• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Wat is de juiste Bandenspanning met deze kou?

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43384 door Broeder Tuc
Afgelopen weekend tijdens de eerste sneeuwbuien kreeg ik via de boordcomputer de waarschuwingsmeldingen dat mijn bandenspanning te laag zou zijn.
Eerst kreeg deze van mijn linker achterband en vlak daarna van mijn linker voorband. De banden hebben echter rondom dezelfde spanning (2.1 BAR)
Volgens de bandenspanningslabel - op de middenstijl aan bestuurderszijde - zou dit correct moeten zijn.

Het vreemde is dat het alleen mijn linker banden betreft, die van rechts zijn schijnbaar oké.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik ipv de originele 19 inch velgen de 17 inch van het Comfort model er onder heb zitten?
Gelijkentijd denk ik dat dit vreemd zou zijn want toen het minder koud was en geen sneeuw, had ik die meldingen niet.
En als het aan de kou en sneeuw zou liggen dan zou ik toch ook van de rechterkant meldingen moeten krijgen?

Wie heeft er een verklaring voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43385 door KonaHybrid-1
Zou waarschijnlijk toch met de kou en vocht in de banden te maken hebben.

Heb je ze al weer eens alle 4 opgepompt en gelijk gezet? Desnoods op 2.2 barg. Denk dat het dan wegblijft voorlopig.

Als dan de storing toch in blijft komen op alleen links zou het of met de montage van de band te maken kunnen hebben of anders elektronisch.
In het verleden had ik het ook wel eens met 1 band, vaak na warm rijden waren ze weer gelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Broeder Tuc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43389 door Gerrit I30
Hallo ik heb de 17 inch velgen en de bandenspanning is 2.6 die mijn garage er op heeft gezet. Ik hoop dat het je een beetje helpt. Succes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Broeder Tuc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43392 door Tucson V60
Heb sinds een paar weken een sensor set uitwendig op de ventielen gezet en de spanning varieert continu tussen 2.0 en 2.3, mijn Tucson 1 = 2.1bar alle banden. Rij je even op normaal wegdek gaat deze omhoog.
Ik zou bij normale temperatuur ze op spanning brengen zoals het hoort te zijn en kleine afwijkingen niet op letten. Gaat 1 band echt afwijken naar beneden vooral dan kijken of deze niet lekt ergens. Mijn linker achterwiel geeft nu ook 2.3 -2.4 aan terwijl deze 2.1-2.2 was.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Broeder Tuc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43403 door Willie Wortel
Ben ook bij aanschaf gelijk van 19 maar 17 inch gegaan en spanning is normaal 2.4 rondom
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Broeder Tuc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43426 door Broeder Tuc
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik zal idd de banden iets harder oppompen. Ook op de bandenspanningslabel (middenstijl) staat overigens dat dit 2.4 bar moet zijn.
Ik zal wel met mijn neus gekeken hebben of nog met de gegevens van mijn vorige auto in mijn hoofd gezeten hebben.
Gisteren, gelijk na het tanken, wilde ik het doen maar toen stond dat apparaat buiten dienst.

Verder heeft het koude weer dus duidelijk invloed op de spanning van je banden.

@Willie Wortel, 17 inch is idd iets comfortabeler rijden dan de 19 inch. Ik ben echter wel van plan om in de zomer met 19 inch - in combinatie zomerbanden - te gaan rijden.
Vind ik op een Tucson toch wat mooier staan. Op die 17 inch gooi ik dan winterbanden voor de winter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.