Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Auto start niet via contactslot. 23 juli 2020 02:09 #41554

Beste forum leden,

Ik heb deze week de Getz van mijn moeder overgenomen. Ze heeft hem weggedaan omdat hij elektrische problemen heeft. De auto start namelijk niet meer via het contactslot.

Zij heeft toen de ANWB gebeld en die hebben de zekeringen en relais doorgemeten en niks gevonden, waarop de ANWB monteur 2 ministeekzekeringhouders erin gezet heeft op de zekering Start en D-lock onder het stuur. Met deze 2 draden kun je de auto nog starten, de sleutel moet wel in het contactslot zitten en omgedraaid zijn!
Maar nu komt het volgende, de ramen werken nu niet, ruitenwissers niet, het luchtsysteem niet en/of normaal/groot licht en knipperlicht. De ene keer is het de knipperlicht en de andere keer normale verlichting. Alleen de radio doet het en het instrumentenpaneel.
De ANWB kon de auto ook niet uitlezen, en hij heeft nog even bij een plaatselijke garage gestaan maar hij durft zijn handen er ook niet aan te branden.

Ik heb zelf al een deel van het dashboard los en zie geen kapotte draden, en heb ook de massadraden in het motorruimte opgeschuurd(van degene die ik kon vinden, links op het motorblok, onder de accu en onder de accuhouder.
Ik ben lerende als hobbyist voor autotechniek, en wil het graag zoveel mogelijk zelf doen om de kosten te drukken. De auto is al op leeftijd en heeft 292.000 km erop zitten. Dorpels zijn al gelast en er is bijna geen enkel onderdeel wat nog niet is vervangen behalve versnellingsbak en motor zelf!

Misschien dat hier iemand is die dit al eerder gezien heeft of een oplossing heeft, dat zou ik zeer op prijs stellen aangezien het nog wel een fijne auto is om in te rijden!

Met vriendelijke groet,

Jelle

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Auto start niet via contactslot. 30 juli 2020 01:42 #41587

• MarcoC
  • MarcoC's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Santa Fe
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb eenzelfde soort euvel gehad met mijn Santa Fe, om het contactslot zit een soort ring die de sleutel dient te herkennen... Die heb ik toen ontvangen en het euvel was voorbij. Maar het probleem kan hem ook zitten in de sleutel zelf... Hier zit namelijk een chip in, misschien moet die opnieuw ingelezen worden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Auto start niet via contactslot. 31 juli 2020 15:19 #41592

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 149
Als de auto gewoon met de draden start kan het niet aan de startblokkering liggen. Blijkbaar wordt de sleutel dus wel gezien. Omdat ook een deel van de verlichting niet werkt, zou ik het eerder in het contactslot zelf zoeken.
Kona electric 2019
Mercedes C 220 CDI Estate Automaat 2014

Auto start niet via contactslot. 31 juli 2020 21:01 #41598

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 581
Jelle, laat de wagen eens uitlezen bij een dealer. Er kan een P code tevoorschijn komen die een ander misschien niet kan zien. Er zit een Smartra unit in misschien dat die niet goed is.
De persoon die hier meer over kan vertellen is MAS en ik hoop dat hij later dit jaar weer beschikbaar is.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...

Dit bericht bevat bestanden als bijlagen
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door TucsonV6.
  • Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.