Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Kona Hybrid STOTTEREN 01 feb 2021 11:13 #43267

BJANSSEN schreef : Hallo
Ook ik heb van begin af aan last van stotteren. Auto is van juli 2020.
Benzine E5
Dealer zegt dat dit euvel inherent is aan een hybrid en er niets aan te kunnen doen.
Maar ik heb nog meer problemen. De auto remt met horten en stoten. Als ik de esp en daarmee ook het aanrijdings preventie, dan is het oké . Nu blijkt er een software update te zijn ivm de esp. Nog niets gehoord van de terugroepactie .
Zal zelf maar actie ondernemen richting dealer.

Maar dat voor het stotteren hier niets aan te doen is dat is een slap verhaal van jou dealer. Dit moet je dan ook niet accepteren . Ik weet trouwens iemand die zijn KONA hier om verkocht heeft . Beetje te triest voor woorden van een auto van ruim 33.000 Euro

Je kan prima de dealer benaderen voor deze update voor de ESP . Als het goed is staat voor jou kenteken dan een update klaar
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, BJANSSEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door pschepers@heijmans.nl.

Kona Hybrid STOTTEREN 01 feb 2021 16:32 #43273

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 678
Problemen worden niet gauw aan de grote klok gehangen. Persoonlijk vind ik dit triest, gewoon terug roepen en updaten of doe er wat aan.

De Tucson1 coating draagarmen is hier een goed voorbeeld van, is nooit openbaar gemaakt (wel intern bij de dealers).

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Kona Hybrid STOTTEREN 01 feb 2021 17:17 #43278

Ik heb ook last van het stotteren, Mijn Kona is van 2020

Kona Hybrid STOTTEREN 02 feb 2021 00:07 #43282

Ik heb ook overwogen om deze auto maar weer in te ruilen. Helaas gaat dit niet omdat het een Private Lease auto is. Ik ga een afspraak maken met mijn dealer. Bij de RDW staat op mijn kenteken een terugroepactie gemeld.

Kona Hybrid STOTTEREN 10 feb 2021 16:29 #43400

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47
Heb vandaag mijn 1ste beurt laten uitvoeren van de Kona op 14600 km.
Zoals verwacht geen problemen.

Heb ook het stotteren probleem aangekaart en of ze er naar wilde kijken. En jawel ze waren er reeds mee bekend dat het probleem zich bij de Kona speelde.
Het probleem zit hem in de adaptieve waarden die te hoog waren. deze is weer terug gezet op fabrieksinstelling.
Waarom deze te hoog wordt is bij hun niet bekend. En nu ben ik zo stom geweest om niet te vragen wat zijn die adaptieve waarden dan?

Moet wel zeggen dat ik de hele terugweg totaal geen last meer had van stotteren van de auto....

Kona Hybrid STOTTEREN 11 feb 2021 08:35 #43405

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 678

Sigma schreef : Heb vandaag mijn 1ste beurt laten uitvoeren van de Kona op 14600 km.
Zoals verwacht geen problemen.

Heb ook het stotteren probleem aangekaart en of ze er naar wilde kijken. En jawel ze waren er reeds mee bekend dat het probleem zich bij de Kona speelde.
Het probleem zit hem in de adaptieve waarden die te hoog waren. deze is weer terug gezet op fabrieksinstelling.
Waarom deze te hoog wordt is bij hun niet bekend. En nu ben ik zo stom geweest om niet te vragen wat zijn die adaptieve waarden dan?

Moet wel zeggen dat ik de hele terugweg totaal geen last meer had van stotteren van de auto....

Een positief bericht op het stotteren. Je zou er misschien nog ff een telefoontje aan kunnen wagen wat ze met deze adaptieve waarde bedoelen en het even melden?
Ik denk dat anderen hiermee geholpen worden :--)) .

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Kona Hybrid STOTTEREN 11 feb 2021 10:40 #43411

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47
Het gaat om diverse sensoren bij de katalysator, inspuitstuk en hij noemde er nog een paar, die verhoogde waarden aangeven. deze worden middels een reset weer naar fabrieksinstelling gebracht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TucsonV6, Willie Wortel

Kona Hybrid STOTTEREN 17 feb 2021 22:41 #43486

Auto is inmiddels bij de dealer geweest en de problemen zijn gelukkig opgelost met een ESP update en een reset.

Is er misschien iemand die het volgende weet?
In alle optielijsten van de Kona Hybrid Fashion staat de Downhill Brake Control (DBC) vermeld.
Hoe kan je deze optie activeren?

De bedoelde knop is helaas niet aanwezig.

de Euforie wat betreft de oplossingen was helaas van korte duur. Problemen zijn weer terug en dan nog een beetje erger. Zal weer een afspraak maken bij de dealer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sigma

Laast bewerkt: door BJANSSEN. Reden: Uitgevoerde oplossingen hebben helaas toch niet geholpen.

Kona Hybrid STOTTEREN 18 feb 2021 04:24 #43487

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47
Ik rij nu ruim een week zonder stotteren en/of hikken....de adaptieve waarden resetten heeft vooralsnog geholpen.

Graag zou ik iedereen die het probleem heeft aanraden om naar de garage te gaan en het aan kaarten om naar de adaptieve waarden te kijken. En dit terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, bert.ba2

Kona Hybrid STOTTEREN 18 feb 2021 04:31 #43488

• Sigma
  • Sigma's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Kona
  • Ontvangen bedankjes 47

BJANSSEN schreef : Auto is inmiddels bij de dealer geweest en de problemen zijn gelukkig opgelost met een ESP update en een reset.

Is er misschien iemand die het volgende weet?
In alle optielijsten van de Kona Hybrid Fashion staat de Downhill Brake Control (DBC) vermeld.
Hoe kan je deze optie activeren?

Als jouw auto is uitgerust met DBC dan kan je deze activeren met een knop vlak bij je schakelpook. als je het indrukt zal het systeem op stand-by staan...zodra je snelheid minder dan 35km/u bij een afdaling is, start automatisch de remmende werking.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.