Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Probleem instelling LKA 01 dec 2019 12:25 #39665

• Erwin-M
  • Erwin-M's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb een instellingsprobleem met de LKA van mijn Kona's hybrid.
Het piepen van het systeem heb ik niet zo'n moeite mee. Maar met het tegensturen wel. Ik woon in de polder en daar heeft de wegbeheerder, uit veiligheidsoogpunt, wat wegmarkeringen en aanpassingen gedaan. Dit "begrijpt" de Kona niet altijd even goed en gaat een beetje tegenwerken met sturen. Dit geeft mij het gevoel dat ikzelf (en mijn vrouw heeft trouwens precies hetzelfde) de auto niet onder controle heb. Nu wil ik dus deze rijdershulp uitschakelen en dit kan ook volgens de instellingen in het menu. Ik wil de functie van de LKA in de LDW zetten zodat ik alleen de piepjes hoor, maar geen correctie voel.
Nu heb ik het probleem dat als de auto opnieuw gestart wordt de LKA weer in zijn standaard setting komt, dus met stuurcorrectie. Zelf als ik de LKA geheel uitzet (knop op dashboard) dan gaat de LKA na starten auto weer aan. Mijn beide Kona's hebben exact hetzelfde.
Het kan dus wezen dat ik iets fout doet, dat het een bug is in de software of dat de instelling altijd terug gaat naar standaard (wat ik wel vervelend vind). Ervaart iemand dit ook en wie heeft de mogelijke oplossing?

Groeten,
Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Probleem instelling LKA 01 dec 2019 15:09 #39671

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 153
Hoe kun je LKA geheel uitzetten op het dashboard? Ik kan alleen LDW uitzetten.
Kona electric 2019
Mercedes C 220 CDI Estate Automaat 2014

Probleem instelling LKA 01 dec 2019 17:12 #39674

• Erwin-M
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Links naast het stuur. Bovenste rij knoppen. 2e van rechts. Naast de ESC. Knop in/uitschakelen LKA. Maar zoals ik al aangaf, dit gaat dus weer aan als ik auto opnieuw start.

Probleem instelling LKA 02 dec 2019 12:38 #39678

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
Als je in het menu LFA uit zet stuurt de auto niet meer zelf.
Ik heb echter de handleiding door geworsteld. Je hebt LKA (Lane Keeping Assist) LFA (Lane following Assist) en LDW (Lane Departure Warning).
Die laatste is wel duidelijk maar wie kan mij het verschil uitleggen tussen de eerste twee? Beiden doen hetzelfde namelijk: ze trekken aan je stuur wanneer je dat niet wil.
In de handleiding staat ook dat LKA altijd weer aangaat na het aanzetten van de auto...
Kona electric 2019

Probleem instelling LKA 03 dec 2019 19:24 #39688

• Erwin-M
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
De LKA is een aanvulling op de LDW en stuurt iets bij voordat de piepjes gaan als je op de strepen van je rijstrook terecht komt.
De LFA geeft de mogelijkheid om handsfree te kunnen rijden. De auto volgt de rijbaan. Maar, je moet wel je handen aan het stuur houden want anders schakelt de LFA uit. De LFA kan ik wel permanent uitschakelen.
Dat de LKA altijd weer aangaat heb ik niet zo direct uit de handleiding kunnen halen. Ik heb hierover nog met de dealer contact gehad en die was hiermee niet bekend dat het bij de Kona altijd weer aangaat. Bij andere modellen is het blijkbaar wel permanent uit te zetten. De dealer heeft morgen en donderdag nog een cursus bij de importeur en gaat dit nog even navragen hoe het precies zit.

Probleem instelling LKA 03 dec 2019 19:48 #39689

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
Ik heb vandaag ook even lopen klooien met die instelling. Ik zou graag de LKA definitief uit kunnen zetten en voor de LFA gewoon een knopje op het stuur hebben. Nu moet ik het menu in als ik het even relaxed vind om het aan te hebben. Vind ik een misser.
Verder wil ik nog steeds dat VESS definitief uit hebben en heb ik een probleem met handsfree bellen. Op naar de dealer dus.
Kona electric 2019

Probleem instelling LKA 02 feb 2021 22:25 #43298

@Erwin
Beste,
Heeft jouw dealer ooit iets teruggemeld hoe die LKA echt uit te zetten en uit te laten blijven ?

Laast bewerkt: door Jane22.

Probleem instelling LKA 17 feb 2021 01:15 #43475

• boschie73
  • boschie73's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • KONA 1.6 GDI HEV Fashion
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb begrepen dat dit te maken heeft dat men anders geen 5 sterren zou krijgen bij de Euro NCAP en dat LKA niet permanent uit te zetten is.

Zag nog een filmpje met een "goedkope" hack hiervoor voorbij komen op youtube betreft wel een Ioniq.;)

Hack
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door boschie73.

Probleem instelling LKA 17 feb 2021 15:18 #43483

• sanookh
  • sanookh's Profielfoto
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Tucson N-LINE DCT 1.6 T-GDI
  • Ontvangen bedankjes 23

Erwin-M schreef : De LKA is een aanvulling op de LDW en stuurt iets bij voordat de piepjes gaan als je op de strepen van je rijstrook terecht komt.
De LFA geeft de mogelijkheid om handsfree te kunnen rijden. De auto volgt de rijbaan. Maar, je moet wel je handen aan het stuur houden want anders schakelt de LFA uit. De LFA kan ik wel permanent uitschakelen.
Dat de LKA altijd weer aangaat heb ik niet zo direct uit de handleiding kunnen halen. Ik heb hierover nog met de dealer contact gehad en die was hiermee niet bekend dat het bij de Kona altijd weer aangaat. Bij andere modellen is het blijkbaar wel permanent uit te zetten. De dealer heeft morgen en donderdag nog een cursus bij de importeur en gaat dit nog even navragen hoe het precies zit.

Beetje offtopic maar is die melding van je stuur vasthouden te omzeilen ? wordt bv de druk op het stuur gemeten of zoiets om te bepalen of je je handen aan het stuur hebt ? zou een tie wrap een optie zijn?

Probleem instelling LKA 19 feb 2021 04:24 #43491

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47

sanookh schreef :

Erwin-M schreef : De LKA is een aanvulling op de LDW en stuurt iets bij voordat de piepjes gaan als je op de strepen van je rijstrook terecht komt.

Beetje offtopic maar is die melding van je stuur vasthouden te omzeilen ? wordt bv de druk op het stuur gemeten of zoiets om te bepalen of je je handen aan het stuur hebt ? zou een tie wrap een optie zijn?

Een halfvolle flesje spa tussen je stuur en stuurkolom klemmen zo heb ik het wel eens vaker omzeilt. Let wel op het blijft gevaarlijk....Maar zelfs flauwe bochten op de snelweg doet hij keurig zonder handen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

• Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.