• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Update + koppeling ontluchten?

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #22628 door nickinatorz
Hallo allemaal,

lange tijd geleden weer dat ik wat heb gepost, veel te druk op dit moment met de studie!
Zoals velen van jullie weten heb ik een barst in mn voorruit zitten, deze is helaas nog meer doorgescheurd en word dus de 25e vervangen. Iets moois om naar uit te kijken natuurlijk! Nieuw ruitje kan zeker geen kwaad!

Daarnaast had ik even een vraag! Mijn koppeling pakt al een hele lange tijd laat op, pedaal is al bijna bovenaan voordat die hem aanpakt, de koppeling zelf slipt niet, blijft netjes in de toeren en doet verder ook niet raar. Alle testjes om dat te testen heb ik al geprobeerd.
Nu las ik dus dat de koppeling van de Excel hydraulisch is, deze moet je ontluchten om weer meer druk te krijgen, weet iemand hoe dit werkt, zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Dan kan ik daar binnenkort even naar kijken!
Alvast bedankt! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden - 7 jaren 10 maanden geleden #22629 door Henk1959
Beantwoord door Henk1959 in topic Update + koppeling ontluchten?
is Heel eenvoudig, mits je met zijn 2e bent. Ik neem dat je weet waar de koppelings cilinder zit, daar zit een nippel op.
Je moet de deksel van het koppelings potje doen, en zorgen dat hier niet te weinig olie in komt. Dan laat je iemand op je koppeling pendaal pompen, en roept dan vast, dan moet die persoon het koppelingspendaal aan de bodem houden, jij draait nu de nippel los van de hydrolische cilinder, beste is als je op op de nippel een doorzichtig benzine slangetje heb zitten, dat na een potje loopt voor opvang. Daarna draai je de nippel weer dicht, nu pas mag de man het pendaal pas weer omhoog laten gaan, Dit blijf je herhalen. kijk ook af en toe of je remolie potje nog vol is. Herhaal dit net zo lang tot je verse remolie ziet, en je geen luchtbellen meer in je slangetje ziet na de pot, meestal is het vrij snel doorlopen, want er zit niet veel olie in de leiding en de koppeling cylinder.
Laatst bewerkt 7 jaren 10 maanden geleden door Henk1959.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #22632 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Update + koppeling ontluchten?

Henk1959 schreef : is Heel eenvoudig, mits je met zijn 2e bent. Ik neem dat je weet waar de koppelings cilinder zit, daar zit een nippel op.
Je moet de deksel van het koppelings potje doen, en zorgen dat hier niet te weinig olie in komt. Dan laat je iemand op je koppeling pendaal pompen, en roept dan vast, dan moet die persoon het koppelingspendaal aan de bodem houden, jij draait nu de nippel los van de hydrolische cilinder, beste is als je op op de nippel een doorzichtig benzine slangetje heb zitten, dat na een potje loopt voor opvang. Daarna draai je de nippel weer dicht, nu pas mag de man het pendaal pas weer omhoog laten gaan, Dit blijf je herhalen. kijk ook af en toe of je remolie potje nog vol is. Herhaal dit net zo lang tot je verse remolie ziet, en je geen luchtbellen meer in je slangetje ziet na de pot, meestal is het vrij snel doorlopen, want er zit niet veel olie in de leiding en de koppeling cylinder.


Als er lucht in zou zitten zou ik me afvragen waar dit vandaan komt. Ik zou zeker even kijken naar de kleur en zoals Henk omschrijft kijk of hier witte slugde mee komt. De olie is normaal licht van kleur en anders een ververs beurt kan ook geen kwaad. Maar het kan heel goed dat de hydrauliekcylinder defect is en dan is een bezoekje naar een 2e hands zeker de moeite waard.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden - 7 jaren 10 maanden geleden #22633 door Henk1959
Beantwoord door Henk1959 in topic Update + koppeling ontluchten?
Nick weet ook niet zeker of dit iets gaat helpen, als ik hem was bleef ik gewoon lekker doorrijden zolang de koppeling het nog prima doet, daarna kan je ook nog altijd verder kijken. Ik denk ook niet dat het hoog pakken van de koppeling aan de hydraulische koppeling cillinder ligt, maar gewoon aan een ver versleten koppelings plaat/drukgroep.
Laatst bewerkt 7 jaren 10 maanden geleden door Henk1959.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #22635 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Update + koppeling ontluchten?

Henk1959 schreef : Nick weet ook niet zeker of dit iets gaat helpen, als ik hem was bleef ik gewoon lekker doorrijden zolang de koppeling het nog prima doet, daarna kan je ook nog altijd verder kijken. Ik denk ook niet dat het hoog pakken van de koppeling aan de hydraulische koppeling cillinder ligt, maar gewoon aan een ver versleten koppelings plaat/drukgroep.


Dit zou heel goed kunnen en nu nog geen last van slip kan dan snel veranderen. Hoop voor hem dat hij het nog even kan uit zingen zo.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #22636 door nickinatorz
Beantwoord door nickinatorz in topic Update + koppeling ontluchten?
Thanks allen!
Ja kan natuurlijk ook de plaat zijn, maar rij al een maand of 4 op deze manier dus storen doe ik me er niet aan hoor, maar las dat het dus met een hydraulische koppeling wel vaker voorkwam en dit de oplossing kon zijn! Dacht misschien te proberen omdat die verder zonder moeite of slippen oppakt, alleen een beetje hoog haha.
Hele ververs beurt zou ook nog is kunnen, maar ach heb nog apk tot oktober en dan zien we wel verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.