Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Omschakelen van SCC naar CC 08 juni 2021 20:58 #44500

• Henk60
  • Henk60's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Kona hybrid premium
  • Ontvangen bedankjes 1
Goede avond. Mijn naam is Henk en ik rij inmiddels 9 jaar in een Hyundai. Eerst 5 jaar in een i40 business edition en daarna 4 jaar in een Ioniq hybride premium. Bij beide versies zag de stuur bediening van de cruise controle er hetzelfde uit als hier eerder gemeld in het forum. Bij het proefrijden in de Kona was dat ook nog zo ( en kon trouwens de LDW en LFA gewoon met een drukknop naast het stuur permanent uitgezet worden! Nu niet meer...). Afgelopen weekend mijn nieuwe Kona hybride premium (black night) afgehaald. Op de foto de nieuwe bediening van de cruise controle. Bij het indrukken van de mode knop staat SCC direct op snelheid ingesteld. Alle trucjes om de SCC te veranderen in CC werken niet! Ook het ingedrukt houden van de afstandsmeters werkt niet hiervoor. Heeft iemand hier al ervaring mee en misschien een tip hoe dat wel te regelen. Beetje off topic; kan de LDW en de LFA ook permanent uitgezet worden? Super irritant dat je na starten van de motor je via het knopje op het stuur dit eerst weer uit moet zetten..... Graag tips en trucs!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Omschakelen van SCC naar CC 11 juni 2021 22:00 #44536

• Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Ontvangen bedankjes 449
Henk welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de Kona
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van HCH.
:hlogo: :--))

Omschakelen van SCC naar CC 14 juni 2021 08:41 #44552

• galaxis
  • galaxis's Profielfoto
  • Expert lid
  • Expert lid
  • I20 Black Edition 2018 / Ioniq Hybrid 2017 Premium
  • Ontvangen bedankjes 39

Ik heb het toch maar even in dit topic geplaatst, opdat anderen hun voordeel ermee kunnen doen. Voor verwijzing van de cijfers zie foto.
Als je de cruise functie (1) inschakeld,dan staat deze standaard in SCC.
Druk tijdens het rijden de cruise functie uit (2), dan de auto op snelheid houden met het gaspedaal, anders zak je meteen terug in snelheid.
Druk vervolgens knop 3 enkele seconden in. In het dashboard display verschijnt een popup met de letter CC. Vanaf nu staat de auto in de normale cruise control.

Op dezelfde wijze kun je weer terug naar SCC.

Succes

Helemaal Goud deze tip. Hier was ik naar opzoek. In de handleiding van mijn wagen kon ik het zo 1 2 3 namelijk niet vinden. Hier is een forum toch een mooi medium voor !

Bedankt voor de tip & trick.

Omschakelen van SCC naar CC 17 juni 2021 20:12 #44593

• Henk60
  • Henk60's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Kona hybrid premium
  • Ontvangen bedankjes 1
Galacxis en Hakona, dank voor jullie antwoord. Maar dit gaat over de cruise controle zoals die voorheen op de Kona zat. Mijn foto laat de nieuwe bediening zien! Volgens de dealer is de scc niet meer terug te zetten naar cc ivm. Veranderde wetgeving omtrent veiligheidsopties op een auto…..

• Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.221 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.