Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 24 jan 2022 19:40 #46594

• GerritK
  • GerritK's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson HEV Premium Sky
  • Ontvangen bedankjes 20
Ik gebruikte ik mijn vorige auto, een Kuga, Waze. Waze draaide ik vanaf mij telefoon naar het display van de auto.
Nu gebruik ik eerst een periode de in gebouwde navigatie van de Tuscon.
Voordeel hiervan is een groter display voor de navigatie dan bij het gebruik van Waze.
Overigens is Waze zeker zo actueel als TomTom. Voordeel van Waze is dat deze meer extra info geeft. Zoals stilstaand voertuig langs de weg, voorwerp op de weg, enz. Gebruikers vullen die info aan. Ook tijdelijke afsluitingen vind ik meer terug in Waze. Waze is zeker zo actueel.
Overigens, thuis voor de rit invoeren van de bestemming via Bluelink, gaat alleen op als dat binnen 10 minuten voor vertrek wordt ingesteld. Die waarschuwing verschijnt ook kort op het scherm van de telefoon. Waze kun je dus vanaf de telefoon op het autodisplay draaien. De telefoon moet dan wel via het kabeltje worden aangesloten.
Met Waze kun je thuis net iets mooier de route plannen, met name als je meer tussenpunten wilt.
Ik blijf beide een periode gebruiken, vooral omdat ik hoop te ontdekken dat de ingebouwde navigatie toch geen nadelen heeft tot Waze. We gaan het ervaren.
Mijn advies: probeer beide. Gebruik wat jij het aangenaamste vind.
Wat de ingebouwde nog als voordeel heeft, is dat je ervoor kunt kiezen om beperkte route aanwijzingen op het display achter het stuur te laten zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Edebee68

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door GerritK.

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 25 jan 2022 08:02 #46596

• ohnoitsfraa
  • ohnoitsfraa's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 4

Voordeel hiervan is een groter display voor de navigatie dan bij het gebruik van Waze.

Momenteel rij ik nog in een Kia Ceed Sportswagon in afwachting van mijn Tucson, maar het multimediasysteem lijkt enorm op mekaar (is grotendeels hetzelfde).
Als je Carplay gebruikt (Android Auto ben ik niet zeker), kan je in de instellingen wel aanvinken dat hij geen Split Screen mag gebruiken tijdens Carplay. Zodoende zal deze dan het volledige scherm gebruiken en zal Waze dus ook op het volledig scherm tonen.

Ik geloof dat dit hier staat:

Instellingen -> Mobiele Connecties (of iets dergelijk qua naamgeving) -> Apple CarPlay -> Split-screen uitvinken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GerritK, Edebee68

Laast bewerkt: door ohnoitsfraa.

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 25 jan 2022 11:42 #46598

• GerritK
  • GerritK's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson HEV Premium Sky
  • Ontvangen bedankjes 20
De instelling gevonden. Zojuist getest. Android Auto.
Zonder aanvinken reddende scherm gevuld met Waze, rechtsdaarvan een schermpje waarin Telefoon type staat, S21, en het Android Auto logo. Dat vakje ku je niet sluiten.
Vink ik het bewuste vakje aan, split screen, dan verschijnt in het rechterdeel, weer het Android Auto logo, maar dat kun je nu naar boven/onder schollen en verandert het in weersverwachting, agenda, radio-info.
Is helaas niet anders. Ik heb wel ergens gelezen dat een en ander verder in ontwikkeling is. De opvolger wordt Android Automotive, volledig geïntegreerd in auto's. Daarmee zal ook het display volledig benut worden.

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 08:25 #46648

• Zoef1983
  • Zoef1983's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson N Line MHEV 48v
  • Ontvangen bedankjes 9
Apple CarPlay vs Android auto

Zo ver ik weet ondersteunt Android auto (nog) geen breedbeeld en Apple CarPlay daarin tegen wel.
Daarom is het niet mogelijk het hele scherm te benutten via Android auto.

Ik rijd voor mijn werk veel door Nederland en België en gebruik naar alle tevredenheid de (betaalde) TomTom app op de iPhone.
Ik betaal 12,99 per jaar daarvoor krijg je 4x per jaar nieuwe kaarten, actuele file informatie, actuele flitsers (zowel vaste als mobile) en ook wordt je actuele snelheid weer gegeven tevens zijn de kaarten offline te gebruiken (dit scheelt je veel data en stress als je geen of slecht bereik hebt).

Ik weet dat er gratis apps bestaan maar vind de TomTom erg prettig werken, keuze uit meerdere stemmen, rijbaan informatie wordt goed weer gegeven en mocht er een snellere route zijn wordt deze razendsnel aangepast (dit berekend de software continu opnieuw)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GerritK

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 09:47 #46650

• GerritK
  • GerritK's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson HEV Premium Sky
  • Ontvangen bedankjes 20
Oké, Zoef. Nog even een vraagje. Dacht gelezen te hebben dat Hyundai bij de standaard auto-navigatie gebruik maakt van de faciliteiten van TomTom. Is er veel verschil tussen de standaard navigatie en de app van TomTom?

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 11:17 #46651

• Zoef1983
  • Zoef1983's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson N Line MHEV 48v
  • Ontvangen bedankjes 9
Ik ga er vanuit dat bij de standaard software niet de mobiele flitsers worden gemeld ( omdat dit normaal gesproken een betaalde toevoeging is) maar mogelijk is het zo dat dit (tijdelijk) gratis is en daarna een mogelijkheid om hiervoor een abbo af te sluiten. Echter is mijn auto pas deze week besteld en kan ik je dit pas ( als t mee zit ) over een maand of 6 bevestigen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GerritK

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 12:47 #46652

• Edebee68
  • Edebee68's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Tucson HEV premium sky
  • Ontvangen bedankjes 18
Ik heb begrepen dat je de hyundai live services gratis erbij krijgt voor 5 jaar , daarin zitten de flitsers en nog veel andere zaken.
www.hyundai.com/nl/bluelink/live-services.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GerritK, Zoef1983

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 12:54 #46653

• bert.ba2
  • bert.ba2's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Kona Hybride
  • Ontvangen bedankjes 27

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 29 jan 2022 15:55 #46655

• Zoef1983
  • Zoef1983's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Tucson N Line MHEV 48v
  • Ontvangen bedankjes 9
Dat zou perfect zijn!

paar vraagje over mijn nieuwe tucson 01 feb 2022 19:00 #46681

• Edebee68
  • Edebee68's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Tucson HEV premium sky
  • Ontvangen bedankjes 18
Vrijdag is het zover en ik kan ik de tucson ophalen. Nu is de tucson ook meteen mijn eerste automaat, is voor de wasstraat voldoende om de auto in de N versnelling te zetten en de spiegels inklappen ?
Moet je ook nog iets doen met bepaalde rij hulp systemen of zijn die alleen actief in de D en R stand ?

Laast bewerkt: door Edebee68.
Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.