Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: H300 turboprobleem

H300 motor stuk? 07 juli 2019 20:22 #38528

• Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
KMFWBH7jp9u133303. laatste cijfers zijn serienummer geen produktcode.

vr.grtz
Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

H300 motor stuk? 11 juli 2019 08:34 #38554

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 785

Kamh schreef : KMFWBH7jp9u133303. laatste cijfers zijn serienummer geen produktcode.

vr.grtz
Kees

Ohhhh ???
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

H300 motor stuk? 11 juli 2019 15:24 #38560

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4

MAS schreef :

Kamh schreef : KMFWBH7jp9u133303. laatste cijfers zijn serienummer geen produktcode.

vr.grtz
Kees

bijlage vin die ik vond

Ohhhh ???

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

H300 motor stuk? 11 juli 2019 23:46 #38566

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Geintje.... weet ik al 20 jaar....

H300 motor stuk? 12 juli 2019 17:39 #38577

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
Vandaag net voor de stortbui na heeeeeeeeel veeeeeel gezoek de bumper los gekregen !!! Alls schroeven waren eruit en wielkast bescherming los maar nergens nog een schroef te vinden maar bleef toch vast zitten. koplampen eruit en weer zoeken. Onder koplamp bleek een klemrand te zitten, die los gewipt. Nog geen losse bumper . Toen bleek na veel gepruts de bumper waar hij het spatbord raakt met eenwegklemmen vast te zitten. Met schroevendraaiertje lost gewipt en SUCCES de bumper viel er zowat af !! dus ook de andere kant zo gedaan en toen was hij eraf. Vervolgens stalen bumper eraf toen kon ik de schade zien. De radiator (water) is prima, eronder zit een koelbuis (stuurolie) ook prima. Deze zit vast op een kleine radiator met dikke aanvoer-buizen. Dacht dat dit een olie koeler was maar blijkt de intercooler te zijn. En ja hoor die is druipnat van de olie dus lek als een mandje. Nu dus opzoek naar een voordelige intercooler, maar er zijn ook meerdere typen gebruikt. De ene heeft geen sensor, de andere een inschroef sensor en degene die ik zoek heeft een sensor met twee boutjes is vastgezet erop zitten.
Maar kan een intercooler zoveel olie verliezen dat de motot bijna zonder olie komt te zitten ???

We komen stap voor stap vooruit maar kost nog wel wat tijd :-)

Vr.groetend
kees

H300 motor stuk? 12 juli 2019 18:31 #38578

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Ga eerst maar eens de turbo bekijken... intercooler hoort geen olie maar lucht te bevatten.
Kan soms een beetje olie bevatten, als gevolg van carterdampen.

Feit dat de intercooler lekt is natuurlijk niet goed, maar beter is het om eerst een diagnose te doen om een goed beeld te hebben van alle kosten.
Turboschade kan meerdere oorzaken hebben. Smeringsprobleem (niet onwaarschijnlijk), verstopt roetfilter (niet onwaarschijnlijk) of een andere oorzaak.

Advies: ook carter demonteren om de olieaanzuigzeef te beoordelen. Door lekkage van onderlegringen bij injectoren kan er veel kool bij de olie komen, welke de zeef kan verstoppen.
Weinig oliedruk kan de turboas beschadigen, hierdoor komt de olie in het inlaattraject (intercooler) en uiteindelijk via verbranding ook weer in het roetfilter.
Maar ook vanaf de turbo kan de olie direct in het roetfilter komen

H300 motor stuk? 17 juli 2019 21:15 #38625

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
Hallo Hein,

Bedankt voor het advies, ga dit bekijken! Heb de H300 gister op blokken gezet (met de banden) dus kan er nu beter onderkomen. Krik is een stevige maar toch...... ik neem geen risico met deze gewichten. Onderplaat was er al af maar nu kan ik verder eronder om bij de carterpan te komen.

Als je 1 ding repareert gaan er twee andere stuk, zo ook hier. Agregaat is stuk, motor deed niets meer.
Carburator schoon gemaakt en bougie bekeken...... Met wat moeite liep hij weer. Even afgesteld zodat hij mooi loopt.
Maar..... geen spanning meer !! Hele paneel uit elkaar en gemeten, niets te meten dus moet de generator zijn.
Die dus uit elkaar gehaald en nergens spanning te meten. Nu blijken twee van 3 de spoelen verbrand te zijn, inwendig de wikkelingen stuk.
Einde verhaal dus want opnieuw wikkelen kost meer dan de agregaat heeft gekost :-( Was een 7500 watt dus 5kW werkelijk vermogen.
Twee klus dagen verspilt dus :-(

Hou je op de hoogte hoe het met de H300 afloopt, vast bedankt voor je advies.

Grtz
Kees

Laast bewerkt: door Kamh.

H300 motor stuk? 18 juli 2019 18:42 #38634

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
Hallo Hein,
Stuk verder gekomen vandaag! Hele inlaat leidingen incl. intercooler eruit gehaald, zo dat geeft wat ruimte.
Alle buizen bevatten min of meer olie, soms loopt het eruit, net als bij de intercooler.
Kleine bochtje van de turbo eraf gehaald, ook daar olie in. toen kon ik de turbo dus van binnen voelen, iets gedraaid en ja hij loopt erg ligt. Klein draaitje aan de as geeft meerdere omwentelingen en vette vingers. Wat opviel was speling is de lengte van de as ( paar mm.) op en neer kan hij ook !!!!! En dat hoort niet echt zo , de as van de turbo loopt dus zover vrij van de lagers dat de olie erlangs perst en zo in de intercooler beland. M.a.w Turbo is kapot !!! ( versleten denk ik ) Dus begonnen met uitbouwen zodat revisie mogelijk is. Alles kan los behalve de 3 moeren op het uitlaatspruitstuk en de moeren van de catalisator. Heb net betere kruipolie gehaald en activator die de moeren los zou moeten bijten maar tot nu toe geen succes. Ze zitten door de hoge temp daar denk ik vastgebakken. Weet jij een eenvoudige oplossing hiervoor ?? Als de turbo eruit is kan ik de verdere schade bekijken, zal we revisie of vervangen worden.

Je had dus volledig gelijk met verder zoeken, had ik al verwacht :-)

Olie druipt uit de turbo dus voor verstopt aanzuigfilter ben ik niet bang, maar zal toch controleren zoals je al schreef.

Vr.grtz
Kees

H300 motor stuk? 20 juli 2019 20:27 #38641

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
De drie bouten bovenop zijn los !!! Maar...... kost een paar centen,klein acetyleen setje gekocht bij Hornbach en ze rood gestookt. Dat werkt prima !! Waren snel los maar turbo bleef vast zitten, nu zit er onder de turbo ook nog een steun, die eraf en dat gaf ruimte. Ook koelvloeistof moeten aftappen, blijkt koeling in de turbo te zitten. Olie zat er nog genoeg in de motor, paar liter eruit laten lopen want de steun is meteen olie retour naar carter zo bleek. Nu nog de bouten van de catalisator los bakken dan kan het geheel eruit.
Morgen maar verder want het was hier zeer slecht weer , ik zat in het regenwater te werken zowat.

Grtz
Kees

H300 motor stuk? 07 aug 2019 19:42 #38730

• Kamh
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • H300
  • Ontvangen bedankjes 4
Na korte onderbreking door opname ziekenhuis weer begonnen met uitbouwen turbo. Bovenste 3 moeren waren door verhitting redelijk snel losgekomen.
Uitgaande kant was niet goed bereikbaar dus iets verderop moeten zoeken dus na de catalisator. Daar zitten 2 moeren maar ook ontzettend vast gebrand. Hier ook kersrood gestookt en met verlengde dopsleutel met enige overreding toch los gekregen. Nu kon de turbo er met enige moeite uit komen samen met de cat. dus. Op werkbank de turbo losgemaakt van de cat. ook door heet stoken. Eindelijk !!!! De turbo zelf. koude kant opengemaakt en...... bedroevend. Waaier is ernstig beschadigd , gelukkig het huis niet op wat streepjes na. Ook de warme kant zit de waaier er los in, erg veel speling op de as. Natuurlijk alles onder de olie, smering moet hij dus wel gehad hebben ;-), maar turbo heeft vermoedelijk niet eens gewerkt zo slecht is hij. Nu dus opzoek naar een betaalbare oplossing, nieuw kost die al snel €750. Nu blijk je ook binnenwerken te kunnen kopen, dat scheelt enorm die zijn er al rond de €230 .
De cat zit ook olie in, wie weet hoe ik die kan spoelen ?? Remreiniger ??
Hij laat nog lucht door dus is niet verstopt, probeer hem dus te redden. Al met al stijgen de kosten dus flink. Ook nieuwe intercooler nodig en dan nog koelvloeistof, olie, oliefilter, pakkingen en kleinspul. Dan ook nog de oliefilter in carter bekijken, ben dus nog wel eventje bezig.
Mooie waaier op de bijgaande foto :-(
Heb dus het vermoeden dat dat gat in mijn intercooler een stukje turbo-blad is.

Vr.grtz
Kees

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2019. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.