Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Re:Re:afgeslagen motor 02 juli 2020 19:38 #41408

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 723
Auto start na het afslaan wel gewoon weer, wanneer je de contactsleutel omdraait?

Met een Nissan van mijn ouders eens een verstopte (voering liet los) einddemper gehad. Die sloeg niet af maar kwam niet op toeren.
Wel genoeg uitlaat flow?

Wat betreft die brandstoffilter, wellicht verstopt en dus de moeite waard om naar te kijken.

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Re:afgeslagen motor 03 juli 2020 18:52 #41414

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 581
Het kan van alles zijn. Chip sleutel/antenne stuurslot, connector ergens slecht contact, relais. Ik heb ook een raar rij gedrag gehad door een lek in 2e grotere flexibel uitlaat stuk. Er zitten er 2 onder en de kleinste voor aan zal er oud mee worden (wordt warmer) maar de grotere kan lek zijn, zichtbaar door zwarte uitslag en anders voelen. Mocht dit zo zijn dan alleen dit flex stuk laten vervangen en niet dit gehele stuk a +300euries(bij de dealer). Boordcomputer gaf zelfs 32ltr/100; 199/100 dus compleet van slag en niet goed lopen.
Anders is het toch een deepscan en dit kan bij de dealer of bij MAS en ik zou dan voor de laatste gaan mits hij kan.

Airco zal deze niet van afslaan maar kan wel effect hebben op het rijgedrag. Ik heb de airco vloeistof al laten verversen en toch neemt deze schokkend vermogen weg van de motor. Ben er voor bij MAS geweest en vermoeden is of het filter, condensor of regelklep die aan het schutboard zit aan vervanging toe zijn. Je kunt het er iet even afhalen. Voorwaarde is wel dat er geen andere fout codes in staan van stelmotor kachel of interieurvoeler.

Wat Arnold schrijft klopt. Deze automaat is zelfdenkend en stelt zich in op jouw rijgedrag. Je schrijft automaat niet lekker, kan een sensor zijn maar check of je kunt vinden wanneer voor het laatst is geflusht. Die van mijn liep ook niet goed, bonken, plakken, niet lekker overschakelen en een complete flush was een verademing, heb ik topic over geschreven. Ik beweer niet dat dit de oorzaak is maar een defecte automaat loopt echt in de papieren. Laat je door de dealer niets over wijs maken hebben ze bij mij ook geprobeerd "flushen helemaal niet nodig, onzin doen we nooit" pfff nee liever nieuwe bak verlopen van een paar x1000 euro's! Boekje geeft ook aan bij hoeveel kilometer en ik zou me daar toch aan houden voor het behoud van de automaat.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...

Re:Re:afgeslagen motor 07 juli 2020 19:53 #41434

• Fritske1978
  • Fritske1978's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Allemaal bedankt voor de reacties. Probleem lijkt opgelost.
Op het laatst was er niet meer mee te rijden, telkens afslaan, bokken bij gas los. Maar daardoor wel uit te lezen.
Tijdens rijden heb ik de gaskleppositiesensor uitgelezen met een obd2 adaptor en een app, daar zag ik dat bij gas los, de uitlezing naar 100% ging, waar je 0% zou verwachten.
Nieuwe gaskleppositiesensor besteld. Werd een verkeerd type geleverd. Blijkbaar hebben brezan en conculega's allemaal een verkeerd type in hun systemen staan voor de 2.7 motor, heb het bij 2 verschillende onderdelenleveranciers geprobeerd, en ze hebben echt wel meegezocht om de juiste te krijgen. Het juiste type niet leverbaar via hun. Alleen via de internetwebshops, waar hij meestal ook niet op voorraad was, of lange levertijden. Omdat we volgende week op vakantie gaan kan ik hier niet op wachten, en bij de dealer besteld. Vandaag er in gezet, en voorzichtig concludeer ik dat het probleem weg lijkt te zijn. Alleen jammer van de prijs. 160 euro bij de dealer, via webshops zit de prijs tussen 20 en 50 euro.
Conclusie:
-Bij afslaan, check ook deze sensor, op internationale forums wordt deze klacht vaker genoemd, ook als er geen foutmelding geregistreerd is.
-Wanneer je deze besteld bij Brezan o.i.d. check even of je wel echt t juiste type krijgt, er zijn 2 types in omloop.

Laast bewerkt: door Fritske1978.

Re:Re:afgeslagen motor 07 juli 2020 19:58 #41435

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Bijgevoegd plaatje is wat ik nu uitleest. Voorheen schoot hij naar 100 waar hij op 0 moest staan

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door Fritske1978.

Re:Re:afgeslagen motor 09 juli 2020 22:06 #41458

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 581
Heb je van Deijne nog gebeld in Volkel, mogelijk was je daar mits aanwezig veel goedkoper uit geweest. Toch fijn dat het naar het lijkt opgelost is.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...

Laast bewerkt: door TucsonV6.

Re:Re:afgeslagen motor 13 juli 2020 23:14 #41483

• Fritske1978
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson 2005 automaat
  • Ontvangen bedankjes 4
Van deijnen niet gebeld. Niet eens aan gedacht, maar dit soort onderdelen heb ik liever nieuw, is ook bijna niet te testen, want de mijne leek bij doormeten ook goed.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.