• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Hulp Gezocht: Storing Tucson 2007 O2 sensor/Brandstofmengsel Correctie

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden - 9 maanden 3 weken geleden #54990 door heerenvener
Hallo, ik heb al enige tijd een storing in mijn Tucson 2.0 Benzine uit 2007.
Foutcodes zijn: Lambdasonde bank1 sensor 1 en brandstofmengsel correctie.
Wat is er zoal aan gedaan?: Lambdsasonde vervangen origineel van Bosch(o2 sensor), Bedradingen gecontroleerd, Brandstoffilter, Bougies, Egr gereinigd, Vacuumlektest, carbon clean van motor,uitlaat etc.

Het vreemde van het verhaal, als ik de meldingen wis dan kan ik bij wijze van spreken wel 300km nonstop rijden zonder dat de melding terug komt. Stop ik halverwege bij een benzinepomp bijvoorbeeld en rij dan weer verder dan komt na 10minuten de melding in scherm(motorstoring) met bovengenoemde storingen. Iemand een idee waar ik het nog meer kan zoeken? De auto rijd er overigens niet anders door en stottert niet maar heb wel het idee dat benzine verbruik hoger is
Laatst bewerkt 9 maanden 3 weken geleden door heerenvener.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden - 9 maanden 3 weken geleden #54992 door marvelde
Je hebt al het nodige gedaan, zie ik.
Ik hoop dat je de sonde hebt vervangen voor de originele? een goedkopere versie zou alsnog voor problemen kunnen zorgen,( eigen ervaring uit het verleden).
EGR klep laten uitschakelen kan beter zijn, verbruik kan tot zo`n 10% lager worden, en vermindert problemen in de toekomst.
Dit is een uitvinding van de milieu figuren van de overheden.
Echter heeft dit niet direct betrekking op jouw vraag.
Het voertuig gaat in noodloop bij deze (en andere) meldingen, wat een hoger verbruik kan opleveren.
Hij hoeft niet perse merkbaar slechter te gaan lopen .
Maar nu ben je nog niet geholpen met mijn verhaal, echter weet ik hier 1.2.3. ook niet direct wat nog meer te doen, behalve eens op problemcar.nl je probleem ook eens neer te leggen.
Op deze site zijn veel garagisten en handige monteurs actief die je misschien nog meer handvatten kunnen geven, zodat je vooruit kan.
Laat je de afloop weten? het is best interessant te weten wat de oplossing was.

Succes.
Laatst bewerkt 9 maanden 3 weken geleden door marvelde.

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden #54993 door Arnold
Flexibele deel uitlaat goed gecontroleerd op lekkage?

Nice and smooth.

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden #54994 door heerenvener
Via Problemcar kwam ik een gelijke storing tegen van een garagebedrijf die dit probleem had en al meerdere dingen had geprobeerd wat uiteindelijk door een nieuw luchtmassameter was opgelost. Deze heb ik besteld en vanochtend nog er op gezet, wat ik vanmiddag met een rit van 45 minuten heen en 45 minuten terug ga testen of het euvel is opgelost. Als ik de oorzaak heb gevonden zal ik dit hier plaatsen

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden #54995 door heerenvener

Flexibele deel uitlaat goed gecontroleerd op lekkage?

Dit heb ik nog niet gecontroleerd, ik heb dit probleem gekregen nadat er net 2 weken een nieuwe apk op zat. Zou dit niet worden geinspecteerd bij de apk en klopt de uitstoot waardes dan wel?

Lees meer
9 maanden 3 weken geleden #54996 door heerenvener

Je hebt al het nodige gedaan, zie ik.
Ik hoop dat je de sonde hebt vervangen voor de originele? een goedkopere versie zou alsnog voor problemen kunnen zorgen,( eigen ervaring uit het verleden).
EGR klep laten uitschakelen kan beter zijn, verbruik kan tot zo`n 10% lager worden, en vermindert problemen in de toekomst.
Dit is een uitvinding van de milieu figuren van de overheden.
Echter heeft dit niet direct betrekking op jouw vraag.
Het voertuig gaat in noodloop bij deze (en andere) meldingen, wat een hoger verbruik kan opleveren.
Hij hoeft niet perse merkbaar slechter te gaan lopen .
Maar nu ben je nog niet geholpen met mijn verhaal, echter weet ik hier 1.2.3. ook niet direct wat nog meer te doen, behalve eens op problemcar.nl je probleem ook eens neer te leggen.
Op deze site zijn veel garagisten en handige monteurs actief die je misschien nog meer handvatten kunnen geven, zodat je vooruit kan.
Laat je de afloop weten? het is best interessant te weten wat de oplossing was.

Succes.

Via Problemcar kwam ik een gelijke storing tegen van een garagebedrijf die dit probleem had en al meerdere dingen had geprobeerd wat uiteindelijk door een nieuw luchtmassameter was opgelost. Deze heb ik besteld en vanochtend nog er op gezet, wat ik vanmiddag met een rit van 45 minuten heen en 45 minuten terug ga testen of het euvel is opgelost. Als ik de oorzaak heb gevonden zal ik dit hier plaatsen