• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

startte niet meer!

  • lieven
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
6 jaren 1 maand geleden - 6 jaren 1 maand geleden #32546 door lieven
startte niet meer! werd gestart door lieven
Terracan bj 2002 met 213000 km
Relaas van de feiten, tijdens het rijden valt de motor plots uit en direct weer aan , dit gebeurd vooral boven de 2500 toeren.
op een bepaalde morgen was het starten ook voorbij, ik had al een vermoeden defect nokkenassensor , nieuwe nokkenassensor besteld on-line in Duitsland geen probleem dacht ik, Sensor binnengekregen en geplaatst maar niets . op een morgen toch nog maal geprobeerd, te starten ,en ja hij draaide ,direct naar de garage gereden om het probleem aan te kaarten. - de volgende dag kreeg ik telefoon van de garage foutcode?het is de krukassensor , Ok bestel maar, 2 dagen later weer telefoon sorry het is iets anders,ze dachten kabels ,nieuwe kabels erop maar weer niets, toen zeiden ze het is de hoge druk pomp , ik zeg, dat kan normaal niet want de vorige pomp was pas een jaar geleden vervangen , maar ja ok nieuwe pomp en meteen nieuwe distributieriem geplaatst ook, ze waren toch bezig ,maar weer niets, opdat moment waren er nog een paar terracan's binnen gekomen en ze hebben van alles uit getest en komen tot conclusie, Ja de nokkenas sensor is Defect , een nieuwe nokkenas senor geplaatst en hij draait terug. Nu heb ik alles moeten betalen in de garage terwijl ik weet, dat er niets aan de pomp was (pomp 1300 euro) en ik mocht de oude nog niet meenemen ! dus er was niets aan de krukassensor, niets aan de kabels , niets aan de pomp , heeft 3 weken geduurd, en de nokkenas senor kost 68 euro!!! ik moest 2765 euro betalen distributieriem inbegrepen. maar het probleem is opgelost , ik ben daarom blij , maar ik ben ook dik bedrogen door de hyundai garage waar je niet kunt tegen in gaan. Ps ik ben zelf auto mecanicien , maar ik heb geen meet toestellen. De nokkenas sensor die ik in Duitsland kocht had andere waarden, maar werd wel verkocht al de juiste ! LES! koop de originele stukken ! het bespaart je vele euro's hopelijk zijn jullie iets wijzer geworden
gtz lieven
Laatst bewerkt 6 jaren 1 maand geleden door lieven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RuudH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #32548 door MAS
Beantwoord door MAS in topic startte niet meer!
Sensoren kan je beter altijd origineel kopen.

Met krukas, nokkenas, luchtmassameters e.d. genoeg problemen gezien. Snap af en toe niet dat monteurs niet met een scoop meten. Kan je beelden laten zien van een Atos, waarbij de signalen tijdens het lopen van de motor spontaan wisselen. De hoge flanken worden lage flanken en wisselen daarna net zo makkelijk weer om. Ook verloopt het nokkenassignaal tov krukassignaal, andere sensor erin en wel een perfect beeld.

Onderdelen mag je altijd mee naar huis nemen, tenzij je RUILDELEN hebt. Daar zit statiegeld op... dus die mag je wel houden, na het zelf afdragen van het statiegeld.

Stel ik monteer een ruilstartmotor. Statiegeld is 75 en de startmotor 150. Dan kost het jou 150 euro en lever ik de oude in. Wil jij de oude houden, dan kost het jou dus 225, want ik heb bij mijn leverancier VOORAF de 75euro af mogen tikken. En die krijg ik dus niet terug....

Meten is weten. Bij mij gaat er geen onderdeel op, voordat ik zeker weet dat het de echte oorzaak is.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: lieven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • lieven
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
6 jaren 1 maand geleden - 6 jaren 1 maand geleden #32562 door lieven
Beantwoord door lieven in topic startte niet meer!

lieven schreef : Terracan bj 2002 met 213000 km
Relaas van de feiten, tijdens het rijden valt de motor plots uit en direct weer aan , dit gebeurd vooral boven de 2500 toeren.
op een bepaalde morgen was het starten ook voorbij, ik had al een vermoeden defect nokkenassensor , nieuwe nokkenassensor besteld on-line in Duitsland geen probleem dacht ik, Sensor binnengekregen en geplaatst maar niets . op een morgen toch nog maal geprobeerd, te starten ,en ja hij draaide ,direct naar de garage gereden om het probleem aan te kaarten. - de volgende dag kreeg ik telefoon van de garage foutcode?het is de krukassensor , Ok bestel maar, 2 dagen later weer telefoon sorry het is iets anders,ze dachten kabels ,nieuwe kabels erop maar weer niets, toen zeiden ze het is de hoge druk pomp , ik zeg, dat kan normaal niet want de vorige pomp was pas een jaar geleden vervangen , maar ja ok nieuwe pomp en meteen nieuwe distributieriem geplaatst ook, ze waren toch bezig ,maar weer niets, opdat moment waren er nog een paar terracan's binnen gekomen en ze hebben van alles uit getest en komen tot conclusie, Ja de nokkenas sensor is Defect , een nieuwe nokkenas senor geplaatst en hij draait terug. Nu heb ik alles moeten betalen in de garage terwijl ik weet, dat er niets aan de pomp was (pomp 1300 euro) en ik mocht de oude nog niet meenemen ! dus er was niets aan de krukassensor, niets aan de kabels , niets aan de pomp , heeft 3 weken geduurd, en de nokkenas senor kost 68 euro!!! ik moest 2765 euro betalen distributieriem inbegrepen. maar het probleem is opgelost , ik ben daarom blij , maar ik ben ook dik bedrogen door de hyundai garage waar je niet kunt tegen in gaan. Ps ik ben zelf auto mecanicien , maar ik heb geen meet toestellen. De nokkenas sensor die ik in Duitsland kocht had andere waarden, maar werd wel verkocht al de juiste ! LES! koop de originele stukken ! het bespaart je vele euro's hopelijk zijn jullie iets wijzer geworden
gtz lieven

Ps : ik heb nagezien hoelang de pomp erin zat op 188950 km op 07/04/2016 en terug vervangen nu op 213000 km = 24050 km!!!! schande van de garage.
Laatst bewerkt 6 jaren 1 maand geleden door lieven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #32563 door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic startte niet meer!
Drama alom en wat een kosten, geluklig nu weer in orde :sick: :whistle:

Welke garage is dat , die zoiets flikt :S
De volgende gebruiker (s) zei dank u: lieven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • lieven
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #33518 door lieven
Beantwoord door lieven in topic startte niet meer!
garage lova lommel ben ik geweest (B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #33566 door Maccie69
Beantwoord door Maccie69 in topic startte niet meer!
artikeltje voor radar, DE KOUDE DOUCHE.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.