Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Re:Re:afgeslagen motor

afgeslagen motor 10 juli 2019 11:44 #38543

• Fritske1978
  • Fritske1978's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje; Van de week sloeg de tucson spontaan af. Dit is me 1 keer eerder gebeurd, 5 maanden geleden.
beide keren was het tijdens het afremmen naar bijna 0 km/u. beide keren bij het insturen van een bocht naar rechts. (inrit)
Ik heb de 2.7 benzine automaat uitvoering, dus handmatige schakelfout kan het niet zijn ;)

Voorheen bij mijn opel automaat heb ik dit nooit meegemaakt, dus ik was nogal verrast. De eerste keer had ik de auto net een paar dagen, dus dacht ik dat ik zelf misschien wat fout gedaan had, en had het inmiddels verdrongen in mijn geheugen. Nu de tweede keer, 5 maanden later.
Is dit een bekende kwaal, zou het het begin kunnen zijn van een grotere storing, of is het gewoon willekeur en domme pech?

Ik dacht zelf misschien dat het gelijktijdig gebruik van airco, stuurbekrachtiging, terugschakelen, en dalend motortoerental een piek in motorvermogen heeft gevraagd waar de motor net ever tekort kwam. Maar dat is puur een theorie, geen idee of dit t probleem kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

afgeslagen motor 10 juli 2019 15:02 #38546

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 718
Dit hoort echt niet te kunnen. Ik zou hier toch echt naar laten kijken.
Als ik het de eerste keer zou heben zou die al bij MAS op de stoep gestaan hebben :-)

Je zou bijna aan een draadbreuk denken .
Nice and smooth.

afgeslagen motor 10 juli 2019 21:05 #38549

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 888
Zou een krukassensor kunnen zijn...
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

afgeslagen motor 29 juni 2020 16:56 #41382

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Hoi,

Het probleem is nog niet opgelost.
Het is een tijd weggeweest, maar nu toch weer terug. De auto is uitgelezen, de automaat is uitgelezen, maar geen foutcode is gevonden.
Nu zie ik net toevallig op een andere site iemand die exact hetzelfde symptoom had:
"Met name bij uitrollen richting stoplichten, rotondes e.d Best gevaarlijke situaties want de auto was dan onhandelbaar. Door de automaat kon je ook niet even snel koppelen/schakelen en de motor herstarten op zijn eigen gewicht en rolsnelheid.
Gelukkig is het door de leverancier naar 3 weken zoeken en proberen opgelost. Diverse sensoren waren vervangen na raadplegen van andere Hyundai forums/fora. De clue bleek de gaspedaal sensor die in een paar "blinde vlekken" had en in bepaalde standen niet wist hoeveel gas die moest geven. De motor viel daardoor uit.
Ik ben op buitenlandse websites vrij vaak deze storing tegen gekomen en voor veel eigenaren en monteurs was het een trial en error en ergernis probleem dat soms niet kon worden opgelost. In mijn situatie en van diverse andere eigenaren wel.

Heeft iemand vaker van deze klacht gehoord?
Zou deze gaspedaalsensor eenvoudig te controleren zijn, met multimeter b.v? is dit een "potmeter" of zit er nog meer inteligentie achter?

afgeslagen motor 29 juni 2020 22:52 #41383

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
oke, vervolg op vorig bericht;
Ik heb e.e.a. nog eens bekeken, en een gaspedaal sensor zit er niet in. Gaspedaal zit met een mechanische kabel verbonden met gasklephuis.
Wel heb ik de gasklep positie sensor doorgemeten, mogelijk bedoelt de beste man die ik in vorig bericht gequote heb die sensor. Deze heb ik doorgemeten volgens de methode uit dit filmpje
dus de uitgangsspanning gemeten.
Ik meet hier een uitgangsspanning tussen 0.25V en 4.8V, die lineair oploopt bij het bedienen van de gaskabel, zonder sprongetjes o.i.d. Dus die lijkt goed, maar bij rijden komt deze storing ook lang niet altijd voor, misschien alleen onder de "ideale" omstandigheden, temperatuur, trilling, etc.
Ik kan preventief deze sensor vervangen, kost een paar tientjes, en zo te zien is het in 5 minuten uitgewisseld. Maar hoe groot is de kans dat dit het probleem veroorzaakt?

Als het in de buurt was zou ik naar MAS rijden voor een diagnose, helaas is het toch een eindje rijden.

Aanvulling: niet bij stilgestaan.. maar ik heb gemeten met stilstaande motor, alleen contact aan. Ik weet niet of de uitgangspanning met een lopende motor hoger is, omdat op dat moment de boordspanning ook bijna 2V hoger ligt.... maar dat doet niets af aan het feit dat ik wel een lineair oplopende spanning meet.

Laast bewerkt: door Fritske1978.

Re:afgeslagen motor 30 juni 2020 13:43 #41385

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
Heb je nergens valse lucht? Alle slangen dicht en niet ingescheurd?

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

afgeslagen motor 30 juni 2020 15:44 #41387

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 577

Fritske1978 schreef : Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje; Van de week sloeg de tucson spontaan af. Dit is me 1 keer eerder gebeurd, 5 maanden geleden.
beide keren was het tijdens het afremmen naar bijna 0 km/u. beide keren bij het insturen van een bocht naar rechts. (inrit)
Ik heb de 2.7 benzine automaat uitvoering, dus handmatige schakelfout kan het niet zijn ;)

Voorheen bij mijn opel automaat heb ik dit nooit meegemaakt, dus ik was nogal verrast. De eerste keer had ik de auto net een paar dagen, dus dacht ik dat ik zelf misschien wat fout gedaan had, en had het inmiddels verdrongen in mijn geheugen. Nu de tweede keer, 5 maanden later.
Is dit een bekende kwaal, zou het het begin kunnen zijn van een grotere storing, of is het gewoon willekeur en domme pech?

Ik dacht zelf misschien dat het gelijktijdig gebruik van airco, stuurbekrachtiging, terugschakelen, en dalend motortoerental een piek in motorvermogen heeft gevraagd waar de motor net ever tekort kwam. Maar dat is puur een theorie, geen idee of dit t probleem kan zijn.

Ik heb hetzelfde gehad en heb er dacht ik al een topic overgeschreven of vermeld. Mijn V6 viel spontaan stil op een drukke kruising, in Spanje bij de caravan en dit had ook kunnen gebeuren op een spoorweg overgang :woohoo: . In alle gevallen contact uit gezet opnieuw starten en hij ging weer. Bij de Hyundai hier in Arnhem konden ze het niet vinden, geen foutcodes. Toevallig loopt er een monteur die er net werkte en die hoorde wat er speelde en die heeft hetzelfde probleem gehad bij zijn vorige werkgever met een Tucson en die heeft de zekeringkast bij de accu alle connectoren opnieuw goed vastgedrukt (ook onderkant)en heeft het main relais en brandstofpomp relais vervangen. 1 van beide zat ook een vreemd luchtje aan en verkleuring. Dit was in 2013/2014 ergens en hierna nooit meer hetzelfde probleem gehad.

Wat ik heel af en toe heb dat de AB niet wil reageren en je zou zeggen batterij AB - niet dus, opnieuw op contact zetten 5sec weer uit en dan werkt het weer. Ook vd week 1 keer starten...meestal <2sec starten en lopen, niet dus en we waren buitenshuis dus heel kort ff shit nee. Contact uit ff 5sec wachten starten en starten - lopen, zeg het maar ik weet het niet.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...

Laast bewerkt: door TucsonV6.

afgeslagen motor 01 juli 2020 22:22 #41402

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
En we gaan verder.. de afgelopen dagen is de auto een paar keer afgeslagen. Het probleem wordt erger, maar hopelijk daardoor wel beter te vinden.
Wat me opvalt is dat lijkt alsof de automaat niet goed "ontkoppelt" bij gas terug nemen. Ik voel soms een licht schokje bij afremmen als de auto bijna stil staat. Ik snap dat een automaat niet op deze manier werkt, maar dit is wel hoe het aanvoelt.
Ook niet eerder gezien, maar nu heb ik soms na een stukje rijden een wisselend stationair toerental grofweg tussen 600 en 1200.
Dit kan duiden op vervuild gasklephuis of stationair klep. Beiden heb ik schoongemaakt, zonder effect.
In de zekeringkast heb ik ook alles nagelopen, niks gevonden. Vacuüm lek ook niet gevonden, aan alle mogelijke slangetjes.getrokken zonder effect.
Iemand nog suggesties?

Re:afgeslagen motor 02 juli 2020 00:08 #41403

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
Staat de airco aan? Zo ja, is het probleem ook als de AC uit is?

Oliepeil automaat gecontroleerd? ( Auto warm, motor draaiend en dan in neutraal peilen)

Als bovenstaande ok is, accu los voor 10 minuten. Automaat zal zichzelf opnieuw inleren met rijden. Doe dit bij warme motor/automaat olie.
Is het gevoel van de auto anders dan daarvoor?( Met op en afschakelen).

Misschien een gekke vraag, wanneer is je brandstoffilter voor het laatst vervangen?

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

Re:afgeslagen motor 02 juli 2020 18:47 #41407

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Airco aan of uit geeft hetzelfde effect. Daar lijkt t niet aan te liggen.
Automaat olie zit netjes tussen max en min.
Accu had ik van de week ook al los gehad om te kijken of dit de automaat zou resetten. Maakt allemaal geen verschil.
Ik rij vooral korte stukjes, tot 15 km dus meestal wordt ie niet echt warm, ook niet toen ik de accu los gehad heb. Zou dat nog verschil maken?
Net nog even weg geweest, weer uitgevallen bij afremmen, en als ie niet uitvalt dan schommelt het toerental, zowel in drive als in N. Na een minuut ofzo stabiliseert het toerental.

Wanneer t brandstoffilter vervangen is weet ik niet, auto is dealer onderhouden tot ik hem anderhalf jaar geleden kocht. Daarna misschien 15.000 km gereden. Maar of de dealer hem ooit vervangen heeft weet ik niet.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.245 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.