Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Ioniq Hybrid storing nog niet verholpen 14 juli 2021 21:01 #44833

• Anakin
  • Anakin's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ioniq Hybrid HEV
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Even voorstellen,
mijn naam is Seung , bouwjaar '71, sinds '75 geregistreerd in NL en ben sinds een jaar en 21 dagen eigenaar van een 2e hands Ioniq Hybrid First Edition, aangekocht bij een merkloze garage in Someren. We hebben ook een Prius+ voor het huis staan maar dat is voor een ander forum. Via de Toyota dealer ben ik al sinds 2012 klant bij de groep waar de Hyundai dealer bij hoort (sinds dit voorjaar ook in hetzelfde pand)

Storing
Binnen een maand na de aankoop vorig jaar gaf de auto een storing aan de BSD/LAKS en wilde de auto ook niet meer starten nadat de auto in D of R was gezet. Probleem was dat er ook geen meldingen werden gelogd in de ECU (OBD log bleef leeg). Dus de auto via de aankoopverzekering naar de Hyundai dealer. Deze kon het niet reproduceren, zei dat het vast wel goed zou komen. Die maand heeft de auto nog 2 maal de binnenkant van de werkplaats gezien van de garage die zei dat het wel goed zou komen en na hulp van Hyundai Nederland ïs uiteindelijk "de stekker vervangen" en kon ik weer op pad.

Zelfde storing
Na 10 maanden trad het probleem afgelopen 15 juni weer op toen ik in de ochtend naar mijn werk wilde rijden.Het dashboard leek wel een disco en de auto kon niet kiezen tussen electrisch rijden of de benzine motor gebruiken. Na 3 herstarten en 4 bochten was ik weer thuis. Heel blij dat dit niet op een snelweg is gebeurt of op de flyover bij Eindhoven.
De auto is door de ANWB naar dezelfde garage gebracht maar dat team kon door ziekte geen voortgang boeken en is de auto na mijn voorstel aan HNL en de dealergroep na twee weken naar een andere Hyundai dealer gebracht in Den Bosch. Aldaar is gebleken dat de storing niet makkelijk te reproduceren is, ze meer tijd nodig hebben voor onderzoek en er dus (logischerwijze) nog steeds geen uitspraak is of dit garantie werk is of niet.

Dit is de 3e week dat ik in een demo auto rij (rij dus dankbaar in een stotterende Kona Hybrid, zag het draadje), maar dat is geen houdbare oplossing zolang de garage samen met HNL het probleem niet kunnen verhelpen.

Communicatie
ik moet actief de status opvragen bij het service team en moet regelmatig de "standaard antwoorden" ontkrachten door duidelijk de feiten weer te herhalen.
De communicatie verloopt goed per mail met de vestigingsdirecteur, maar er is toch een discrepantie tussen de mooie verhalen op de websites en deze werkelijkheid van niet ontzorgen.
Ik ben me nu aan het inlezen in mijn rechten en plichten ten aanzien van productgarantie van HNL en het ontbinden van het koopcontract.

Vraag (eindelijk)
Zijn er leden die een soortgelijke ervaring hebben met een moeilijk op te lossen probleem, hoe ben je daar mee om gegaan en hoe is het uiteindelijk opgelost?
Graag hoor ik van jullie de tips/regels/rechten/plichten die mij kunnen helpen hoe ik hier met de dealer uit kan komen.

Ioniq Hybrid First Edition 2016 en
Toyota Prius+ 2013

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ioniq Hybrid storing nog niet verholpen 15 juli 2021 15:40 #44839

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 725
Welkom Anakin op de HCH club site en bedankt voor jouw voorstel bericht ;) .

Wat betreft jouw wagen zou ik me even laten voorlichten bij de Bovag die zullen ongetwijfeld een juridisch onderlegd persoon hebben die jouw je rechten en plichten kan vertellen.
Ik denk zelf dat het wel bekend moet zijn hoeveel garantie er op de wagen zit vanuit Hyundai ook m.b.t. het elektrische gedeelte de wagen is niet nieuw. Elektrische problemen en reproduceren zijn mee van de moeilijkste storingen.

Wens je heel veel succes.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai Tuscon V6 2.7 '05(huidig); VW Up 1.0 '15; Zelfbouw buizen versterker Class A(zie foto), Sony ES apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Anakin

Ioniq Hybrid electrische storing 19 juli 2021 17:13 #44856

• Anakin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ioniq Hybrid HEV
  • Ontvangen bedankjes 0
Update:
Bovag gesproken: "neemt u maar contact op met Hyundai".

De monteurs van de twee garages hebben het euvel in de afgelopen weken niet kunnen reproduceren. Ik snap dat het een lastig issue is. Ze hebben de stekkers los en vast gedaan en met 30 km rondrijden komen ze vandaag tot de conclusie dat een slecht contact de oorzaak is geweest.
Zij zeggen: kom je morgen de auto ophalen ? Ik hou vast aan het contact met de vestigingsmanager.
de fabrieksgarantie verloopt over 2 maanden....
To be continued.

Toyota Prius+ 2013

Ioniq Hybrid electrische storing 20 juli 2021 10:28 #44860

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 899
Wat een gedoe.........
Balen. Ik mag toch aannemen dat als je de auto ophaalt en de storing over 2 maand en een dag weer voorkomt dat dit nog steeds onder de garantie valt aangezien het er op lijkt dat er nu geen definitieve oplossing geboden kan worden.
Nice and smooth.

Ioniq Hybrid electrische storing 21 juli 2021 12:21 #44872

• Anakin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ioniq Hybrid HEV
  • Ontvangen bedankjes 0
Er schijnt redelijk veel verschil te zitten in de "interpretatie" van de kleine letters van de algemene voorwaarden van autofabrikanten. Ik mag nu ervaren hoe het nu gaat in deze casus.

Update:
De vestigingsmanager heeft contact opgenomen, we hebben gesproken over het rapport van de monteur en hij zou contact opnemen met HNL.
Als..., dan hoop ik dat de vervanging van de stekker gecombineerd kan worden met een beurt....deze week (oh ja , er is ook zoiets als een geplande vakantie).

Tobe...

Toyota Prius+ 2013

Ioniq Hybrid electrische storing 22 juli 2021 09:31 #44877

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 725
Zoals al is aangegeven maak afspraken met de dealer voor na de garantie periode. Eigen ervaring met dealer liep uit op een gevalletje rechtsbijstand en 50/50 omdat het net na de garantie was.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai Tuscon V6 2.7 '05(huidig); VW Up 1.0 '15; Zelfbouw buizen versterker Class A(zie foto), Sony ES apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Ioniq Hybrid electrische storing 22 juli 2021 14:24 #44880

• Anakin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ioniq Hybrid HEV
  • Ontvangen bedankjes 0
Final chapter:
Hyundai Nederland heeft aangegeven bij de vestigingsmanager dat de kosten van vervangen van niet goed functionerende stekker en/of kabelboom niet opwegen tegen "de problemen die bij het vervangen er bij komen". Eventuele letselschade als het issue zich weer voordoet, is als risico niet genoemd.

Morgen krijgt de auto zijn reguliere " verplichte" beurt, zaterdag ruil ik de demo auto om voor mijn auto en vertrek ik zondag naar mijn vakantie bestemming.
Nog iemand interesse in een storingsvrije auto?
Fin.

Toyota Prius+ 2013

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.