- Ontvangen bedankjes 2
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
[Sonata NF 2010] G4KD Stottering
- radium69
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
1 jaar 1 dag geleden - 1 jaar 1 dag geleden #54235
door radium69
Uiteindelijk maar een slechte review achtergelaten en toen kwam de ware aard van de Dealer naar boven... ik was ze aan het 'chanteren'. Toen heb ik nog maar een officiële brief de deur uit gestuurd met dat de auto niet 'conform' is en dat ze deze dienen terug te nemen, en mij het volledige bedrag van aanschaf terug moeten keren. Daar werd 'lacherig' over gedaan en al snel werd de verbinding verbroken. Op dat moment ben ik zelf maar naar een oplossing gaan zoeken, niet wetende dat het op dit zou uitlopen omdat het op het eerste gezicht een 'mechanisch' probleem leek te zijn.
Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ben oprecht blij voor je dat je gelijk een fatsoenlijke monteur had, maar die kwam dus bij mij pas twee jaar later... en niet van de dealer etc... dat terwijl ik een hoop capabele mensen in mijn 'kennissenkring' heb...
Het lijkt wel iets van deze tijd te zijn, want vroeger kon ik de 'nissan' software zelf uitlezen, storingen oplossen, en werd ik niet geteisterd door rare functies in ECU's die ervoor zorgen dat je auto mank loopt, dat vind ik oprecht jammer, want je bent dus letterlijk aan je lot overgelaten.
Maar goed, het is nu genieten in de Sonata, op LPG. Na dit hele verhaal schep je toch een band met je auto, en hopelijk heb ik vanaf nu dan ook geen ellende meer.
Kilometerstand bij aanschaf: 124.000km
Nu 170.000km. Op naar de 4 ton.
Beantwoord door radium69 in topic [Sonata NF 2010] G4KD Stottering
Persoonlijk zou ik er moedeloos van worden en mijn toon zou zeker anders worden na de diverse bezoeken. Ik heb zelf ook wel wat ervaringen met de dealer hier destijds en heb er zelfs rechtsbijstand voor benaderd en dan kan er plots meer.
Heb er destijds bij de Tucson ook over geschreven hier op HCH. Plots stil vallen(geheel dood) van de wagen en ze konden het niet vinden en zagen niks met uitlezen. Daar wilde ze toen even meer als 400euro voor cashen en het was niet opgelost/gevonden, de toon van mij wordt dan toch heel anders.
Toevallig loopt er net 2 weken een monteur die van een algemene garage afkwam en die had dit 2x eerder al meegemaakt bij de Tucson. Pakte meteen de koe bij de horens en verving het Main en Brandstof relais en de stekkers onder de zekeringkast werden nogmaals goed aangedrukt. Nooit meer een probleem gehad, zo simpel was het.
Wat je schrijft is nu idd wat duidelijker en begrijpelijk maar dan nog blijft het een hoop geld. Jij hebt de oplossing, super dat je heb gedeeld.
Mijn toon was na 3x een bezoek aan Arnhem (Herwers) ((1,5uur x 2 x 3 = 9 uur reizen zonder leenauto = 942km!)) ook niet mals. Heb toen ook de rechtsbijstand ingeschakeld maar gaven mij weinig kans, vanwege de term: producteigenschap.
Uiteindelijk maar een slechte review achtergelaten en toen kwam de ware aard van de Dealer naar boven... ik was ze aan het 'chanteren'. Toen heb ik nog maar een officiële brief de deur uit gestuurd met dat de auto niet 'conform' is en dat ze deze dienen terug te nemen, en mij het volledige bedrag van aanschaf terug moeten keren. Daar werd 'lacherig' over gedaan en al snel werd de verbinding verbroken. Op dat moment ben ik zelf maar naar een oplossing gaan zoeken, niet wetende dat het op dit zou uitlopen omdat het op het eerste gezicht een 'mechanisch' probleem leek te zijn.
Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ben oprecht blij voor je dat je gelijk een fatsoenlijke monteur had, maar die kwam dus bij mij pas twee jaar later... en niet van de dealer etc... dat terwijl ik een hoop capabele mensen in mijn 'kennissenkring' heb...
Het lijkt wel iets van deze tijd te zijn, want vroeger kon ik de 'nissan' software zelf uitlezen, storingen oplossen, en werd ik niet geteisterd door rare functies in ECU's die ervoor zorgen dat je auto mank loopt, dat vind ik oprecht jammer, want je bent dus letterlijk aan je lot overgelaten.
Maar goed, het is nu genieten in de Sonata, op LPG. Na dit hele verhaal schep je toch een band met je auto, en hopelijk heb ik vanaf nu dan ook geen ellende meer.
Kilometerstand bij aanschaf: 124.000km
Nu 170.000km. Op naar de 4 ton.
Laatst bewerkt 1 jaar 1 dag geleden door radium69.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- galaxis
- Platinum Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 153
1 jaar 1 dag geleden #54236
door galaxis
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
Beantwoord door galaxis in topic [Sonata NF 2010] G4KD Stottering
Eindelijk na al die maanden ( jaren ) is het opgelost kameraad. Nu genieten van de sloep, want mijn goed wat is die sonate groot haha.
Eens kijken hoever je met de 2 liter op lpg gaat komen van Hyundai . Hopelijk is de indexering van de zoekmachines goed en gaan andere auto eigenaren met dit probleem terecht komen bij jou bericht.
Wellicht dat een moderator aan de onderkant van je bericht nog wat extra tags kan toevoegen zodat het makkelijk vindbaar is.
Eens kijken hoever je met de 2 liter op lpg gaat komen van Hyundai . Hopelijk is de indexering van de zoekmachines goed en gaan andere auto eigenaren met dit probleem terecht komen bij jou bericht.
Wellicht dat een moderator aan de onderkant van je bericht nog wat extra tags kan toevoegen zodat het makkelijk vindbaar is.
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
De volgende gebruiker (s) zei dank u: radium69
- radium69
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
11 maanden 2 weken geleden #54401
door radium69
Beantwoord door radium69 in topic [Sonata NF 2010] G4KD Stottering
Inmiddels al weer een aantal weken verder, en het blijft een fijne auto. Heb hem ook 'flink' zijn sporen gegeven op de duitse autobahn met een topsnelheid van 215km/h GPS
(225 op de teller) Auto voelde zeer stabiel, en met de afstelling heb ik het idee dat de auto een stuk beter reageert op het gaspedaal.
Niet gek... voor zo een 1500KG + 2 pers + bagage.
Nu nog zoeken naar een tweede set identieke 'facelift' velgen, maar lijkt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Huidige set ga ik volgend jaar maar eens zandstralen en poedercoaten.
Niet gek... voor zo een 1500KG + 2 pers + bagage.
Nu nog zoeken naar een tweede set identieke 'facelift' velgen, maar lijkt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Huidige set ga ik volgend jaar maar eens zandstralen en poedercoaten.
- galaxis
- Platinum Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 153
11 maanden 2 weken geleden #54408
door galaxis
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
Beantwoord door galaxis in topic [Sonata NF 2010] G4KD Stottering
Mooi dat hij nog stottervrij door het leven ga.
Waarom niet gewoon een paar knaken velgen eronder van de velgenboer? Ben je voor een paar 100 ook gesteld met een set nieuwe wielen ? Heb ik met de ioniq ook zo gedaan.
Waarom niet gewoon een paar knaken velgen eronder van de velgenboer? Ben je voor een paar 100 ook gesteld met een set nieuwe wielen ? Heb ik met de ioniq ook zo gedaan.
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's