Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 20 sept 2019 19:41 #39058

• Simmersnie
  • Simmersnie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona EV
  • Ontvangen bedankjes 2
Afgelopen week (18/9/2019) is onze Kona EV afgeleverd... De eerste kilometers bevielen goed!
De software zou volgens de dealer actueel zijn. Bij de eerste kilometers kwamen we toch wel wat zaken tegen in het verkeer die al een behoorlijke tijd gewijzigd zijn, maar nog niet op de kaart. Bijgaand een afbeelding van de versies/updates waarmee onze Kona is afgeleverd (wellicht ook nuttig voor anderen).

Bij andere modellen van Hyundai op dit forum kwam ik qua navigatie ook 11.51 tegen (nieuwer/hoger dus dan de 11.47.52.542.201.2 (D.F2/E.F2) waarmee onze Kona is afgeleverd). Maar wellicht is de versienummering per type auto/type infotainment verschillend?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Simmersnie.

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 21 sept 2019 16:37 #39063

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 581
Gefeliciteerd met de nieuwe Kona en vele fijne kilometers.
Ik zou toch even verhaal gaan halen bij de dealer waarom een nieuw afgeleverde wagen niet automatisch van de laatste software versie is voorzien en mochten ze je willen afschepen met een smoes dan even zw/w vragen wat het verschil is in versie en dan kun je voor jezelf bepalen of er voor jouw belangrijke wijzigingen zijn.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Simmersnie

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 21 sept 2019 18:01 #39068

• Simmersnie
  • Simmersnie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona EV
  • Ontvangen bedankjes 2
Nou ja, ik weet dus niet zeker of ik wel/niet de laatste updates heb....
De kaartversie EU.11.51 waar ik over sprak heb ik uit een bericht van 6 april 2019 op dit forum, maar betreft een IX35.
Bij de Tuscon's is het meest recente nummer 11.47.49 (lager dus dan de mijne), wat ik ben tegengekomen.

De hamvraag is dus mag je de kaartversie tussen de modellen met elkaar vergelijken? Of heeft elke type model, of type infotainment, zijn eigen kaartnummering?

Zou zich een Kona-rijder (liefst EV) zich melden met een kaartnummer hoger dan de mijne, dan hebben we hard bewijs... en kan ik naar de dealer.
Wellicht is het een idee om in een 'sticky'-bericht de laatst gesignaleerde versies op te nemen.... nu moet een ieder het forum doorpluizen.

Laast bewerkt: door Simmersnie.

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 22 sept 2019 08:28 #39077

Aan de aanduiding/omschrijving/nummering (op door jou aangeleverde foto) te zien komt deze niet overeen met die van de Tucson. Gemakshalve ga ik er dan ook vanuit dat het verschillende (software)systemen zijn en dus ook andere versies/updates nodig hebben. Tevens is niet alleen de kaartversie belangrijk om te updaten maar ook de navigatieversie, firmwareversie en softwareversie.

Ik vind het dan ook een goed idee van Simmersnie om dit per type auto (rubriek) in een sticky te vermelden. Mede omdat schijnbaar niet elke dealer automatisch bij bijvoorbeeld een beurt uit zichzelf aanbied om het gehele systeem te updaten. (gehele systeem updaten duurt ca. 45 tot 60 min en tijd kost geld) Bij mij hebben ze bijvoorbeeld in eerste instantie alleen de kaartversie geüpdatet. Door het communiceren op dit forum kwam ik er achter dat de rest van het systeem nog "verouderd" was. Toen ik de dealer hier mee confronteerde hebben ze alsnog het gehele systeem voorzien van de op dat moment meest recente versies.

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 24 sept 2019 09:52 #39095

Updaten duurt minimaal 45 minuten waarbij ik een kleine oplader aansluit om niet de motor te laten draaien
Krijg binnenkort de laatste update stick, meldt me hoe dat is gegaan

Laast bewerkt: door Willie Wortel.

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 24 sept 2019 18:50 #39098

Willie Wortel schreef : Updaten duurt minimaal 45 minuten waarbij ik een kleine oplader aansluit om niet de motor te laten draaien
Krijg binnenkort de laatste update stick, meldt me hoe dat is gegaan

Wil, de nieuwere navigaties hebben een SD kaart waar alles op staat.
Dus de motor hoeft niet meer te draaien zoals voorheen.
Het is nu een kwestie om langs de dealer te rijden kaartje er uit, updaten en rijden weer.

En het lijkt inderdaad op ieder type zijn eigen kaarten en software heeft.
Dit is de info van de i10 en eind mei is de laatste update erop gezet.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door Warmentuuter.

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 24 sept 2019 18:52 #39100

Morgen updaten via USb stick die ik net ontvangen heb
Instructie handleiding zegt nog wel klein uurtje laten pruttelen
:--)) :hlogo:

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 08 juli 2020 10:44 #41442

Willie Wortel schreef : Morgen updaten via USb stick die ik net ontvangen heb
Instructie handleiding zegt nog wel klein uurtje laten pruttelen
:--)) :hlogo:

Hoe is deze te verkrijgen?

Actuele updates en versies... software en navigatie...? 08 juli 2020 12:16 #41447

Kijk even op marktplaats navigatie updates , je Kona en type intoetsen dan zie je welke de laatste nieuwe er zijn
Aanbieders moet je zelf beoordelen welke betrouwbaar eruit zien, het blijft een gokje maar is te doen :evil:

Persoonlijk update ik om de 2 jaar want zoveel maakt het nou ook niet uit :whistle:

succes B)

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.271 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.