Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Opladen in de regen 27 juni 2022 17:59 #48361

• jasjenl
  • jasjenl's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik heb vandaag mijn Tucson PHEV voor het eerst eens in de regen aan de oplader gehangen. Dat ging op zich allemaal prima, alleen kwam ik er achter dat ze bij het ontwerpen van de aansluiting voor de laadkabel niet erg goed hebben nagedacht over invallende regen, want er stond naderhand nog een mooi plasje water onderin:

Het zal verder wel geen kwaad kunnen, maar ik heb het toch maar even drooggemaakt voordat ik de klep weer sloot, want dat er zo'n slootje water achter de klep zou blijven staan leek me ook niet zo'n heel goed idee. Hebben alle auto's met een laadkabel aansluiting dit probleem of hebben ze hier bij andere modellen beter over nagedacht?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: HansV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opladen in de regen 28 juni 2022 12:52 #48367

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838
Heel goed opgemerkt!! Misschien maar even bij de dealer of Hyundai NL neer leggen. Zit er geen klein gaatje waar de rand van de stekker in gaat zodat water kan weg lopen?

Ik hoop dat je 'm er niet in steekt als er een stortbui is want dan voorzie ik andere dingen :woohoo: :ohmy: . Aan de andere kant als het heel hard regent wacht ik even met tanken tot de bui overgetrokken is.
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

Opladen in de regen 28 juni 2022 13:17 #48370

• jasjenl
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 4

Zit er geen klein gaatje waar de rand van de stekker in gaat zodat water kan weg lopen?

Nope, als ze dat nu inderdaad gedaan hadden zou je dit probleem niet hebben gehad.

Ik hoop dat je 'm er niet in steekt als er een stortbui is want dan voorzie ik andere dingen :woohoo: :ohmy: . Aan de andere kant als het heel hard regent wacht ik even met tanken tot de bui overgetrokken is.

Haha, nee, toen ik m aansloot scheen het zonnetje nog lekker.

Ik vraag me trouwens wel ook af hoe dit in de winter als het sneeuwt gaat uitpakken, want dan zul je wel helemaal hebben dat de boel zich gaat ophopen.

Opladen in de regen 28 sept 2022 11:30 #49462

• RoBoteP
  • RoBoteP's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 8
Afgelopen maandag is mijn Tucson in de garage geweest. Ik had de monteur gewezen op het "opsparen" van het water tijdens het opladen en dat ik het heel vreemd vond dat er geen afvoer aanwezig was. Water en elektriciteit zijn tenslotte zeer slecht te combineren.
Toen ik de auto ophaalde bleek men een aanwezige opening doorgespoten te hebben, waardoor het probleem opgelost zou moeten zijn. Deze opening zit aan de linkerkant van het kunststof achter de klep (onderaan) en is nauwelijks zichtbaar.
Inderdaad blijft het regenwater nu niet meer staan tijdens het opladen, dus er is een eenvoudige oplossing voor.

Opladen in de regen 28 sept 2022 12:39 #49465

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838

Afgelopen maandag is mijn Tucson in de garage geweest. Ik had de monteur gewezen op het "opsparen" van het water tijdens het opladen en dat ik het heel vreemd vond dat er geen afvoer aanwezig was. Water en elektriciteit zijn tenslotte zeer slecht te combineren.
Toen ik de auto ophaalde bleek men een aanwezige opening doorgespoten te hebben, waardoor het probleem opgelost zou moeten zijn. Deze opening zit aan de linkerkant van het kunststof achter de klep (onderaan) en is nauwelijks zichtbaar.
Inderdaad blijft het regenwater nu niet meer staan tijdens het opladen, dus er is een eenvoudige oplossing voor.

Lijkt me eerder een ding voor een regelmatige controle. Mocht je een compressor hebben dan af en toe even doorblazen en testen met beetje water ;) .
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

Opladen in de regen 04 okt 2022 18:25 #49537

• jasjenl
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 4

Dat is interessant, ik zal daar ook eens naar kijken dan!

Opladen in de regen 07 okt 2022 08:51 #49565

• galaxis
  • galaxis's Profielfoto
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • I30-N Fastback / Ioniq Hybrid 2017 Premium
  • Ontvangen bedankjes 110
Kan je dat afvoer gaatje niet groter maken? Ik bedoel meer dat als het zo klein is dan raakt het ook super snel verstopt met het minste of geringste vuil wat er bij komt.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.