- Ontvangen bedankjes 411
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
H300 turboprobleem
- Warmentuuter
-
- Platinum Member
-
Minder
Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #39233
door Warmentuuter
Beantwoord door Warmentuuter in topic H300 turboprobleem
Al met al een aardige klus.
Maar je kan weer rijden.
Maar je kan weer rijden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kamh
-
Onderwerp Auteur
- Junior Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 8
5 jaren 6 maanden geleden - 5 jaren 6 maanden geleden #39245
door Kamh
Jazeker, nog nooit zo'n uitgebreide reparatie hoeven doen. Problemen zitten vooral in het los maken van de moeren van de turbo. De zitten vast gebrand door de hoge temperatuur. Zelfs de sterkste kruipolie met extra versterker hiervoor (geeft paarse kruipolie) voldoet niet. Hiervoor speciaal een kleine acetyleen brander gekocht, heet stoken tot rode gloed en dan iets vastdraaien en dan losmaken en met enige moeite lukte dit. Drie moeren van de turbo aan spruitstuk maar ook de drie om de Cat. lost te maken van de turbo. En je kan overal geweldig goed bij
. Eenmaal los en eruit kun je alle moetjes wel goed bereiken en losmaken. Goed ontroesten en in de kruipolie zetten. Rustig laten liggen een paar dagen en dan de hele handel weer in elkaar zetten.
Gelukkig hadden we de foto's nog, handig bij het in elkaar zetten
.
Als het even droog is de remmen nakijken want hij staat al een jaar stil, dan A.P.K. klaar maken en we kunnen hopelijk weer rijden.
Bedankt voor je bericht,
M.vr.gr.
Kees
Beantwoord door Kamh in topic H300 turboprobleem
Warmentuuter schreef : Al met al een aardige klus.
Maar je kan weer rijden.
Jazeker, nog nooit zo'n uitgebreide reparatie hoeven doen. Problemen zitten vooral in het los maken van de moeren van de turbo. De zitten vast gebrand door de hoge temperatuur. Zelfs de sterkste kruipolie met extra versterker hiervoor (geeft paarse kruipolie) voldoet niet. Hiervoor speciaal een kleine acetyleen brander gekocht, heet stoken tot rode gloed en dan iets vastdraaien en dan losmaken en met enige moeite lukte dit. Drie moeren van de turbo aan spruitstuk maar ook de drie om de Cat. lost te maken van de turbo. En je kan overal geweldig goed bij

Gelukkig hadden we de foto's nog, handig bij het in elkaar zetten

Als het even droog is de remmen nakijken want hij staat al een jaar stil, dan A.P.K. klaar maken en we kunnen hopelijk weer rijden.
Bedankt voor je bericht,
M.vr.gr.
Kees
Laatst bewerkt 5 jaren 6 maanden geleden door Tucson V60. Reden: kleine aanpassingen tekst
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Warmentuuter
- MAS
-
- Hoofdsponsor
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 899
5 jaren 6 maanden geleden #39255
door MAS
Voorheen GMW op dit forum.
Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.
In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
Beantwoord door MAS in topic H300 turboprobleem
Zo goed vind ik die kruipolie niet. Stinkt ook enorm en die paarse zooi achtervolgt je nog tijden.
Gebruik liever de-icer.......
Gebruik liever de-icer.......
Voorheen GMW op dit forum.
Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.
In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
- Kamh
-
Onderwerp Auteur
- Junior Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 8
5 jaren 6 maanden geleden - 5 jaren 6 maanden geleden #39263
door Kamh
Beantwoord door Kamh in topic H300 turboprobleem
Hoi,
Daar ben ik het eens. Ik vroeg om kruipolie die echt maar dan ook echt alles kon losmaken. Kreeg goede kruipolie met advies de versterker te gebruiken, duur spul maar werkte amper. De moeren bleven muurvast zitten. Uiteindelijk dus maar met brander moeten doen, soldeer brander had ook geen effect dus gas-lassetje gekocht bij Hornbach, dat gaat tot 1200 graden en dit was de oplossing. Turbo bleef anders vast zitten aan het spruitstuk en katalysator, dit was te groot om eruit te krijgen zonder de motor te lichten. Zelfs turbo met katalysator samen ging er moeilijk uit, erin ging helemaal niet. Olieretour van turbo bleef achter de motorsteun haken. Maar als alles stuk voor stuk geplaatst wordt gaat het prima. Je kan dan ook eerst zien waar de boutjes/moertjes zitten dus op gevoel later weer aandraaien. Heb even weinig tijd gehad dus komende week laatste dingen doen en dan keuring.
Vr.gr.
Kees
Daar ben ik het eens. Ik vroeg om kruipolie die echt maar dan ook echt alles kon losmaken. Kreeg goede kruipolie met advies de versterker te gebruiken, duur spul maar werkte amper. De moeren bleven muurvast zitten. Uiteindelijk dus maar met brander moeten doen, soldeer brander had ook geen effect dus gas-lassetje gekocht bij Hornbach, dat gaat tot 1200 graden en dit was de oplossing. Turbo bleef anders vast zitten aan het spruitstuk en katalysator, dit was te groot om eruit te krijgen zonder de motor te lichten. Zelfs turbo met katalysator samen ging er moeilijk uit, erin ging helemaal niet. Olieretour van turbo bleef achter de motorsteun haken. Maar als alles stuk voor stuk geplaatst wordt gaat het prima. Je kan dan ook eerst zien waar de boutjes/moertjes zitten dus op gevoel later weer aandraaien. Heb even weinig tijd gehad dus komende week laatste dingen doen en dan keuring.
Vr.gr.
Kees
Laatst bewerkt 5 jaren 6 maanden geleden door Tucson V60. Reden: tekst aangepast
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel