Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Sonata Y2 - schokdemperdilemma 10 juli 2019 23:23 #38552

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 888
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 14:50 #38556

• Marv46
  • Marv46's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Clubkrant / meeting organisator
  • Ontvangen bedankjes 57
Bedankt voor het meedenken MAS, maar juist de Ebay-verkopers (samen met WinParts, MijnAutoOnderdelen en Voorwinden Parts) gaven aan dat de betreffende schokdempers niet meer beschikbaar zijn nadat ik besteld of gemaild had. Ondanks dat de meeste ze nog online hadden/hebben staan met een levertijd van een week.

Maar toevallig heb ik gisteravond een goede optie gevonden: op een Amerikaanse facebookpagina had iemand het over RockAuto.com. Tot nu toe heb ik verkopers van buiten de EU buiten beschouwing gelaten, gezien dan verzendkosten (inclusief BTW/inklaring/etc.) veelal 3 tot 4 keer zoveel kost als het item zelf. Maar op RockAuto stond een clearance sale, waardoor ik twee schokdempers (Monroe in dit geval) voor omgerekend €45,- (inclusief verzending, NLe BTW, etc.) zou kunnen bestellen. Dus maar gelijk een bestelling gedaan, en nu afwachten. Het pakket zou volgende week binnen moeten komen. :)

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 17:38 #38563

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 17:39 #38564

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz

Marv46 schreef : Bedankt voor het meedenken MAS, maar juist de Ebay-verkopers (samen met WinParts, MijnAutoOnderdelen en Voorwinden Parts) gaven aan dat de betreffende schokdempers niet meer beschikbaar zijn nadat ik besteld of gemaild had. Ondanks dat de meeste ze nog online hadden/hebben staan met een levertijd van een week.

Maar toevallig heb ik gisteravond een goede optie gevonden: op een Amerikaanse facebookpagina had iemand het over RockAuto.com. Tot nu toe heb ik verkopers van buiten de EU buiten beschouwing gelaten, gezien dan verzendkosten (inclusief BTW/inklaring/etc.) veelal 3 tot 4 keer zoveel kost als het item zelf. Maar op RockAuto stond een clearance sale, waardoor ik twee schokdempers (Monroe in dit geval) voor omgerekend €45,- (inclusief verzending, NLe BTW, etc.) zou kunnen bestellen. Dus maar gelijk een bestelling gedaan, en nu afwachten. Het pakket zou volgende week binnen moeten komen. :)

Inklaren valt reuze mee.... bestel genoeg vanuit Korea of de USA.... dus ook hier meer dan genoeg ervaring mee.

Stel je koopt iets inclusief verzenden van 50 euro.
Dan komt er 10,50 btw bij (21%). 2 euro omdat het autoonderdelen zijn (4%), en 13,50 inklaringskosten.
Is dus 26 euro.... komt het op 76 euro.... Dat is dus niet eens het dubbele... en bij hogere bedragen is verschil nog minder. Want de 13,50 is een vast bedrag.

Laast bewerkt: door MAS.

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 18:40 #38565

• Marv46
  • aanwezig
  • Ontvangen bedankjes 57
Je berekening klopt helemaal. Maar vanuit Korea had ik de laatste keer ongeveer 25 USD aan onderdelen, met bijbehorende verzendkosten van 125 USD. Letterlijk 5 keer de prijs van de onderdelen dus. Waarschijnlijk zat de inklaring daar al bij, gezien ik daar verder nooit iets voor betaald heb. Zodoende probeer ik intercontinentale bestellingen tot een minimum te houden, zeker bij producten die veel wegen zoals schokdempers. Gezien daarbij meestal verzending belachelijk hoog is. In dit geval viel dat dus reuze mee.

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 23:55 #38567

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Verzendkosten bepaalt de verkoper.

Jij betaalt de btw over prijs+verzendkosten. Vind jij de btw te hoog, kan jij de aankoopnota overleggen, dan moeten ze bedrag corrigeren.

Genoeg aankopen gedaan, waarbij PostNL mij om de faktuur vroeg en daarop de kosten berekende.
Niet alle landen doen dit op deze manier. In sommige landen betaal je niet over de verzendkosten. Dus maken ze de verzendkosten hoog en produkt goedkoop. Hierdoor hoef je dan nagenoeg niets te betalen en heeft de verkoper toch zijn winst.

Als ik iets verkoop voor 100 euro en 20 euro verzendkosten heb. Wil ik dus 120euro hebben.
Of ik dit nu aanbied voor 60+60euro of 20+100euro of 100+20euro maakt mij niet uit.
Alleen de internationale klant kan hierdoor een voordeel hebben.

1993 Sonata Y2 op LPG G3 11 juli 2019 23:59 #38568

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Soms gaan artikelen van 100euro probleemloos door de douane, soms heb ik voor een onderdeel van 23 euro de douane aan mijn broek.
Kost onderdeel van 23 euro ineens 40euro. Maar dat is dan nog steeds goedkoper dan in Nederland bij de dealer.

En soms pikken ze een onderdeel van 22 euro eruit, laat ik de aankoopbon zien en krijg ik het zonder extra kosten gewoon toegestuurd. Onder de 22euro is het vrije invoer.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

1993 Sonata Y2 op LPG G3 09 aug 2019 13:00 #38744

• Marv46
  • aanwezig
  • Ontvangen bedankjes 57
Zoals eerder gezegd heb ik de schokdempers bij RockAuto besteld. Verzendtijd was enkel een week, dus een weekje later stond ik met spanning te wachten op het pakketje. De afhandeling was snel, doordat de inklaring al vooraf door de bezorgdienst gedaan was. Dus met het pakketje naar binnen en uitpakken maar...

En toen bleken er wel twee heel verschillende dozen voor de schokdempers te zijn. De stickers op beide dozen geven toch hetzelfde onderdeelnummer, dus heb ik de dozen maar uitgepakt:

Dat zijn dus overduidelijk niet dezelfde schokdempers. Na wat verder onderzoek bleek de kleine schokdemper een ander onderdeelnummer te hebben. Dat nummer is op één cijfer na identiek aan de grotere schokdemper, die wel voor de Sonata is. Ik vermoed dan ook dat bij het inpakken van de schokdemper in een "Private-label" doos, het verkeerde onderdeelnummer op de doos geplakt is.

Maarja, daar zit je dan. Met één schokdemper voor de Sonata, terwijl ik er twee nodig heb. Gelukkig deed Rockauto niet moeilijk en was een tweede schokdemper snel onderweg. Helaas koste het me wel iets meer, omdat de eerste bestelling onder een "clearance sale" viel, en de tweede schokdemper niet. Ondanks dat heb ik nu beide schokdempers binnen, samen met veren, toplagers, etc. Het is dus wachten tot de Sonata terug is van de lasser, zodat de nieuwe onderdelen gemonteerd kunnen worden.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door Marv46.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.275 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.