- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurt met eerste APK wel erg duur.....
- I002838
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
1 maand 2 weken geleden #58624
door I002838
Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurt met eerste APK wel erg duur..... werd gestart door I002838
Hoi allemaal,
Ik heb onlangs een jaarlijkse onderhoudsbeurt bij mijn dealer in Eindhoven laten uitvoeren voor mijn Hyundai Tucson Hybrid uit mei 2021. De standaardbeurt kostte €325, maar daar kwamen de volgende extra kosten nog bovenop:
Totaal kwam de rekening dus flink boven de €600 uit. Volgens mij vallen sommige van deze onderdelen normaal gesproken onder een all-in beurttarief bij veel dealers, of zouden ze veel goedkoper moeten zijn.
Mijn vragen:
Alle reacties of tips zijn welkom – ik overweeg om bij een volgende beurt van garage te wisselen.
Groeten,
Jan Veenstra
Ik heb onlangs een jaarlijkse onderhoudsbeurt bij mijn dealer in Eindhoven laten uitvoeren voor mijn Hyundai Tucson Hybrid uit mei 2021. De standaardbeurt kostte €325, maar daar kwamen de volgende extra kosten nog bovenop:
- Vervangen Luchtfilter element (elke 48 maanden): €70
- Vervangen Cabinelucht/pollenfilter (elke 24 maanden): €67
- Vervangen remvloeistof (elke 24 maanden): €151
- Brandstof systeem behandeling: €25
Totaal kwam de rekening dus flink boven de €600 uit. Volgens mij vallen sommige van deze onderdelen normaal gesproken onder een all-in beurttarief bij veel dealers, of zouden ze veel goedkoper moeten zijn.
Mijn vragen:
- Zijn er anderen met vergelijkbare ervaringen (of juist positieve)?
- Welke Hyundai-dealers hanteren echt transparante all-in prijzen?
- Is zo’n brandstofsysteembehandeling eigenlijk nuttig of puur commercieel?
Alle reacties of tips zijn welkom – ik overweeg om bij een volgende beurt van garage te wisselen.
Groeten,
Jan Veenstra
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik1
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 2 weken geleden #58626
door Hendrik1
Beantwoord door Hendrik1 in topic Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurt met eerste APK wel erg duur.....
Bij mijn hyundai heb ik de motor olie laten vervangen en het filter. Kosten dikke €200 euro dat ging ook gek zat
- Zoef1983
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 46
1 maand 1 week geleden #58634
door Zoef1983
Beantwoord door Zoef1983 in topic Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurt met eerste APK wel erg duur.....
Als ik het goed lees heeft u nog het geluk dat u weinig km’s rijd. Ik heb zelf een (lease) tucson van 2022 en rijd een 65000 km per jaar. De onderhoudsinterval is 15.000 km dat betekend dat ik 4x per jaar de auto voor een beurt naar de dealer moet brengen. Dat is wel even andere koek als bij mijn vorige auto (Karoq diesel die moest 1x per 45.000 km). Ik weet dat bij Toyota er vaste tarieven zijn voor jaarlijks onderhoud. En daar staat dan ook in beschreven wat er vervangen wordt tijdens de beurt, maar geen idee of Hyundai dat ook zou moeten doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: I002838
- joop1981
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 151
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #58647
door joop1981
Beantwoord door joop1981 in topic Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurt met eerste APK wel erg duur.....
Hier staan de onderhoud tarieven per beurt van Hyundai:
www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html
Als je het onderhoud door een echte Hyundai dealer laat doen heb je recht op gratis pechhulp.
Ben je ook lid van de ANWB hiervoor, dan heb je daar niks aan (behoudens thuis voor de deur pechhulp)
Het onderhoud mag door elke gerenommeerde garage uitgevoerd worden, zoals een Kwikfit.
Deze zal een andere, mogelijk veel lagere prijs berekenen.
Het is dan wel zaak dat je de eerste 5 jaar de kopie nota van dit onderhoud naar de importeur stuurt, en deze verzoekt het digitale dossier hiermee bij te werken. Zo verlies je de 5 jaar fabrieksgarantie niet.
Voor terugroep acties en andere garantie zaken breng je je auto bij de dealer waar je hem gekocht hebt.
Deze is verplicht deze gratis uit te voeren.
www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html
Als je het onderhoud door een echte Hyundai dealer laat doen heb je recht op gratis pechhulp.
Ben je ook lid van de ANWB hiervoor, dan heb je daar niks aan (behoudens thuis voor de deur pechhulp)
Het onderhoud mag door elke gerenommeerde garage uitgevoerd worden, zoals een Kwikfit.
Deze zal een andere, mogelijk veel lagere prijs berekenen.
Het is dan wel zaak dat je de eerste 5 jaar de kopie nota van dit onderhoud naar de importeur stuurt, en deze verzoekt het digitale dossier hiermee bij te werken. Zo verlies je de 5 jaar fabrieksgarantie niet.
Voor terugroep acties en andere garantie zaken breng je je auto bij de dealer waar je hem gekocht hebt.
Deze is verplicht deze gratis uit te voeren.
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door joop1981.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: I002838