• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Stuurhuis

[location]
4 jaren 1 maand geleden - 4 jaren 1 maand geleden #40602 door
Stuurhuis werd gestart door
Goedemiddag,

Is het zweten/lekken van de stuurkuiskeringen een serieus probleem?

Nee er liggen geen druppels op straat of iets dergelijks, beschermhoezen leken wat vochtig.

Auto gaf een bonkend geluid en bij het zoeken naar het probleem (stabilisatorstangetje) kwam de garage dat tegen.

Ik dacht voordat ik weer 100km rijdt naar de garage waar we hem gekocht hebben laat ik het eerst even bij mijn oude garage nazoeken.

Nu is de auto nog ca 1 week in de garantie vandaar mijn vraag want zag bedragen van 500 en meer om het compleet te vervangen.


gr,Axel
Laatst bewerkt 4 jaren 1 maand geleden door .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 1 maand geleden - 4 jaren 1 maand geleden #40626 door M_25
Beantwoord door M_25 in topic Stuurhuis

Axel57 schreef : Goedemiddag,

Is het zweten/lekken van de stuurkuiskeringen een serieus probleem?

Nee er liggen geen druppels op straat of iets dergelijks, beschermhoezen leken wat vochtig.


Ik weet niet hoe het bij jouw model Tucson zit maar ik kan vanuit mijn eigen ervaring het volgende vertellen. Bij mijn vorige Volvo 2.0 diesel ging het stuurhuis ongeveer bij 400.000km ook lichtjes lekken. Toen had ik ook het e.e.a. erover nagezocht en het bleek geen probleem te zijn. Vervolgens heb ik nog 100.000km probleemloos gereden met een zwetende stuurhuis. Bij 500.000 verkocht. Je kunt afhankelijk van de lekkage stuurbekrachtigingsvloeistof bijvullen. Was een bijzondere auto, ik heb er iets van 380.000km in totaal mee gereden met geen enkel noemenswaardig probleem.

Groeten
Laatst bewerkt 4 jaren 1 maand geleden door M_25.
De volgende gebruiker (s) zei dank u:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 4 weken geleden #40630 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Stuurhuis

Axel57 schreef : Goedemiddag,

Is het zweten/lekken van de stuurkuiskeringen een serieus probleem?

Nee er liggen geen druppels op straat of iets dergelijks, beschermhoezen leken wat vochtig.

Auto gaf een bonkend geluid en bij het zoeken naar het probleem (stabilisatorstangetje) kwam de garage dat tegen.

Ik dacht voordat ik weer 100km rijdt naar de garage waar we hem gekocht hebben laat ik het eerst even bij mijn oude garage nazoeken.

Nu is de auto nog ca 1 week in de garantie vandaar mijn vraag want zag bedragen van 500 en meer om het compleet te vervangen.


gr,Axel


Mijn Tucson is van 2005 en deze zweet ook een beetje, geen lekkage druppels en dit al even zo. Niveau staat op minimum dus binnenkort klein beetje erbij verder maak ik me geen zorgen.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)
De volgende gebruiker (s) zei dank u:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 weken geleden #40661 door Morgoth
Beantwoord door Morgoth in topic Stuurhuis
Ik weet niet hoe dit in Nederland is maar mijn Tucson werd afgekeurd op een lekkend stuurhuis. Ik heb hem overigens niet vervangen maar de rubbers van binnen en van buiten met remmenreiniger goed schoon gemaakt en vervolgens een stukje spons in het rubber gedaan om de uitgaande as om de olie op te vangen. Heeft jaren gezeten.

Kona electric 2019
Na de zomer 2024 een Ioniq 6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #41560 door MDK
Beantwoord door MDK in topic Stuurhuis
Of u er nog wat aan heeft weet ik niet maar over mijn Tucson (2006) zojuist bericht van mijn (Vak)garage dat het stuurhuis lek is en wel vervangen zal moeten, maar het hoeft niet acuut. Dat omdat ook bleek dat het achterste subframe doorgeroest is. Dit allebei tegelijk + grote beurt (waar hij eigenlijk voor ging) doen zou 1900,- gaan kosten. Afgesproken is om het in 2 delen te doen: nu subframe + grote beurt en het oliepeil van het stuurhuis monitoren/bijvullen en dat later vervangen. Beide problemen zouden typische Tucson-problemen zijn, waarbij het stuurhuis kennelijk niet acuut veiligheidsbedreigend is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #41564 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Stuurhuis

MDK schreef : Of u er nog wat aan heeft weet ik niet maar over mijn Tucson (2006) zojuist bericht van mijn (Vak)garage dat het stuurhuis lek is en wel vervangen zal moeten, maar het hoeft niet acuut. Dat omdat ook bleek dat het achterste subframe doorgeroest is. Dit allebei tegelijk + grote beurt (waar hij eigenlijk voor ging) doen zou 1900,- gaan kosten. Afgesproken is om het in 2 delen te doen: nu subframe + grote beurt en het oliepeil van het stuurhuis monitoren/bijvullen en dat later vervangen. Beide problemen zouden typische Tucson-problemen zijn, waarbij het stuurhuis kennelijk niet acuut veiligheidsbedreigend is.


1900euro :woohoo: Beurt kun je zelf ook mits je handig bent. Olie verversen, filters, riemen controle of vervangen, remmen check op slijtage en is allemaal zelf te toen. Subframe zoeken of je hier goedkoper aan kan komen. Ik schrik ff van zo'n bedrag en zou er een flink :evil: humeur van krijgen. wens je veel succes.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.