Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

ioniq 5 winterbanden 26 sept 2022 11:28 #49442

• de clown
  • de clown's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • ioniq5
  • Ontvangen bedankjes 4
Beste mensen...... in het voorjaar eindelijk de knoop doorgehakt, en een IONIQ 5, connect besteld. Het zou een MY23 worden. Nu heb ik vrijdag een telefoontje gehad van de dealer dat deze op de boot staat, en begin okt waarschijnlijk aankomt in Rotterdam..........ik helemaal blij. Maar, ik wil nu graag een complete winterbandenset hebben, en ben op zoek gegaan naar leuke velgen. In de (online gedownloade) handleiding lees ik: velgmaat 7,5j x 19 met 235/55-19 banden. Bij alle velgenboeren geven aan als ik vraag naar IONIQ5 velgen een lijst met velgen, hun maat is 8,5j x 19 ....de maat 7,5j x 19 komt nergens voor, en diverse ET waarde, van 40 - 50. Nu lees ik dat 235 banden de max is voor 7,5j, en aanbevolen wordt met 8,5j velgen voor 235 banden, dus zit wel goed. Maar ik kan nergens in de handleiding van de IONIQ 5 de steekwaarde, centreergat en ET waarde vinden. Weet iemand dat?

Tweede vraag...ik heb hem besteld zonder warmtepomp (ik woon in het midden van het land, en hierdoor zijn alle plaatsen binnen 170 km, dus heen en weer 340...dit is in de range van het batterij pakket. En wintersport ga ik niet) Maar gewoon uit nieuwsgierigheid....is dit ook achteraf in te bouwen? Is de warmtepomp los te koop, en dan inbouwen, plug en play?
IONIQ 5 - MY23

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door de clown.

ioniq 5 winterbanden 26 sept 2022 13:31 #49445

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Volvo V60 T6 3.0 - Tucson V6 2.7
  • Ontvangen bedankjes 838
Vraag de dealer eens waar de wagen op geleverd wordt. 8.5J betekend dat de velg iets breder is maar een ET van 40-50 trekt mijn aandacht. Deze mag normaliter niet meer dan 5% afwijken. Nu onzeker is of het 7.5 of 8.5J is wordt de ET waarde toch wel belangrijk.
Nogmaals de dealer raadplegen en anders afwachten wat er op ligt als je deze krijgt en dan gaan zoeken.
Tip: maatjes smaller vb als winterband is normaliter geen probleem. Zelf heb ik op mijn Zweed 235 voor de zomer en 225 voor de winter met een verschil van 4mm in breedte m.a.w. te verwaarlozen en de 225 is een stuk goedkoper als ik deze zou moeten kopen nieuw.

Spannende tijd tot deze geleverd wordt en we zien met belangstelling de foto's tegemoet. ;)
Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 334PK-520Nm

ioniq 5 winterbanden 26 sept 2022 14:42 #49447

• de clown
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • ioniq5
  • Ontvangen bedankjes 4
nou, volgens de dealer wordt hij geleverd op 7,5j x 19 velgen met Michelin zomerbanden 235/55R19 105-W
de breedte maat van de velg is dus 7,5 ". Ze konden mij niet vertellen wat de steekmaat is, naafgat en (vind ik heel belangrijk) de ET waarde.
zodra hij binnenkomt, halen ze een wiel eraf, en kunnen ze deze waarde aflezen aan de binnenkant van de velg.

Ik wilde de winterset al in huis hebben, maar ik wacht even met aanschaffen, totdat ik de auto heb.

NB: komt er een speciaal IONIQ 5 subforum?
IONIQ 5 - MY23

ioniq 5 winterbanden 26 sept 2022 16:27 #49449

• Belgie
  • Belgie's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Ontvangen bedankjes 6
beste , het is beter te wachten tot u de wagen in bezit hebt , dan kan je ook zien op je gelijkvormingsattest onder rubriek 52 of aigle rubriek

ioniq 5 winterbanden 26 sept 2022 17:02 #49450

• Alias
  • Alias's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Grandeur
  • Ontvangen bedankjes 26
Bij een groot aantal Hyundai modellen door de jaren heen worden de navolgende maten gehanteerd. Steekmaat 5x114,3 en een naaf van 67,1. Het zou me verbazen als dat bij de Ioniq 5 zou zijn gewijzigd. De dealer zou dat moeten weten en zo niet, dan kunnen zij dat navragen bij de technische afdeling van de importeur. U kunt er zelf ook een email aan wagen en de importeur om de gegevens vragen onder vermelding dat uw dealer niet op de hoogte is.
Ter informatie: de Tucson NX4 heeft dezelfde velg- en bandenmaat met een ET waarde van 51
17-12-2021 Tucson HEV 230 pk Premium, Silky Bronze Two Tone Dark Knight, besteld. Verwachte levering (augustus 2022), oktober 2022
De volgende gebruiker (s) zei dank u: de clown

Laast bewerkt: door Alias.

ioniq 5 winterbanden 27 sept 2022 13:27 #49453

• Tucson V60
  • Moderator
  • Moderator

nou, volgens de dealer wordt hij geleverd op 7,5j x 19 velgen met Michelin zomerbanden 235/55R19 105-W
de breedte maat van de velg is dus 7,5 ". Ze konden mij niet vertellen wat de steekmaat is, naafgat en (vind ik heel belangrijk) de ET waarde.
zodra hij binnenkomt, halen ze een wiel eraf, en kunnen ze deze waarde aflezen aan de binnenkant van de velg.

Ik wilde de winterset al in huis hebben, maar ik wacht even met aanschaffen, totdat ik de auto heb.

NB: komt er een speciaal IONIQ 5 subforum?

Prik me er niet op vast maar steekmaat zou wel eens 5x114,3 en naaf 67.1mm kunnen zijn dit is een veel voorkomende maat bij Hyundai. Let er op dat wanneer de velg een grotere naaf maat heeft je reduceer ringen gebruikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: de clown

Laast bewerkt: door Tucson V60. Reden: naaf maat fout gegeven nu goed

ioniq 5 winterbanden 27 sept 2022 14:05 #49454

• de clown
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • ioniq5
  • Ontvangen bedankjes 4
Nou........nogmaals, het lijkt me beter om te wachten totdat ik de auto heb, een monteur gaat de band eraf halen en gaat voor mijn deze waarde achterhalen. Op dit moment te veel onzekerheden om te gaan bestellen. Dan maar een weekje met zomerbanden de laatste week van okt, of de eerste week van nov. De spullen zijn eigenlijk snel genoeg besteld. Ter info...de BROCK B39 mat antraciet lijken me prachtig staan.... de KESKIN KT17 silver ook, maar die zijn er niet in 7,5jx19, alleen 8,5jx19. Nog maar even geduld hebben dus.
IONIQ 5 - MY23

ioniq 5 winterbanden 28 sept 2022 12:34 #49464

• Tucson V60
  • Moderator
  • Moderator
Idd zou ik ook doen, en goed kijken op de 2e hands markt kan heel veel geld schelen ;) .

ioniq 5 winterbanden 30 sept 2022 15:16 #49486

• de clown
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • ioniq5
  • Ontvangen bedankjes 4
Ongelofelijk....een maand terug werd ik gebeld met de mededeling dat de levering ergens in jan 2023 zal plaatsvinden.
En 2 weken geleden met de mededeling dat hij op de boot staat ???? oke.
En gisteren werd ik gebeld met het verhaal dat hij aangekomen is, en van de truck af gereden wordt bij de dealer. De uitnodiging om even te komen kijken aangenomen.
En een afspraak gemaakt voor woensdag as om de I5 op te komen halen. Dus opeens gaat het reuze snel.

Ik ben helemaal blij.......dus de zoektocht naar wintersetjes gaat na woensdag verder.
IONIQ 5 - MY23

ioniq 5 winterbanden 04 okt 2022 11:19 #49526

• de clown
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • ioniq5
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik had gisteren gebeld naar de dealer, of ze een wiel van mijn auto wilde afhalen, en de ET- en steekwaarde zouden doorgeven. Vanmorgen hierop antwoord: ET 49,5, steekwaarde is 5 x 114,3 met naafgat 67,1. Hyundai had ook nog winterbanden set liggen, met ook leuke velgen, van vorige winter. Hij zou eens navragen wat die kosten (nu € 2100, misschien met korting omdat dit oude voorraad is). Binnenkort, meestal rond 15 okt komt er een nieuwe wintercollectie, volgens hem. Maar wel heel raar, er zitten Michelin Primacy 4 onder......bij mijn weten is dit een zomerband? Waarom wordt dit verkocht als een winterset? Of heb ik het helemaal mis?

EDIT: een miscommunicatie. Gisteren de auto opgehaald ..(wooow, wat een rijplezier) maar de verkoper dacht dat ik de huidige band bedoelde. Ik neig meer en meer naar de winterset, aangeboden door Hyundai. Zitten ook Michelins onder, maar je hebt 2 soorten...goedkope met 71 dB geluid, en duurdere met 68 dB geluid. Daar gaat hij nog achteraan. ik kom overal tussen 1895 en 2265, de set bij Hyundai is 2150. maar dan heb je bij calamiteiten alles op 1 adres,
IONIQ 5 - MY23

Laast bewerkt: door de clown.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.