Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Omschakelen van SCC naar CC

Omschakelen van SCC naar CC 29 nov 2019 08:31 #39648

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 149
Is er een eenvoudige manier om van SCC (adaptieve cruise control) om te schakelen naar CC (normale cruise control)?
Ik kan het niet vinden in de handleiding maar het moet toch eenvoudig op het stuur gedaan kunnen worden zonder dat je een heel menu door moet?
Een Nederlandse Kona elctric in Duitsland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Omschakelen van SCC naar CC 05 apr 2020 19:40 #40752

• Hakona
  • Hakona's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona fashion hybrid
  • Ontvangen bedankjes 7
Hallo Morgoth,
je vraag is alweer van een poos geleden en wellicht al beantwoord of heb je het zelf ontdekt.
Zo niet, laat me dan even weten, dan zet ik t voor je op schrift met een foto erbij.
Tis vrij eenvoudig.

Auke

Omschakelen van SCC naar CC 05 apr 2020 19:52 #40753

• Hakona
  • Hakona's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona fashion hybrid
  • Ontvangen bedankjes 7
Ik heb het toch maar even in dit topic geplaatst, opdat anderen hun voordeel ermee kunnen doen. Voor verwijzing van de cijfers zie foto.
Als je de cruise functie (1) inschakeld,dan staat deze standaard in SCC.
Druk tijdens het rijden de cruise functie uit (2), dan de auto op snelheid houden met het gaspedaal, anders zak je meteen terug in snelheid.
Druk vervolgens knop 3 enkele seconden in. In het dashboard display verschijnt een popup met de letter CC. Vanaf nu staat de auto in de normale cruise control.

Op dezelfde wijze kun je weer terug naar SCC.

Succes

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1, Edd

Omschakelen van SCC naar CC 07 apr 2020 18:43 #40769

Weet je of er ook een speedlimiter te activeren is ? Zodat je standaard niet boven een ingestelde snelheid uitkomt ? Dat vind ik wel eens makkelijk in situaties waar je SCC niet gebruikt (bv omdat je dan ongemerkt achter langzaam rijdende auto's blijft rijden)

Omschakelen van SCC naar CC 08 apr 2020 13:31 #40780

Bedankt voor de goede tip.
Kwam er trouwens achter dat je niet hoeft te rijden voor deze switch. Gewoon stilstaan met de motor aan is voldoende. ;)
Heb het gelijk omgezet, dat ongewild afremmen indien er een wagen korter invoegd vind ik zeer vervelend.....

Omschakelen van SCC naar CC 08 apr 2020 20:46 #40788

• Hakona
  • Hakona's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona fashion hybrid
  • Ontvangen bedankjes 7
Hallo Sanookh,
je kunt de speedlimit alsvolgt activeren;

vanuit de 'off' stand van de cruisecontrol, tweemaal het knopjje cruisecontrol indrukken voor de speedlimiter.

Tijdens rijden in de cruisecontrol, als je de knop van de cruise control nogmaals indrukt
De volgende gebruiker (s) zei dank u: sanookh

Omschakelen van SCC naar CC 08 apr 2020 20:48 #40789

• Hakona
  • Hakona's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Kona fashion hybrid
  • Ontvangen bedankjes 7
Je hebt gelijk, het is wel elke keer voor vertrekomschakelen,omdat de SCC standaar aan staat (althans bij mij).

Ik ben inmiddels ook gewend aan de SCC en bij het rijden op de Afsluitdijk met veel vertraging en langzaamrijdend en stilstaand verkeer, is de smart cruise control ideaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Morgoth

Omschakelen van SCC naar CC 08 apr 2020 21:02 #40790

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 149
Ik was er inmiddels al achter. Maar evengoed bedankt!
Een Nederlandse Kona elctric in Duitsland

Omschakelen van SCC naar CC 10 apr 2020 19:06 #40806

KonaHybrid-1 schreef : Bedankt voor de goede tip.
Kwam er trouwens achter dat je niet hoeft te rijden voor deze switch. Gewoon stilstaan met de motor aan is voldoende. ;)
Heb het gelijk omgezet, dat ongewild afremmen indien er een wagen korter invoegd vind ik zeer vervelend.....

Met knopje '3' kun je de gewenste afstand instellen, als je die op 1 streepje zet valt dat afremmen best mee. En je kunt ook nog ergens instellen of hij snel/normaal/langzaam moet reageren.
Wat ik wel heb is dat als ik van rijbaan wissel om in te gaan halen dat ie dan (terwijl de linker rijbaan vrij is) af wil gaan remmen. Héél irritant is dat (heb sowieso een hekel aan onnodig remmen op de snelweg en dat is met scc toch wel een beetje een dingetje als je bijvoorbeeld net even wat gas bij hebt gegeven om iemand in te halen)

Hakona schreef : Hallo Sanookh,
je kunt de speedlimit alsvolgt activeren;

vanuit de 'off' stand van de cruisecontrol, tweemaal het knopjje cruisecontrol indrukken voor de speedlimiter.

Tijdens rijden in de cruisecontrol, als je de knop van de cruise control nogmaals indrukt

Thanks, ik zal proberen of dit op de Tucson ook werkt. In de manual kon ik er niks over vinden. Komt er nog iets in het Display te staan (ipv SCC) ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1

Laast bewerkt: door sanookh.

Omschakelen van SCC naar CC 11 apr 2020 23:01 #40818

Edit: In mijn Tucson werkt dat omschakelen naar Speedlimiter helaas niet. Knopje 1 is voor standby activeren SCC. Met set/resume activeer je de SCC en met knopje 2 ga je terug naar standby (net als bv remmen). Als ik 1 weer indruk wordt standby uitgezet. Met ingedrukt houden van knopje 3 (tijdens standby) kan ik omschakelen naar CC. Maar dus nog geen optie gevonden voor de speedlimiter.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.