Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

TerugroepactieTuscon 22 mei 2021 13:24 #44334

  • maxblast
  • maxblast's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson 1.6 T-GDi
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
In april dit jaar hebben we een brief ontvangen van Hyundai Nederland met het advies om snel een afspraak te maken bij de dealer.
Het betreft een terugroepactie 11DC03 (Hyundai) MGP210168 (RDW) en specifiek:

Omschrijving defect:
In de HECU (hydraulische/elektrische controle module) van het antiblokkeersysteem (ABS) kan mogelijk intern
een storing voordoen en kortsluiting veroorzaken.
Materiële gevolgen:
Bij een kortsluiting in de HECU is er kans op brand onder de motorkap.

Begin mei de auto bij de dealer gebracht en de reparatie zou een uur duren. Na een half uur komt de monteur al terug met de sleutels.
Er zou een onderdeel niet op voorraad zijn en er moet maar een nieuwe afspraak gemaakt worden.

Na een week komt er ineens rook onder de motorkap en is de motor oververhit.
Blijkbaar zat de waterpomp niet goed vast en is daardoor de v-snaar verdwenen.
Gelukkig is er geen grote schade opgetreden want het gebeurde voor de deur en niet op de snelweg.
De waterpomp is vervangen en heeft de dealer €500 in rekening gebracht. Volgens de dealer is het toeval en wijst elke aansprakelijkheid af.

Misschien is er geen rechtstreeks verband tussen de terugroepactie en dit voorval maar ik heb wel wat bedenkingen. De auto heeft ca 50000 km en is net uit de fabrieksgarantie.
Weet iemand welke werkzaamheden er nodig zijn voor de terugroepactie en zou het kunnen dat er iets om of nabij de waterpomp moet gebeuren?
Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door maxblast.

Terugroepacte Tuscon 22 mei 2021 13:44 #44335

  • TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Berichten: 2432
  • Ontvangen bedankjes 713
Best nieuw lid,
Welkom, en je entree met een terugroep actie is top daar houden wij van, maar je even voorstellen ook en wij zien dit met veel belangstelling tegemoet.
V-snaar en waterpomp? Daar moet je al iets van gemerkt hebben zou ik denken(bijgeluiden oid) en idd beter thuis als onderweg.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6.

TerugroepactieTuscon 28 mei 2021 18:27 #44445

  • Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Berichten: 1694
  • Ontvangen bedankjes 449
Max welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de Tucson.
Die terug roep actie was bij mijn Tucson crdi geen probleem.
Maar je kan het ook met je rechtsbijstand even overleggen misschien kunnen zei iets voor je doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 30 mei 2021 19:36 #44457

  • Walker74
  • Walker74's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tuscon
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 1
Vreemd... mijn auto is 3 weken geleden bij de dealer geweest, maar deze terugroepactie is niet uitgevoerd. Ik zal ze vragen hoe dit zit. Ook heb ik geen bericht gekregen vanuit de leasemaatschappij dat er een terugroepactie was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 31 mei 2021 09:46 #44460

  • KonaHybrid-1
  • KonaHybrid-1's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 69

Vreemd... mijn auto is 3 weken geleden bij de dealer geweest, maar deze terugroepactie is niet uitgevoerd. Ik zal ze vragen hoe dit zit. Ook heb ik geen bericht gekregen vanuit de leasemaatschappij dat er een terugroepactie was.


Ligt er natuurlijk wel aan welk bouwjaar de Tuscons van de terugroepacties zijn...
Ik las dat er 1 net uit de fabrieksgarantie was dus zeker zo'n 3- 5 jaar oud. Lease maatschappijen werken meestal met jongere wagens ;)

Je kunt altijd op de RDW site zien of er een recall genoteerd staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 31 mei 2021 12:40 #44461

  • maxblast
  • maxblast's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson 1.6 T-GDi
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0

Max welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de Tucson.
Die terug roep actie was bij mijn Tucson crdi geen probleem.
Maar je kan het ook met je rechtsbijstand even overleggen misschien kunnen zei iets voor je doen.


Bedankt voor je bericht.
Het vreemde is dat de monteur al na een half uur terug kwam met de sleutels en dat de vooraf afgesproken reparatie dus niet uitgevoerd is omdat er geen onderdelen zouden zijn.
Heeft de monteur misschien iets losgedraaid en niet goed vastgezet, waardoor een week later de waterpomp los komt en de motor warmloopt? Het heeft wellicht niets met de mislukte reparatie te maken maar het blijft vreemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 31 mei 2021 13:34 #44462

  • Warmentuuter
  • Warmentuuter's Profielfoto
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • i 10 premium MY2019
  • Berichten: 789
  • Ontvangen bedankjes 339

Het vreemde is dat de monteur al na een half uur terug kwam met de sleutels en dat de vooraf afgesproken reparatie dus niet uitgevoerd is omdat er geen onderdelen zouden zijn.
Heeft de monteur misschien iets losgedraaid en niet goed vastgezet, waardoor een week later de waterpomp los komt en de motor warmloopt? Het heeft wellicht niets met de mislukte reparatie te maken maar het blijft vreemd.


Een Hecu heeft met de ABS (remmen) te maken.
Dan zou het vreemd zijn dat hij iets aan de waterpomp heeft gedaan toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 31 mei 2021 13:45 #44463

  • maxblast
  • maxblast's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson 1.6 T-GDi
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Nee dat zou ik ook denken hoor maar ik ben geen automonteur en weet niet precies welke werkzaamheden nodig zijn voor deze aanpassing aan het ABS systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 05 juni 2021 20:47 #44484

  • Walker74
  • Walker74's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tuscon
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 1
Ligt er natuurlijk wel aan welk bouwjaar de Tuscons van de terugroepacties zijn...
Ik las dat er 1 net uit de fabrieksgarantie was dus zeker zo'n 3- 5 jaar oud. Lease maatschappijen werken meestal met jongere wagens ;)

Je kunt altijd op de RDW site zien of er een recall genoteerd staat.[/quote]

De recall staat idd gemeld bij de RDW. Mijn auto zit aan het eind van het leasecontract. Datum tenaamstelling is november 2017.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TerugroepactieTuscon 06 juni 2021 20:10 #44488

  • Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Berichten: 1694
  • Ontvangen bedankjes 449
Het maakt niet uit van welk bouwjaar je auto is als hij in aanmerking komt voor de terugroepactie dan krijg je die via de importeur. Ik heb het met mijn i30 en nu met mijn Tucson gehad en beide uit de garantie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online


Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.