Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: H300 turboprobleem

H300 turboprobleem 08 aug 2019 20:50 #38740

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8
Update.
Vandaag de turbo aan de warme kant opengebroken, het waaiertje hing er een beetje los bij en nu bleek waarom.
Volgens mij zou de warme kant ( uitlaatgassen) de koude kant ( inlaat) moeten aandrijven op een of andere manier. Tenminste dat is het principe van de turbo.
Maar kijk eens naar de foto??? Hoe moet dit werken ?? De as is zo te zien gebroken en beide kanten hangen de waaiers dus los !!!
Op de as-delen zijn geen breuksporen te vinden dus vermoedelijk helemaal glad geslepen door de slijtage. Nee ze zijn ook niet magnetisch dus slepen elkaar ook niet mee.

Reeds een patroon besteld (BV43) en zodra die binnenkomt kan ik de trubo dus weer inelkaar zetten. Even wachten dus.

Grtz
Kees

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Kamh.

H300 turboprobleem 25 aug 2019 20:32 #38856

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8
Update,
Turbo patroon vervangen door nieuwe blijkt een standaard model te zijn voor KIA, ook nieuwe intercooler weer op zijn plek. Even nieuwe slangenklemmen halen en dan weer alles opbouwen. Nog even in de carterpan kijken naar de oliezeef en dan olie en koelvloeistof vullen. Dan op hoop van zegen.......

vr.grtz
Kees

Oh Ja, de katalysator droop ook de olie uit en zat nagenoeg dicht. Heb hem in een bak benzine gezet en laten weken. Dag later met kwast zo goed mogelijk schoon gemaakt en goed gespoeld. Daarna met een complete bus remmen reiniger zo goed mogelijk uitgewassen. Begonnen met schone benzine die er gitzwart uitkwam, werd later helder en remmen reiniger maakte dat ik de codering op de honingraat in de cat. kon lezen, schoon is deze nu wel.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: tekst aangepast

H300 turboprobleem 31 aug 2019 21:04 #38907

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8
Update, Terug zetten van turbo ging niet zo eenvoudig als eruit halen. De olieretour blijft steken op de motorsteun. Juist die zit aan de achterkant dus kun je ook niet achteraf monteren. De turbo hangt aan drie tapeinden met moeren. Eén kwam eruit met demontage de andere twee bleven zitten maar kon de turbo er zonder veel moeite uithalen. Bij terug plaatsen zaten ze in de weg, dus ook maar eruit gehaald en toen ging het soepel. Intercooler en turbo zijn nu weer op hun plek en ook veel andere dingen die ik eraf had moeten halen. Nu alleen nog de olieretour en turbo steun ( zelfde beugel) en dan kruipen we er onder voor de catalisator en uitlaat. Dan oliecarter nog even bekijken en dan op hoop van zegen.

Oops had de ingaande kant van de turbo op zijn kop gemonteerd, vier boutjes los en omgedraaid.

vr.grtz
Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Kamh.

H300 turboprobleem 07 okt 2019 20:20 #39224

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8
Gisteren de hele olie-gang bekeken en alles oke zo te zien. Olie erin en koelvloeistof erin en nog een laatste check gedaan of ik niets vergeten was. Toen op hoop van zegen geprobeerd te starten. Na aantal vergeefse pogingen begon hij te sputteren en.......hij sloeg aan!! Hij rookte vreselijk maar dat zal de olie zijn die nog in de cylinders en uitlaat zat. Werd steeds minder en stopte met roken. Nu loopt hij zoals het hoort en rookt ook niet meer zoals hij vroeger wel wat deed, succes volle actie dus! Geeft nog wel een motor storing aan en kan nog niet zien welke, maar dat zou de sensor van de cat kunnen zijn die zat immers totaal dicht met olie resten en moest ik spoelden met benzine. Nu nog de beschermplaat onder de motor en weer met de wielen op de grond zetten. De remmen nakijken en die code proberen te vinden en dan kan hij weer naar de APK en rijden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: kleine aanpassing tekst

H300 turboprobleem 08 okt 2019 20:56 #39233

Al met al een aardige klus.
Maar je kan weer rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

H300 turboprobleem 10 okt 2019 19:42 #39245

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8

Warmentuuter schreef : Al met al een aardige klus.
Maar je kan weer rijden.


Jazeker, nog nooit zo'n uitgebreide reparatie hoeven doen. Problemen zitten vooral in het los maken van de moeren van de turbo. De zitten vast gebrand door de hoge temperatuur. Zelfs de sterkste kruipolie met extra versterker hiervoor (geeft paarse kruipolie) voldoet niet. Hiervoor speciaal een kleine acetyleen brander gekocht, heet stoken tot rode gloed en dan iets vastdraaien en dan losmaken en met enige moeite lukte dit. Drie moeren van de turbo aan spruitstuk maar ook de drie om de Cat. lost te maken van de turbo. En je kan overal geweldig goed bij :-(. Eenmaal los en eruit kun je alle moetjes wel goed bereiken en losmaken. Goed ontroesten en in de kruipolie zetten. Rustig laten liggen een paar dagen en dan de hele handel weer in elkaar zetten.
Gelukkig hadden we de foto's nog, handig bij het in elkaar zetten :-).

Als het even droog is de remmen nakijken want hij staat al een jaar stil, dan A.P.K. klaar maken en we kunnen hopelijk weer rijden.

Bedankt voor je bericht,
M.vr.gr.
Kees
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Warmentuuter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: kleine aanpassingen tekst

H300 turboprobleem 11 okt 2019 23:25 #39255

  • MAS
  • MAS's Profielfoto
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 830
Zo goed vind ik die kruipolie niet. Stinkt ook enorm en die paarse zooi achtervolgt je nog tijden.
Gebruik liever de-icer.......
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

H300 turboprobleem 13 okt 2019 15:28 #39263

  • Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • H300
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 8
Hoi,
Daar ben ik het eens. Ik vroeg om kruipolie die echt maar dan ook echt alles kon losmaken. Kreeg goede kruipolie met advies de versterker te gebruiken, duur spul maar werkte amper. De moeren bleven muurvast zitten. Uiteindelijk dus maar met brander moeten doen, soldeer brander had ook geen effect dus gas-lassetje gekocht bij Hornbach, dat gaat tot 1200 graden en dit was de oplossing. Turbo bleef anders vast zitten aan het spruitstuk en katalysator, dit was te groot om eruit te krijgen zonder de motor te lichten. Zelfs turbo met katalysator samen ging er moeilijk uit, erin ging helemaal niet. Olieretour van turbo bleef achter de motorsteun haken. Maar als alles stuk voor stuk geplaatst wordt gaat het prima. Je kan dan ook eerst zien waar de boutjes/moertjes zitten dus op gevoel later weer aandraaien. Heb even weinig tijd gehad dus komende week laatste dingen doen en dan keuring.

Vr.gr.
Kees
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: tekst aangepast
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online


Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2019. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.