- Berichten: 133
- Ontvangen bedankjes 93
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Opladen PHEV
- Mansiemanta
- Premium Member
Minder
Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden - 2 jaren 10 maanden geleden #46952
door Mansiemanta
Beantwoord door Mansiemanta in topic Opladen PHEV
Een publieke, of semi-publieke laadpaal is meestal 3 fase 16A, dus 11 kW.
De Tucson PHEV heeft een enkelfasige omvormer en kan hier dus max. 3,7 kW laden.
Houd echter wel rekening met ongeveer 15% verlies door de omvormer (van AC naar DC), dus blijft 3,1 kW over.
De maximale laadcapaciteit van 7,2 kW is te behalen bij een 22kW AC of bij een snellader, zoals bijv. Totalenergie, FastNed en Shellrecharge,
Een snellader laadt met DC en hier heb je geen omvormer verlies, dus een kleine winst bij het laden.
Je kunt dus thuis met de zgn. meegeleverde ICCB kabel (aan randaarde stopcontact, afgezekerd max 10A) met maximaal 1.95kW laden
Als dit stopcontact door een aparte groep van 16A is gezekerd dan wordt dit 3.1kW
Rekening gehouden met ook weer zo'n 15% omvormer verlies.
Met de type 2 stekker in een wallbox of laadpaal, welke thuis meestal een aparte groep heeft, is het maximale vermogen om te laden dus ook 3.1kW
De Tucson PHEV heeft een enkelfasige omvormer en kan hier dus max. 3,7 kW laden.
Houd echter wel rekening met ongeveer 15% verlies door de omvormer (van AC naar DC), dus blijft 3,1 kW over.
De maximale laadcapaciteit van 7,2 kW is te behalen bij een 22kW AC of bij een snellader, zoals bijv. Totalenergie, FastNed en Shellrecharge,
Een snellader laadt met DC en hier heb je geen omvormer verlies, dus een kleine winst bij het laden.
Je kunt dus thuis met de zgn. meegeleverde ICCB kabel (aan randaarde stopcontact, afgezekerd max 10A) met maximaal 1.95kW laden
Als dit stopcontact door een aparte groep van 16A is gezekerd dan wordt dit 3.1kW
Rekening gehouden met ook weer zo'n 15% omvormer verlies.
Met de type 2 stekker in een wallbox of laadpaal, welke thuis meestal een aparte groep heeft, is het maximale vermogen om te laden dus ook 3.1kW
Laatst bewerkt 2 jaren 10 maanden geleden door Mansiemanta.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- ton.hoogakker@quicknet.nl
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 10 maanden geleden #46956
door ton.hoogakker@quicknet.nl
Beantwoord door ton.hoogakker@quicknet.nl in topic Opladen PHEV
Beste Mesh, ik heb het zelfde probleem, ik kom ook niet verder dan 3,7 Kw bij een 11 Kw openbare laadpaal.
Ben bij de garage geweest en bij de 22 Kw paal gaat hij wel tot 7,2 Kw.
Verder heb ik al meerder keren gehad dat hij afzakt tot 0,5 Kw als er een tweede auto gaat laden op dezelfde paal, met het gevolg dat hij hij helemaal stopt met laden.
Volgens de garage zijn de openbara laadpalen het probleem.
Ben bij de garage geweest en bij de 22 Kw paal gaat hij wel tot 7,2 Kw.
Verder heb ik al meerder keren gehad dat hij afzakt tot 0,5 Kw als er een tweede auto gaat laden op dezelfde paal, met het gevolg dat hij hij helemaal stopt met laden.
Volgens de garage zijn de openbara laadpalen het probleem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mansiemanta
- Premium Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 133
- Ontvangen bedankjes 93
2 jaren 10 maanden geleden - 2 jaren 10 maanden geleden #46966
door Mansiemanta
Dit heeft te maken met het feit dat deze beide openbare laadpalen 3-fasen zijn en de Tucson helaas maar een 1 fase omvormer heeft, dus die 3,7 kW bij 11kW en 7,2 kW bij 22 kW is juist. Alleen dat afzakken en vervolgens stoppen met laden als er nog een EV aan de laadpaal staat lijkt mij vreemd.
Wat zou het toch fijn zijn als de heren, en dames, verkoopadviseurs ons kopers hierover wat meer en gerichter uitleg zouden kunnen geven :--))
Beantwoord door Mansiemanta in topic Opladen PHEV
Beste Mesh, ik heb het zelfde probleem, ik kom ook niet verder dan 3,7 Kw bij een 11 Kw openbare laadpaal.
Ben bij de garage geweest en bij de 22 Kw paal gaat hij wel tot 7,2 Kw.
Verder heb ik al meerder keren gehad dat hij afzakt tot 0,5 Kw als er een tweede auto gaat laden op dezelfde paal, met het gevolg dat hij hij helemaal stopt met laden.
Volgens de garage zijn de openbara laadpalen het probleem.
Dit heeft te maken met het feit dat deze beide openbare laadpalen 3-fasen zijn en de Tucson helaas maar een 1 fase omvormer heeft, dus die 3,7 kW bij 11kW en 7,2 kW bij 22 kW is juist. Alleen dat afzakken en vervolgens stoppen met laden als er nog een EV aan de laadpaal staat lijkt mij vreemd.
Wat zou het toch fijn zijn als de heren, en dames, verkoopadviseurs ons kopers hierover wat meer en gerichter uitleg zouden kunnen geven :--))
Laatst bewerkt 2 jaren 10 maanden geleden door Mansiemanta.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willie Wortel
- ++ Special member ++
Minder
Lees meer
- Berichten: 1677
- Ontvangen bedankjes 433
2 jaren 10 maanden geleden #46987
door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic Opladen PHEV
Hier wordt de zekering van de openbare laadpaal regelmatig vernieuwd als er bvb 2 tesla s zijn geweest
Sprak de monteur hierover en die werd er moedeloos onder, altijd het zelfde liedje :sick:
Kennelijk is er softwarematig nu dus ingegrepen
Sprak de monteur hierover en die werd er moedeloos onder, altijd het zelfde liedje :sick:
Kennelijk is er softwarematig nu dus ingegrepen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- flyby15
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 1
- Ontvangen bedankjes 2
2 jaren 7 maanden geleden #47981
door flyby15
Beantwoord door flyby15 in topic Opladen PHEV
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, HansV
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jasjenl
- Senior Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 57
- Ontvangen bedankjes 21
2 jaren 7 maanden geleden #48195
door jasjenl
Beantwoord door jasjenl in topic Opladen PHEV
Heel verhelderend dit topic! Ik vroeg me al af waarom ik afgelopen week, toen ik mijn nieuwe Tucson PHEV voor het eerst aan een openbare laadpaal hing, zag dat deze maar met iets van max 4 kW aan het laden was, terwijl de laadpaal 11 kW zou moeten zijn. Wat ik hier lees, verklaart dat dus. Wel weer heel verwarrend voor gebruikers dat dit soort zaken niet eenduidiger werkt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.