Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: De slechtste keus van mijn leven!!!

De slechtste keus van mijn leven!!! 21 jan 2020 12:58 #40105

• Riona
  • Riona's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 4
Met het aanschaffen van de Kona heb ik de slechtste keus van mijn leven gedaan , de auto is nu net 10 maanden oud en heeft 11000 km gereden er mankeert niets aan en ik heb hem bij verschillende dealers aan geboden om hem in te ruilen voor een auto die meer trekgewicht mag trekken de Kona maar 1200 kg .
Maar ik krijg bij mijn eigen Hyundai dealer het aller laagste bod namelijk €16000 bij aanschaf van een nieuwe Kona hybride ,en als er tegen mij gezegd word we kunnen er over praten en dat ik daarover gebeld ga worden is er niemand thuis ,ook niet na 3 keer bij de dealer geweest te zijn om te vragen hoe zit het nu.
Ik vind het een schande dat dit zomaar kan gebeuren en heb mijn vertrouwen in de Hyundai dealer Dirk Barten uit Heemskerk totaal verloren wat een stelletje ongemanierde verkopers lopen daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

De slechtste keus van mijn leven!!! 21 jan 2020 16:13 #40106

Wil je de benzine versie van de Kona verkopen ?

De slechtste keus van mijn leven!!! 21 jan 2020 22:34 #40114

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 143
Tsja. Ik neem aan dat je wist dat de auto 1200kg kon trekken? Of is je situatie veranderd?

Je kunt het natuurlijk wel een beetje verwachten. De dealer moet de auto weer verkopen. Dat kunnen ze niet voor de hoofdprijs. Ik zag bij een Renault dealer een Megane te koop met 5000km op de klok en nog geen jaar oud voor 10k onder nieuwprijs.
De dealer moet hem een beurt geven, laten poetsen, adverteren enz.

Dat het je aller slechtste keuze is, kan m.i. De dealer niets aan doen.
Een Nederlandse Kona elctric in Duitsland

De slechtste keus van mijn leven!!! 22 jan 2020 17:35 #40120

• Grumpy
  • Grumpy's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona Fashion
  • Ontvangen bedankjes 90

Morgoth schreef : Tsja. Ik neem aan dat je wist dat de auto 1200kg kon trekken? Of is je situatie veranderd?

Dat berekent de dealer gewoon door aan de koper, "kosten rijklaar maken" mag niet meer, dus nu heet het een "afleverpakket".
Dan krijgt de auto een beurt, wordt gepoetst (alsof hij vuil in de showroom staat) en nog een paar kleine dingetjes voor iets van 800 euro of zo.
Het heet een optie te zijn maar je moet goed je best doen om het er af te krijgen, onze Kona had drie maanden daarvoor bij de vorige eigenaar al een onderhoudsbeurt gehad, je maakt mij niet wijs dat ze alles gewoon nog een keer doen.
Voorheen I30 2013, I20 2015

Laast bewerkt: door Grumpy.

De slechtste keus van mijn leven!!! 24 jan 2020 13:35 #40126

Grumpy schreef :

Morgoth schreef : Tsja. Ik neem aan dat je wist dat de auto 1200kg kon trekken? Of is je situatie veranderd?

Dat berekent de dealer gewoon door aan de koper, "kosten rijklaar maken" mag niet meer, dus nu heet het een "afleverpakket".
Dan krijgt de auto een beurt, wordt gepoetst (alsof hij vuil in de showroom staat) en nog een paar kleine dingetjes voor iets van 800 euro of zo.
Het heet een optie te zijn maar je moet goed je best doen om het er af te krijgen, onze Kona had drie maanden daarvoor bij de vorige eigenaar al een onderhoudsbeurt gehad, je maakt mij niet wijs dat ze alles gewoon nog een keer doen.

Klopt, in ieder geval bij mij ook. Een afleverpakket wordt het dan idd genoemd. Je krijgt dan 3 opties. 1) duur pakket 2) nog duurder pakket 3) het aller duurste pakket.
Met mijn stomme kop (achteraf) had ik pakket 3 gekozen waarin o.a. extra BOVAG garantie, poetsbeurt etc. in zat.
Mijn auto was even snel door de wasstraat gereden en vluchtig gestofzuigd. Bij mij ging het met name om de extra BOVAG garantie en had ik o.a. afgedwongen dat het entertainment/media /navigatie systeem volledig geupdate zou worden. Achteraf zit er al standaard BOVAG garantie op als je je auto bij een BOVAG aangesloten garage koopt en hadden ze in 1e instantie alleen een kaart update gedaan, en zelfs de laatste update is al minimaal 1 jaar oud!. Verder is niet na te gaan of die onderhoudsbuurt e.d. zoals zoveel punten checks wel uitgevoerd zijn. Ze verdienen dus op deze manier heel makkelijk een hoop geld.

Het is al door meerdere gezegd, ook door mij en gebaseerd op ervaringen, dat in zijn algemeen de Service bij Hyundai/Kia van een laag niveau is. En ook deze merken zijn tegenwoordig niet meer de goedkoopste op de markt. Je mag dus wel degelijk wat extra service/dienstverlening verwachten...

De slechtste keus van mijn leven!!! 25 jan 2020 09:37 #40135

Willie Wortel schreef : Wil je de benzine versie van de Kona verkopen ?

Het lijkt er wel op.
Alleen ik maak nu op uit het verhaal dat de trekgewicht tekort schiet.
Dat weet je dan toch van tevoren denk ik dan of je moet bijvoorbeeld een caravan hebben gekocht die te zwaar is voor de auto.
Dan snap ik de frustratie wel want dat is mij ook eens overkomen maar om die bal bij de dealer neer te leggen.
Een auto inruilen van 11 maanden oud dan schrik je van de inruilprijs.
Maar dan merk je aan het commentaar dat dit alleen bij Hyundai en Kia is.
Troost je het is bij de meeste merken zo. (ook de poestpakketjes die aangeboden worden)
Er is geen één dealer die je iets zomaar cadeau geeft.
Ik zou toch wat meer dealers bezoeken als ik Riona was.
Je bent niet getrouwd met een dealer toch.

De slechtste keus van mijn leven!!! 25 jan 2020 10:25 #40137

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • aanwezig
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 143
Dat niet alleen. De marge op een nieuwe auto is in Nederland dermate klein dat de dealer die poetspakketjes wel moet verkopen om het hoofd boven water te houden.

Dat ie relatief weinig voor een hele jonge gebruikte auto wil geven komt omdat hij de auto ook weer kwijt moet. Als hij een auto van een jaar oud zijn in de showroom zet, dan moet deze significant goedkoper zijn dan een nieuwe. Als er maar een klein beetje geld tussen zit dan kiest iedereen een nieuwe en verkoopt hij hem nooit.
Ik zou een auto van een jaar oud ook alleen maar kopen als hij een heel stuk goedkoper is dan een nieuwe.
Een Nederlandse Kona elctric in Duitsland
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Warmentuuter, KonaHybrid-1

Laast bewerkt: door Morgoth.

De slechtste keus van mijn leven!!! 26 jan 2020 06:35 #40153

• Riona
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 4
Ja die wil ik verkopen.

De slechtste keus van mijn leven!!! 26 jan 2020 06:39 #40154

• Riona
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 4
Mooi verhaal en ik denk dat er wat nuances aan ontbreken ,maar 10 maanden oud en dan k10 onder de nieuw prijs gaan is geen teken van ee goede dealer want er stond er een te koop van een jaar oud en daar werd de hoofdprijs voor gevraagd dus wat u verteld bij de andere dealer zal ook wel anders in elkaar zitten.

De slechtste keus van mijn leven!!! 26 jan 2020 06:46 #40155

• Riona
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik denk dat u niet goed geïnformeerd bent dat de marge op de nieuwe auto dermate klein zijn want wat noemt u dermate klein?
Dit soort verhalen wordt in de wereld gebracht door personen die niet weten waar ze over praten en niet met feiten kunnen aantonen dat dit zo is .

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Tijd voor maken pagina: 0.271 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2019. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.