Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

vraag koelvoeistof 25 sept 2022 17:25 #49427

• koikarper
  • koikarper's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • tucson
  • Ontvangen bedankjes 0
hoi ik weet dat het is gezegt maar ik kan het niet vinden deze topic
ik rij sints juli dit jaar een hyundai tucson uit 2007
maar nou is de vraag hoe kan ik zien hoe veel koelvloeistof in mag gooien in mijn radiator want dat is nergens tezien of die vol is of niet of hoe veel moet er nog in
wel in het tranparante bakje dus waar kan ik het zien zit er een glaasje of zo kan het niet vinden of is het gewoon vol gooien en is vol
of zit daat ook max in

gr s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

vraag koelvoeistof 25 sept 2022 22:18 #49433

• Warmentuuter
  • Warmentuuter's Profielfoto
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Kona Fashion HEV
  • Ontvangen bedankjes 374
Aan de bovenkant van de radiator net onder de dop zie je een dun slangetje lopen naar wit doorzichtig tankje.
Hier op staat MIN en MAX.
Hier tussen moet de koelvloeistof gevuld zijn.
Dus niet tot boven aan de dop!!

vraag koelvoeistof 28 sept 2022 12:52 #49466

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838

hoi ik weet dat het is gezegt maar ik kan het niet vinden deze topic
ik rij sints juli dit jaar een hyundai tucson uit 2007
maar nou is de vraag hoe kan ik zien hoe veel koelvloeistof in mag gooien in mijn radiator want dat is nergens tezien of die vol is of niet of hoe veel moet er nog in
wel in het tranparante bakje dus waar kan ik het zien zit er een glaasje of zo kan het niet vinden of is het gewoon vol gooien en is vol
of zit daat ook max in.

gr s

Op het reservoir staat een min en max teken en bijvullen altijd in koude toestand. Vul je deze tot de rand zal dat wat er teveel in zit via de overloop op de weg belanden en dat is zonde. Voordat je bijvult wel even kijken of je de juiste vloeistof hebt en de specs kun je in het boekje vinden.
Verbruikt de wagen koelvloeistof dan is het wellicht verstandig om eerst visueel te controleren op lekkages. Vind je het niet laat het systeem dan onder druk zetten en dan komt er wel uit of er iets lekt en waar.
Lekkage kan in het motor compartiment zitten zoals slangen, waterpomp, radiator, koelsensor/temp maar ook in de wagen bij de verwarmingsunit. Check dan ook onder de bekleding(meestal ruik je het wel).
In het ergste geval moet of je dashboard los of de koppakking is lek. Bij de koppakking kan je het ook ruiken aan de uitlaat en één van de bougies zal er ook anders uitzien.

Succes ;) .
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

vraag koelvoeistof 28 sept 2022 19:14 #49470

• koikarper
  • koikarper's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • tucson
  • Ontvangen bedankjes 0
ok dan is het niet mijn koppaking want aan mijn uitlaat zie en ruik ik niks en ook niet aan de binnen zijde daar is het kurk droog en daar ruik ik ook niks
dan ben ik bank dat het mijn waterpomp is ze hebben wel de riem vervangen maar ik weet niet of de waterpomp is gedaan
ik ga wel even aar de garage toe om hem onder druk telaten zetten

gr

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.