Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Opladen Tucson wordt steeds spontaan onderbroken. 09 nov 2022 13:38 #49978

• RoBoteP
  • RoBoteP's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 9
Dag Jan61, ik heb nog even op de site van Hyundai gekeken ( www.hyundai.com/nl/modellen/tucson-plug-in-hybrid/features.html ).
Onder het kopje opladen staat het volgende: "Diverse gemakkelijke manieren om de batterij op te laden.
Het opladen van je nieuwe Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid gaat snel en is gemakkelijk. Laad op via een openbaar AC-laadstation (wisselstroom), de wallbox thuis of een regulier stopcontact. Laad je thuis op, dan kun je het opladen op afstand inplannen via de Hyundai Bluelink-app om te profiteren van het lage stroomtarief ’s nachts en in het weekend."
Volgens Hyundai moet het laden via een regulier stopcontact gewoon mogelijk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Opladen Tucson wordt steeds spontaan onderbroken. 10 nov 2022 13:01 #49985

• Rivercry
  • Rivercry's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1

jasjenl schreef : Ik heb in het begin ook wel wat last gehad met het aan de praat krijgen van het opladen. Tegenwoordig doe ik het altijd zo:

- ik steek de stekker eerst in de auto en blijf deze vasthouden
- dan doe ik de auto op slot met de afstandsbediening en hou ik de stekker nog steeds vast tot ik hoor dat deze vergrendeld is (je moet dan dus wel instellen dat de stekker vergrendeld blijft zolang de auto op slot is, dit kan ergens in het instellingen menu, staat standaard geloof ik niet zo)
- vervolgens steek ik de stekker in de laadpaal, hou deze ook weer vast, hou het pasje voor de laadpaal en blijf de stekker vasthouden tot ik hoor dat ie ook aan de laadpaal is vergrendeld

Op deze manier gaat het bij mij eigenlijk bijna altijd goed. Heel af en toe kom ik nog wel eens een laadpaal tegen waar het niet wil lukken, maar dat ligt vermoedelijk meer aan de paal dan aan de auto.

Ik ga dit proberen! Dank voor de tip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Opladen Tucson wordt steeds spontaan onderbroken. 10 nov 2022 13:16 #49986

• Jan61
  • Jan61's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Ontvangen bedankjes 15
klopt alleen zit volgens de onze dealer en Hyundai NL er niet meer bij zie het bericht op de forum van (Verschillen modeljaar 2022 en 2023 08 okt 2022 14:28)

groetjes jan

Laast bewerkt: door Jan61.

Opladen Tucson wordt steeds spontaan onderbroken. 27 nov 2022 16:37 #50120

• RoBoteP
  • RoBoteP's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 9
Probleem is opgelost!
Ik heb de Tucson inmiddels voor de derde keer naar de dealer gebracht en heb een uitgebreid schriftelijk verslag van de klachten bijgevoegd. De auto heb ik op dinsdag gebracht en ik kon hem op donderdag weer ophalen. Een zeer ervaren eerste monteur constateerde direct dat er iets niet goed was, omdat het opladen middels 220 volt veel te lang duurde. Hij kwam hierdoor tot de conclusie dat de oplaadunit in de auto (volgens mij de ODC) niet goed functioneerde. Hij heeft een nieuw exemplaar bij Hyundai Nederland besteld, wat de volgende dag aankwam.
Nadat hij de unit had vervangen sprak hij de verwachting uit dat het probleem verholpen zou zijn.
Ik heb de Tucson nu drie keer opgeladen zonder dat het laden werd onderbroken en ben heel blij dat deze bijzonder fijne auto weer op alle fronten optimaal functioneert.
Hulde aan deze professionele monteur, ik hoef nu geen laadpaal aan te leggen, wat me € 2.350,- aan kosten scheelt. Ik kan goed leven met de oplaadduur van circa 5 uur op 220 volt. Met een laadpaal zou het opladen qua tijd worden gehalveerd, maar dat is me geen € 2.350,- waard.
De monteur vertelde me nog dat de oplaadunit een duur onderdeel is van ruim € 1.000,- exclusief BTW.
Uiteraard vallen deze kosten onder de garantie van Hyundai.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Forre, marcob, Scenic3, Jan61, Jeemig

Opladen Tucson wordt steeds spontaan onderbroken. 27 nov 2022 18:56 #50124

• marcob
  • marcob's Profielfoto
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Ontvangen bedankjes 102
Mooi dat het is opgelost binnen de garantie. Hopelijk verder veel plezier met de auto.
Sinds 8 december 2021 in afwachting van een Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2023. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.