Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Kona HEV

Kona HEV 09 apr 2020 04:30 #40792

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i40
  • Ontvangen bedankjes 8
Ik liep al een tijdje te denken om een ander auto te kopen de i40 werd een beetje te groot voor ons....ik was zelf niet van plan meer om een Hyundai te nemen. Omdat ik wat eisen had qua auto en de Hyundai daar niet echt in uitsprong of juist teveel qua prijs....

Maar de huidige model Kona HEV premium heeft mij overtuigd....
Deze heb ik onlangs dan toch besteld in de kleur Phantom Black en hoewel de premium al rijk uitgerust is
heb ik toch voor vele extra opties gekozen. Zoals Pedalenset, ledvoet verlichting voor en achter, instaplijsten, uitstapverlichting logo, achterlicht omranding.
en daarnaast led mistlampen, led bochtenverlichting, led kofferbak, let kentekenplaat en led interieurverlichting.

Kortom heb het helemaal naar mijn zin gemaakt.

Nu nog even wachten als het goed is is het in mei/juni klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kona HEV 09 apr 2020 11:52 #40793

Mooie keuze hoor.

Heb zelf ook een Premium.
Ben bezig met kleine upgrade's. De extra voetverlichting (blauw) wordt pas later ingebouwd omdat de juiste bekabeling er niet in lag volgens de dealer.
Zelf wel de side-steps gemonteerd (stuk voordeliger dan door de dealer) en zal tzt diverse interieur lampen uitwisselen voor LED.
De mee-schakelende bochtverlichting heb ik wel gelijk veranderd in LED H7. Vond het niet mooi van alles LED voorzijde en deze niet.

Staat nog in de planning (behoorlijke klus) om de DRL lampen uit te wisselen voor volledig LED (Kona Iron-man)

Nog even geduld hebben maar veel rijplezier toegewenst.:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sigma

Kona HEV 10 apr 2020 19:51 #40808

Das een mooi Voiture en met perfekte opties, heb zelf ook al in deze Kona proef gereden en als ik geen caravan zou hebben dan had ik zeker toegehapt
We zien graag de zomer fotos als ie geleverd is

:--))
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sigma

Kona HEV 11 apr 2020 07:11 #40811

• Sigma
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i40
  • Ontvangen bedankjes 8

KonaHybrid-1 schreef : Mooie keuze hoor.

Heb zelf ook een Premium.
Ben bezig met kleine upgrade's. De extra voetverlichting (blauw) wordt pas later ingebouwd omdat de juiste bekabeling er niet in lag volgens de dealer.
Zelf wel de side-steps gemonteerd (stuk voordeliger dan door de dealer) en zal tzt diverse interieur lampen uitwisselen voor LED.
De mee-schakelende bochtverlichting heb ik wel gelijk veranderd in LED H7. Vond het niet mooi van alles LED voorzijde en deze niet.

Staat nog in de planning (behoorlijke klus) om de DRL lampen uit te wisselen voor volledig LED (Kona Iron-man)

Nog even geduld hebben maar veel rijplezier toegewenst.:)

Netjes hoor Konahybrid-1, zelf ben ik niet zo een echte doehetzelver hahaha.
En aan de andere kant mocht er iets niet goed zitten heb ik gewoon garantie van de dealer.

Maar de DRL lampen zijn toch al volledig LED?

Kona HEV 12 apr 2020 18:24 #40822

Hi,

ja, feitelijk zijn de DRL uitgevoerd in LED. Wilde alleen de knipperlichten ook in LED hebben en werd geattendeerd op de Iron-man uitvoering.
Dat is een volledige andere lamp unit. ( Ook de DRL is iets anders geconstrueerd) Is wel moeilijk te pakken te krijgen.
Hebben ook andere achterlichten (geen oranje, nagenoeg hetzelfde als de Elec uitvoering) echter passen die niet echt ivm de bumper.

Kona HEV 20 apr 2020 12:24 #40888

• Sigma
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i40
  • Ontvangen bedankjes 8
een vraagje heb jij bij de bochtverlichting dan een tussen transformatortje gezet. want heb gehoord dat je anders storingen krijgt.

Kona HEV 20 apr 2020 12:40 #40889

Sigma schreef : een vraagje heb jij bij de bochtverlichting dan een tussen transformatortje gezet. want heb gehoord dat je anders storingen krijgt.

Bedoelde je mijn LED H7? Nee, deze hebben geen storingsmelding op de verlichting, indien kapot. Dus zijn gewone (betere, niet goedkoop) H7 LED lampen.
Heb geen foutmeldingen.
www.ledplanet.nl/h7-autoledlamp-canbus-2smd-60k-2stuks

Kona HEV 22 apr 2020 09:19 #40901

• Sigma
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i40
  • Ontvangen bedankjes 8

KonaHybrid-1 schreef :

Sigma schreef : een vraagje heb jij bij de bochtverlichting dan een tussen transformatortje gezet. want heb gehoord dat je anders storingen krijgt.

Bedoelde je mijn LED H7? Nee, deze hebben geen storingsmelding op de verlichting, indien kapot. Dus zijn gewone (betere, niet goedkoop) H7 LED lampen.
Heb geen foutmeldingen.
www.ledplanet.nl/h7-autoledlamp-canbus-2smd-60k-2stuks

Oke, mijn dealer wilt, als de auto er is, niet de mistlampen en bochtenverlichting vervangen voor LED...volgens hem heeft Hyundai dat niet zomaar gedaan, en als je het toch doet dat je er onnodige storingen krijgt!

Maar een maat van mij heeft ook de Kona hybrid en zijn dealer (uit Zoetermeer) heeft dit wel vervangen maar wel met een transformatortje er tussen die bestel is door de dealer zelf bij Hyundai Z. Korea. En hij rijdt ook gewoon storingsvrij.

Wellicht zal ik, als mijn Kona er is dan ook de LED verlichting door zijn dealer laten doen. Wel vreemd dat de ene wel meer moeite wilt doen dan de andere....
En de optie die jij hebt is ook niet verkeerd.

Heb jij die zelf vervangen?

Kona HEV 23 apr 2020 14:56 #40912

ja, de bochtverlichting H7 zelf vervangen. Als je niet te grote handen hebt en handig bent is dat in 10 minuten gedaan.
De mistlampen moet ik nog doen. (ik probeer goedkopere lampen van Aliexpress als test)

Tot op heden geen storing, zal ook niet meer komen denk ik. (Meestal storing direct, of niet) ook de mistlampen hebben denken ik geen canbus systeem, dus geen storing.

Dealers werken graag alleen met eigen ervaringen cq inkomsten. Wil trouwens nog om de tafel met mijn Dealer ivm inbouw (originele Iron man LED DRL)
Als zij het niet willen doen (kunnen ze aan verdienen) dan doe ik het zelf. Alleen de voorbumper moet dan los.....is wel een aardig klusje. :(

Kona HEV 26 apr 2020 09:05 #40923

• Sigma
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i40
  • Ontvangen bedankjes 8

KonaHybrid-1 schreef : ja, de bochtverlichting H7 zelf vervangen. Als je niet te grote handen hebt en handig bent is dat in 10 minuten gedaan.
De mistlampen moet ik nog doen. (ik probeer goedkopere lampen van Aliexpress als test)

Tot op heden geen storing, zal ook niet meer komen denk ik. (Meestal storing direct, of niet) ook de mistlampen hebben denken ik geen canbus systeem, dus geen storing.

Dealers werken graag alleen met eigen ervaringen cq inkomsten. Wil trouwens nog om de tafel met mijn Dealer ivm inbouw (originele Iron man LED DRL)
Als zij het niet willen doen (kunnen ze aan verdienen) dan doe ik het zelf. Alleen de voorbumper moet dan los.....is wel een aardig klusje. :(

Succes, mocht het af zijn dan wil ik graag het resultaat zien.

• Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.