Maar hij liep inderdaad ook stationair af en toe slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #36504 door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic Moeizame koude start getz 1.1
Meten is weten is hier het devies.................maar je kunt zelf wel een simpele test doen

Spray met plantenspuit lichtjes wat water over de bougiekabels bij stattionair draaien in het donker,
mogelijk zie je dan lekstroomvonkjes bij broze kabel isolatie want met weinig km en veel stilstaan kan verdroging en scheurtjes
in de bougie kabels een oorzaak zijn

Dan of nieuw kabelset aanschaffen .......of isoleren met spray echter dat is vaak maar eeen tijdelijke oplossing

succes
We horen wel van je
:ear:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.