• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Probleem H300 met te weinig oliedruk

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37068 door Guido Smout
Hoi ik heb vandaag bij mijn H300 de carterpan gedemonteerd .
En heb ook de grove oliefilter losgehaald.
Er zit idd rommel in! Ik heb onder in carterpan in de grijze prut een
Koper ringetje gevonden??? Een soort m7 of m8 afsluitringetje
Geen idee waar het vandaan kan komen?
Turbo optisch goed bekeken maar ziet er gewoon goed uit
Zit wel een klein beetje ruimte op maar geen beschadiging te zien
aan het schoepenwiel of het huis.
In de motorfilter zitten wel metaalschilfers die niet magnetisch zijn!
Vermoedelijk van een drijfstanglager
Wat mij wel opviel is dat de motorfilter verder schoon is
Dus geen koolresten of id
Dus zoals het er waarschijnlijk nu voor staat moet ik toch het blok eruit bouwen.
En geheel demonteren .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37072 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Probleem H300 met te weinig oliedruk
Lijkt op ringetje wat onder de injector zit. Waarschijnlijk tijdens demonteren van injector in het motorblok gevallen en met de olie naar beneden gekomen.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Guido Smout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37073 door Guido Smout
Ik dacht dat die iets groter zijn Maar idd zou kunnen!
Ik ben alvast begonnen met uitbouwen vd motor
Heb het gehele voorfront eraf liggen nu.
Nu de rest nog
Ik probeer de motor zonder de bak naar voren te plaatsen met behulp van een motortakel.
Ik verwijder als het kan de motorsteunen compleet om iets meer ruimte te creëren
Maar valt denk ik niet mee zonder hefbrug.
Maar het hoeft niet op één dag klaar te zijn
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37168 door Guido Smout
Hoi allemaal,
Ik heb bij mijn H300 de motor uitgebouwd en deels gedemonteerd
Zoals te zien op de foto's zijn de drijfstanglagerschalen behoorlijk beschadigd
De kruktappen zijn ook niet geheel ongeschonden gebleven
Ze zijn zoals te zien licht beschadigd
Nu vraag ik me af of de krukas in deze toestand geslepen dient te worden?
Of zou het met alleen nieuwe lagerschaaltjes al voldoen?
Ik weet überhaupt niet eens of deze wel geslepen kan worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37169 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Probleem H300 met te weinig oliedruk
Hyundai heeft een paar maten lagers. Afhankelijk van de boring in het blok en de dikte van de tappen.
Heb jij dus al de dunste tap op de krukas zitten is deze niet te slijpen, omdat Hyundai geen dikkere lagerschalen heeft.

Je zal dus bij het revisiebedrijf moeten informeren hoever ze kunnen slijpen en/of zij wel overmaats lagers hebben.
Maar ik zou eerst ook de nokkenas beoordelen en de kop. Want als deze ook slijtage hebben wordt het al een ander verhaal.
Dan agv smeringsprobleem (lagers lopen niet vanzelf zo stuk) ook de cilinderwanden en zuigers bekijken.
Ook de oliepomp inspecteren op slijtage.
Anders maak je nu een hoop kosten terwijl je straks nog meer tegenkomt.
Eerst volledige diagnose en kijken wat mogelijkheden zijn.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Georges666, Guido Smout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 maanden geleden #37170 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Probleem H300 met te weinig oliedruk
Foto's bekeken op telefoon. Ik zeg vanaf hier: einde krukas

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Guido Smout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.