- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=c...rdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
H300 bouwt druk op in de motor
- rupsen
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
8 maanden 3 weken geleden - 8 maanden 3 weken geleden #54778
door rupsen
H300 bouwt druk op in de motor werd gestart door rupsen
Goedemorgen allen,
Vorig jaar heb ik een H300 gekocht uit 2008, 2.5L 170pk. Omdat er een kleine olielekkage was heb ik hem een maand of twee na aanschaf naar een (vak)garage gebracht om er naar te laten kijken.
Een lekke kleppendeksel was het probleem. Deze is vervangen en ik kon hem weer ophalen.
Toen ik weg reed merkte ik al dat hij niet helemaal lekker liep, het leek erop dat er een cilinder mistte. Direct omgekeerd natuurlijk en de bus weer neer gezet.
Een week later wordt ik gebeld dat het motorblok kapot is, hij bouwt teveel druk op (de peilstok wordt eruit geblazen) en hij is niet meer (waard) om dat te repareren.
Ik heb uiteraard daarna met de verkoper gebeld, ook een garage en die zeggen uiteraard dat de andere garage waarschijnlijk iets verkeerd heeft gedaan. Hij had het heel specifiek over de brandplaatjes van de injectoren, of de carterventilatie.
Is er iemand hier die deze problemen herkend? En of dit probleem aan de brandplaatjes zou kunnen liggen.
Vorig jaar heb ik een H300 gekocht uit 2008, 2.5L 170pk. Omdat er een kleine olielekkage was heb ik hem een maand of twee na aanschaf naar een (vak)garage gebracht om er naar te laten kijken.
Een lekke kleppendeksel was het probleem. Deze is vervangen en ik kon hem weer ophalen.
Toen ik weg reed merkte ik al dat hij niet helemaal lekker liep, het leek erop dat er een cilinder mistte. Direct omgekeerd natuurlijk en de bus weer neer gezet.
Een week later wordt ik gebeld dat het motorblok kapot is, hij bouwt teveel druk op (de peilstok wordt eruit geblazen) en hij is niet meer (waard) om dat te repareren.
Ik heb uiteraard daarna met de verkoper gebeld, ook een garage en die zeggen uiteraard dat de andere garage waarschijnlijk iets verkeerd heeft gedaan. Hij had het heel specifiek over de brandplaatjes van de injectoren, of de carterventilatie.
Is er iemand hier die deze problemen herkend? En of dit probleem aan de brandplaatjes zou kunnen liggen.
Laatst bewerkt 8 maanden 3 weken geleden door rupsen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- peebee
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 3 weken geleden #54779
door peebee
Beantwoord door peebee in topic H300 bouwt druk op in de motor
Ik ben eigenaar van een H1 , ik meen dat in NL dit een H300 heet. Is het een 2.5liter turbo met 170pk?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rupsen
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 3 weken geleden #54780
door rupsen
Beantwoord door rupsen in topic H300 bouwt druk op in de motor
Dat klopt, ik heb de info aan de post toegevoegd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- peebee
- New Member
Minder
Lees meer
- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
8 maanden 3 weken geleden #54784
door peebee
Beantwoord door peebee in topic H300 bouwt druk op in de motor
Wel ik heb er ook zo eentje van 2008. Heb daar al hopen herstellingen aan laten uitvoeren en heb nu 200K km ongeveer. Een van de eerste ingrepen was het wijzigen van de dichtingen ( naar ik denk zijn dat metalen ringen (rondellen) die blijkbaar hun werk niet aankunnen) Ze laten hoge druk lucht ontsnappen. Die ontsnappende lucht neemt fragmenten van deze dichtingsringen mee op hun pad doorheen de motor . Ze worden opgepakt door de olie die ze in het carter weer afzet. Daar zuigt de oliepomp ze weer op en zo verstoppen ze de zeef. Dit zou kunnen leiden naar gebrek aan smeerolie in de motor wat dus voor serieuze brokken kan aanleiding geven. Indien het met de zeef wel goed afloopt en de merkgarage het oliecarter verwijderd en de zeef vervangt/reinigt , is er niet zoveel meteen aan de hand. Dient gezegd dat het uithalen van de injectoren een flink werkje is en dat het niet altijd van een leien dakje gaat om die eruit te krijgen. Dit geeft soms wel eens het effect dat niet alle injectoren voorzien geraken van de juiste afdichtingsringen. Garagetechniekers zijn ook maar mensen dus niets menselijks is hun vreemd. Die slechte afdichtingen kunnen ook buiten "olieloze smering" andere zaken veroorzaken zoals daar zijn lekkages van olie langs alle kanten. U spreekt van een lek aan het klepdeksel, waarom niet door de ontsnappende druk die in de motor. De ontsnappende druk zorgt voor flinke hoeveelheid "carterdruk" . Die zoekt zich een weg en dat wordt de zwakste plek die eerst begeeft. Soms is dat een keerring van de turbo wat olie in de interkoeler veroorzaakt. Soms ergens anders. Als de ontsnapping van de injectorendruk de oorzaak is van de lekkages is het nog te overzien qua kost meen ik, hoewel mocht het nodig zijn de injectoren te vervangen kruipt het wel in de papieren. Andere mogelijkheid is dat de zuigerveren teveel speling hebben en de compressiedrukken niet aankunnen, hierdoor ontstaat er ook carterdruk , maar dit betekend zware kosten. Motor uitbouwen , gans uiteen, meer dan waarschijnlijk nieuwe zuigers in te herboren cilinders.....niks fraai voor een auto die 200.000km heeft en uit 2008 komt.
Niet veel hoop .
Niet veel hoop .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.