Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 25 apr 2017 14:29 #28376

• victor-v
  • victor-v's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • tucson
  • Ontvangen bedankjes 8
heeft er al iemand ervaring in het chip tunen van zijn Tucson 1.6T-GDI 177pk ??
heb contact gehad met Ziptuning is in België en Nederland en je kan kiezen voor 25% - 50%- 75% of 100%, de 100% geeft 222pk en 353 nm koppel maar ik ga voor een 75% dat is 210pk en 330 nm koppel, men update ook de automaat zodat hij sneller en beter reageert,
iemand ervaring hiermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 25 apr 2017 16:42 #28377

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 153
Waarom wil je dit?
In principe heb je aan meer PK's niet heel veel. Ja, je topsnelheid ligt hoger maar je kunt je afvragen of een Tucson nou een auto is om topsnelheden mee te gaan rijden. Dat extra koppel is natuurlijk wel heel fijn. Maar ik zou dat wel graag met een vermogensuitdraai bewezen willen zien.
Hoe zit het trouwens met de garantie?
Kona electric 2019
Mercedes C 220 CDI Estate Automaat 2014

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 25 apr 2017 17:48 #28378

• victor-v
  • victor-v's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • tucson
  • Ontvangen bedankjes 8
het gaat me niet om de topsnelheid, maar zou graag hebben dat de auto wat beter en directer reageert als ik op het gaspedaal druk, het gebeurt als men op de autostrade wil invoegen om voorbij te gaan of een druk kruispunt oversteken, dat de auto gewoon te traag reageert en je weet niet of hij het zal doen of niet en op het moment dat hij te traag reageert komen de andere auto's snel dichterbij, daarom is het ook goed dat men de DCT ook update ( wat in America al meerdere keren is gebeurt) om een snellere reactie te hebben, ik doe het ergens ook voor onze veiligheid. je kan het een s bekijken op ziptuning.nl

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 25 apr 2017 22:47 #28381

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 893
DCT en automaat zijn eigenlijk 2 verschillende dingen.
DCT is een "handbak" waarbij je 2 koppelingsplaten en drukgroepen hebt en de 'volgende' versnelling al klaar staat, maar alleen alleen nog geactiveerd moet worden door de koppeling.
Automaat heeft een koppelomvormer en een hydraulisch brein en planetaire tandwielstelsels....

Omdat je dus rustig rijdt en bv in zijn 5 zit, zet de DCT de 6 al klaar. Echter trap je ineens het gas vol in en moet de DCT dus ineens van 6 naar 4 schakelen en daarna de koppeling van 5 vrijgeven en de andere bekrachtigen. Deze tijd kan je bijna niet versnellen, omdat het mechanisme de trage faktor is.
Maar als een tuner zegt dat hij dat wel kan, dan zal ik niet zeggen: "Bullshit"... de reactietijd zal misschien een paar duizendste sneller worden, maar de mechanische tijd kan niet sneller. (die is al op maximaal). Omdat je koppel een stuk hoger wordt zal de auto beter oppakken en hierdoor het gevoel geven dat hij sneller schakelt. Met meer koppel worden de koppelingsplaten ook zwaarder belast. Normaal heeft een koppelingsplaat een 'oververmogen' van bv 25%. Dus als een motor 200Nm heeft, dan kan de koppeling 250Nm aan. Ga jij dus boven deze marge zitten, dan kunnen de koppelingsplaten bij stevig rijden of maximaal vermogen de geest geven.

Bij een automaatbak zal bij chiptuning dus de koppelomvormer of de koppelingen het begeven. Omdat hier de druk op de koppelingen door druk wordt bepaald, kan je via tuning de druk verhogen om zo het slippen van de koppelingen (dus de koppeling die planetair tandwielstelsel vasthoudt en zo een versnelling selecteert) te voorkomen.

Mocht de dealer of importeur merken dat de auto getuned is, en er komt schade aan de bak of DCT (koppelingsplaten) dan heb je grote kans dat je geen garantie krijgt. Deze zal de tuner vaak overnemen, maar laat dat wel zwart op wit zetten.
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 25 apr 2017 22:51 #28382

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Oja, een DCT kan niet zoals bij een normale handbak van 5 naar 2 schakelen.

Dus rij ik in de stad 40 in zijn 5, en wil ik ineens vol gas weg, dan schakel ik van 5 naar 2.
Een DCT moet altijd door ALLE versnellingen heen.... dus van 5 naar 4 naar 3 naar 2 en dan gas erop....
DIT KOST GEWOON TIJD..... een DCT is snel, maar soms in dit soort gevallen is een handbak of een echte automaat sneller.

Dit proces kan een tuner ook niet veranderen... anders had de fabrikant dit zelf ook wel gedaan.

Laast bewerkt: door MAS.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 26 apr 2017 09:42 #28383

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
Ik lees tussen de regels van MAS een beetje scepsis. Ik heb dat gevoel ook. Want is het werkelijk mogelijk om ALLEEN met een chip een 1.6je 222pk en 353Nm mee te geven? En dan moet alles nog heel blijven ook? Het lijkt mij te mooi voor woorden. Waarom heeft de fabrikant dit chipje af-fabriek dan niet geplaatst?
Ik zou, àls ik er al voor zou kiezen zeker een vermogensuitdraai willen als bewijs.
Kona electric 2019

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 26 apr 2017 18:16 #28392

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz

Ik lees tussen de regels van MAS een beetje scepsis. Ik heb dat gevoel ook. Want is het werkelijk mogelijk om ALLEEN met een chip een 1.6je 222pk en 353Nm mee te geven? En dan moet alles nog heel blijven ook? Het lijkt mij te mooi voor woorden. Waarom heeft de fabrikant dit chipje af-fabriek dan niet geplaatst?
Ik zou, àls ik er al voor zou kiezen zeker een vermogensuitdraai willen als bewijs.

Met turbo-motoren zijn makkelijk vermogenswinsten te pakken. De snelle i30 die uit gaat komen met turbomotor heeft ook een leuk vermogen.
Met een normaal ademende motor is het stukken moeilijker om flinke winsten te behalen. Plus het feit dat Hyundai vrij laag met de maximale vermogens zit, om juist het brandstofverbruik laag te kunnen houden ivm emissie-eisen. Zouden auto's echt goed gekeurd worden en gecontroleerd worden of de originele software nog aanwezig is in de auto, omdat mensen hiervoor ook de financiele voordelen hebben genoten, dan zouden tuners het een stuk moeilijker hebben.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 26 apr 2017 20:29 #28393

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
Dat klopt. Maar de snelle i30 heeft niet alleen een ander chipje lijkt me. Bovendien is dat een 2.0.
Kona electric 2019

Laast bewerkt: door Morgoth.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 26 apr 2017 20:32 #28394

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz

Dat klopt. Maar de snelle i30 heeft niet alleen een ander chipje lijkt me.

Basis is nagenoeg hetzelfde... maar wel met iets betere onderdelen erin

imotion.hyundai.nl/concept-car-hyundai-rn30-onthuld-op-autosalon-van-parijs

Laast bewerkt: door MAS.

chiptuning van de tucson 1.6T-GDI 177 pk 18 aug 2019 19:34 #38814

• Kevinvdb
  • Kevinvdb's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 0

heeft er al iemand ervaring in het chip tunen van zijn Tucson 1.6T-GDI 177pk ??
heb contact gehad met Ziptuning is in België en Nederland en je kan kiezen voor 25% - 50%- 75% of 100%, de 100% geeft 222pk en 353 nm koppel maar ik ga voor een 75% dat is 210pk en 330 nm koppel, men update ook de automaat zodat hij sneller en beter reageert,
iemand ervaring hiermee?

wat heb je uiteindelijk beslist ?
ik zit met dezelfde gedachten maar dan eerder voor het verbruik, alsook herneming indien je wil inhalen.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.227 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.