Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 15 juli 2020 19:46 #41500

Inmiddels flink aantal weken de Kona in bezit. We rijden bij lange na nog niet de kilometers als voor Corona.

Afgelopen weekend wilde ik met de Kona weg en ging eerst nog even tanken. Na het tanken kwam er geen enkel geluid meer uit het audiosysteem/radio/carkit/navigatie. Wel zag ik in het display op het dashboard dat er een zender opstond/spotify speelde. Je kon zelfs gewoon nummers skippen of zenders veranderen. Maar helemaal geen geluid.

Natuurlijk standaard dingetjes geprobeerd. Uitzetten radio, motor afzetten/opnieuw opstarten, reset knop, etc.

Ook de dealer gebeld maar die kon pas na het weekend iemand terug laten bellen. Hoef vast niet te vertellen dat ik best geïrriteerd raakte dat er zo een vreemde storing optrad met een best nieuwe auto.

Gedurende het weekend heb ik nog her en der info ingewonnen. Zekeringen nagekeken, verwijderd en enige tijd eruit gelaten, harde reset radio. Eigenlijk alles behalve het loshalen van de accupolen. Met nul resultaat.

Maandagochtend wilde ik de auto openen met de afstandsbediening maar die weigerde. Eenmaal geopend met de sleutel lichtte het dashboard ook niet op. Alles was uit. De auto wilde niet starten.

Volgens instructies bij aflevering drukte ik het accu resetknopje in (links van het stuur). Direct deden alle interieuronderdelen het weer en er kwam gelijk geluid uit het audiosysteem.

Enigszins verbaasd heb ik toch de dealer gebeld en een afspraak gemaakt.

Vandaag heeft de dealer de volgende conclusie getrokken:
Door de beperkte kilometers die wij thans maken en het zuinige rijden, waarbij we veel op de elektromotor/accu rijden, heeft de 12 volts accu geen tijd om zich op te laden. De auto sluit dan de minst essentiele onderdelen als eerste af. Dat kan wel kloppen omdat we ook op de snelwegen proberen economisch te rijden, tenslotte leent de auto zich daar uitstekend voor.

De dealer had een workaround om de 12 voltsaccu even flink op te laden en niet te laten lijden onder het economische rijden.

De volgende sequence moest worden gevolgd:

Contact aan, automaat in P, 2x gas geven
Automaat in N, 2x gas geven
Automaat in P, 2x gas geven
Daarna auto starten
Auto zal nu starten op verbrandingsmotor en de boordaccu (12volt) direct gaan bijladen.
Ter controle: Het groene pictogram (auto met pijltjes links rechts eronder) gaat knipperen en EV licht niet op.

Ik wilde deze ervaring graag delen met de groeiende Kona gemeenschap. Hopelijk is deze Corona situatie snel voorbij zodat we onze Kona de kilometers kunnen laten maken waar ze voor is aangeschaft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, NSU, KonaHybrid-1, Philly54

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 15 juli 2020 21:36 #41501

Welkom op het forum.
Veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst met de Kona

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 15 juli 2020 23:25 #41503

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 678
Kijk goed verhaal en de oplossing erbij TOP!! Maar eh....toch meer rijden en je zult maar snel weg moeten voor een noodgeval :whistle: ;)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 02 aug 2020 19:58 #41606

• NSU
  • NSU's Profielfoto
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona Hybrid Premium
  • Ontvangen bedankjes 23
Ik heb soortgelijk probleem.

Het komt herhaaldelijk voor dat ik de auto niet met de afstandsbediening kan openen.
Op de Bluelink app krijg ik ook de melding batterij waarschuwing in het rood.
Moet het met de normale sleutel doen dan moet ik op de resetknop drukken en dan gaat het alarm af en kan ik starten.
Dat is heel vervelend wat het is op de camping s,morgens vroeg 2 keer voorgekomen en dat vinden andere kampeerders natuurlijk niet leuk.
Is ook 1 keer voorgekomen dat ik de afstandsbediening tegen de startknop houden om te kunnen starten.
Dit gebeurt na 4 of 5 dagen dat de auto stil staat.
Auto is inmiddels bij de dealer geweest en deze woensdag opgehaald volgens hun kwam het door aansluiting trekhaak ?
Vrijdag kreeg ik op de Bluelink App melding in het rood batterij waarschuwing.
Zaterdag was e auto weer niet te openen met afstandsbediening en moest hem openen met de sleutel en resetten melding in de Bluelink App Batterij Let op ! in het oranje.
Morgen de dealer maar weer bellen want ik vind het niet normaal dat na een paar dagen de accu al zoveel verlies heeft. Zijn de accu,s van Hyundai soms van mindere kwaliteit.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door NSU.

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 30 okt 2020 22:58 #42295

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47
Hoe is dit afgelopen NSU?

Hyundai Kona Hybrid; geen geluid radio/carkit/navigatie. 17 feb 2021 17:40 #43484

• NSU
  • NSU's Profielfoto
  • aanwezig
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Kona Hybrid Premium
  • Ontvangen bedankjes 23
Beetje laat antwoord maar was het ook vergeten
Ja volgens de dealer dat de kofferbakverlichting bleef branden.
Maar als ik op Bluelink kijk zou ik moeten zien als de kofferbak open zou staan.
Ik heb voor de zekerheid het lampje voor de verlichting vervangen door een led.
Geen problemen meer gehad.
Alleen nu heeft de auto 2 weken stilgestaan in de kou en zie ik op de Bluelink een melding Batterij en dan in het oranje Let op!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.251 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.