- Berichten: 1
- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
aandachtpunten H300 voor aanschaf
- Vin Gerits
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #38751
door Vin Gerits
aandachtpunten H300 voor aanschaf werd gestart door Vin Gerits
Hallo allemaal,
Zojuist ingeschreven bij dit forum omdat ik op het punt sta voor een H300 te gaan kijken.
Nou heeft natuurlijk ieder merk en type zijn eigen sterke en zwakkere kanten.
Mijn vraag:
Waar let ik op bij een H300CRDi uit 2011? Hij heeft 136pk, een dubbele cabine, 132000 op de teller en is handgeschakeld.
Wat zijn de zwakkere kanten van een H300?
Ik hoor graag van jullie!
Bij voorbaat dank.
Zojuist ingeschreven bij dit forum omdat ik op het punt sta voor een H300 te gaan kijken.
Nou heeft natuurlijk ieder merk en type zijn eigen sterke en zwakkere kanten.
Mijn vraag:
Waar let ik op bij een H300CRDi uit 2011? Hij heeft 136pk, een dubbele cabine, 132000 op de teller en is handgeschakeld.
Wat zijn de zwakkere kanten van een H300?
Ik hoor graag van jullie!
Bij voorbaat dank.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kamh
-
- Junior Member
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 29
- Ontvangen bedankjes 8
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #38855
door Kamh
Beantwoord door Kamh in topic aandachtpunten H300 voor aanschaf
Hoi, Ben met mijn 2e H300 bezig. Zijn fijne ruime auto's met veel luxe, rijden vrij zuinig maar hebben wel nukken. Olie is het grootste probleem . Wissel vaker olie dan in de handleiding staat!!!
Mijn eerste had ruim 350k op de teller en was er dik tevreden mee, tot er een auto erg kort voordoor reed en ik hem vol raakte op de achteras, bij mijn rechtsvoor flinke schade. Kreeg een WOK erop ( herkeuring bij speciaal RDW station) schade was groter dan waarde dus total-loss. Andere gezocht, deze had 135K op de klok. mooie auto en reed prima, luxe lederen bekleding, kenwood navigatie, 1000W stereo install. kortom luxe die ik niet nodig had maar erin zat. Hij moest net als de andere een zware aanhanger trekken die ruim 2250 kg weegt, vandaar de H300 dus.
In augustus gekocht en in januari met heel veel rook naar de kant en motor uit. Zoveel rook dat zelfs de lijnbus stopte en met brandblusser aankwam zetten. Nee ggen brand maar heeeeeel veel rook. dus ANWB gebeld. Olie onder de rechtervoorkant die flink stroomde. Afgesleept naar garage dus. Twee dagen later diagnose, motor stuk en vastgelopen. Met spoed een MB-sprinter gekocht die ik tegen kwam want het bedrijf blijft doorgaan. De H300 afgesleept naar huis, om later te kijken wat te gaan doen. Na weken in de tuin even tijd gevonden, de computer maar eerst een uitlezen. Per ongeluk draaide ik de sleutel net iets te ver en......... HUUH de motor slaat rond !!!!! hij zat dun NIET vast. Nu onder de kap gedoken. Hij lekte olie uit een koeler achter de bumper. Bumper eraf dus en zoeken. daar bleek de intercooler te zitten en die lekte olie als een vergiet. Nu hoort erin de intercooler GEEN olie, Op advies van MAS ( Hein op dit forum) verder gaan zoeken. Dus turbo gevonden en opengemaakt, olie droop eruit. Turbo eruit met veel moeite maar toch gelukt. Uitlaat zijde turbo zat vol olie net als de ingang. As van turbo zal er los in lagers en kon in en uit getrokken worden. Nu draait een turbo heel hoge toeren dus dat kan niet. Turbo maar uitelkaar gehaald en...... uitgaande waaier was niet in verbinding met ingaande waaier, conclusie as gebroken, hierdoor kon de oliesmering voor het lager naar de intercooler komen met als gevolg een stuk turbowaaier die een gat sloeg in de intercooler dus heel veel olie die op de het uitlaat kwam. Het vrijdag net de nieuwe turbopatroon binnengekregen uit China, schitterend ding voor minder dan 60€ ( ex porto en Import) turbo gisteren in elkaar gezet en hij draait zeer licht en de as zit onbeweeglijk. Het is een VGT turbo dus regelbaar vandaar die "concervendoos" boven op. Intercooler kwam later die dag vanuit NL, 130€ NIEUW, goedkoper dan van de sloop of uit China. Nog even wat slangen klemmen halen en dan alles weer inelkaar zetten. Olie halen en JA zelfs koelvloeistof want de turbo is gekoelt. Voordat ik de olie vul even in de carterpan kijnen naar de oliezeef die daar zit, zit hier nog ijzerresten in of zit die dicht ?? Daarna alles nakijken en starten.... op hoop van zegen. Maar met de adviezen van MAS kwam ik al heel ver en ook dingen waar ik nooit aan dacht. Nogmaals bedankt Hein !! Een beknopt verslag zie je tussen de onderwerpen in dit forum.
Als de bus weer goed werkt en rijd gaat hij voor de APK en verkoop ik hem. Hij is door aanschaf van de sprinter niet meer nodig. Overigens de sprinter ging na 700km ook stuk. Dubbelmassa vliegwiel defect dus hele koppeling moeten laten vervangen, was ruim 1300€ mar hij loopt en rijd nu weer geweldig.
Ik zit in soesterberg, als je wil kijken hoe ver ik ben, ben je welkom. Kan door gezondheid alleen niet elke dag aan de bak, vandaar duurt het zolang
Vr.grtz
Kees
Mijn eerste had ruim 350k op de teller en was er dik tevreden mee, tot er een auto erg kort voordoor reed en ik hem vol raakte op de achteras, bij mijn rechtsvoor flinke schade. Kreeg een WOK erop ( herkeuring bij speciaal RDW station) schade was groter dan waarde dus total-loss. Andere gezocht, deze had 135K op de klok. mooie auto en reed prima, luxe lederen bekleding, kenwood navigatie, 1000W stereo install. kortom luxe die ik niet nodig had maar erin zat. Hij moest net als de andere een zware aanhanger trekken die ruim 2250 kg weegt, vandaar de H300 dus.
In augustus gekocht en in januari met heel veel rook naar de kant en motor uit. Zoveel rook dat zelfs de lijnbus stopte en met brandblusser aankwam zetten. Nee ggen brand maar heeeeeel veel rook. dus ANWB gebeld. Olie onder de rechtervoorkant die flink stroomde. Afgesleept naar garage dus. Twee dagen later diagnose, motor stuk en vastgelopen. Met spoed een MB-sprinter gekocht die ik tegen kwam want het bedrijf blijft doorgaan. De H300 afgesleept naar huis, om later te kijken wat te gaan doen. Na weken in de tuin even tijd gevonden, de computer maar eerst een uitlezen. Per ongeluk draaide ik de sleutel net iets te ver en......... HUUH de motor slaat rond !!!!! hij zat dun NIET vast. Nu onder de kap gedoken. Hij lekte olie uit een koeler achter de bumper. Bumper eraf dus en zoeken. daar bleek de intercooler te zitten en die lekte olie als een vergiet. Nu hoort erin de intercooler GEEN olie, Op advies van MAS ( Hein op dit forum) verder gaan zoeken. Dus turbo gevonden en opengemaakt, olie droop eruit. Turbo eruit met veel moeite maar toch gelukt. Uitlaat zijde turbo zat vol olie net als de ingang. As van turbo zal er los in lagers en kon in en uit getrokken worden. Nu draait een turbo heel hoge toeren dus dat kan niet. Turbo maar uitelkaar gehaald en...... uitgaande waaier was niet in verbinding met ingaande waaier, conclusie as gebroken, hierdoor kon de oliesmering voor het lager naar de intercooler komen met als gevolg een stuk turbowaaier die een gat sloeg in de intercooler dus heel veel olie die op de het uitlaat kwam. Het vrijdag net de nieuwe turbopatroon binnengekregen uit China, schitterend ding voor minder dan 60€ ( ex porto en Import) turbo gisteren in elkaar gezet en hij draait zeer licht en de as zit onbeweeglijk. Het is een VGT turbo dus regelbaar vandaar die "concervendoos" boven op. Intercooler kwam later die dag vanuit NL, 130€ NIEUW, goedkoper dan van de sloop of uit China. Nog even wat slangen klemmen halen en dan alles weer inelkaar zetten. Olie halen en JA zelfs koelvloeistof want de turbo is gekoelt. Voordat ik de olie vul even in de carterpan kijnen naar de oliezeef die daar zit, zit hier nog ijzerresten in of zit die dicht ?? Daarna alles nakijken en starten.... op hoop van zegen. Maar met de adviezen van MAS kwam ik al heel ver en ook dingen waar ik nooit aan dacht. Nogmaals bedankt Hein !! Een beknopt verslag zie je tussen de onderwerpen in dit forum.
Als de bus weer goed werkt en rijd gaat hij voor de APK en verkoop ik hem. Hij is door aanschaf van de sprinter niet meer nodig. Overigens de sprinter ging na 700km ook stuk. Dubbelmassa vliegwiel defect dus hele koppeling moeten laten vervangen, was ruim 1300€ mar hij loopt en rijd nu weer geweldig.
Ik zit in soesterberg, als je wil kijken hoe ver ik ben, ben je welkom. Kan door gezondheid alleen niet elke dag aan de bak, vandaar duurt het zolang

Vr.grtz
Kees
Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door Kamh.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.